Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleeentje schreef:Inderdaad, niet al te moeilijk gaan doen nu. Als je paard altijd gezond is, heeft het helemaal niet zoveel nut op nu opeens allerlei supplementen te gaan geven. Alleen een bij een paard die al een lage weerstand heeft, zou ik het overwegen. Maar aangezien mijn paard gewoon fit is en lekker iedere dag naar buiten gaat, zie ik geen reden om supplementen te geven of zijn dagritme te veranderen.
Pion schreef:Net gelezen dat het in Groningen ook is geconstateerd. Volle broertje van mijn pony staat daar op stal. Het is de abortusvariant maar toch. Poeh...
Hier is de stal sinds zaterdagochtend al 'op slot'. Hoop dat alle paarden veilig staan, we hebben er al 1 met een verzwakte weerstand.
Extra dingen bijvoeren doe ik niet.
gohya schreef:@Anne_mieke88
Je paard extra vitamine geven als het verder goed gezond is heeft geen nut.Het lichaam scheid het teveel aan vitamine's weer uit [is bij de mens ook].Alleen als je paard een vermindere weerstand heeft,beetje ziekjes,na een operatie,na een bevalling,dan heeft extra vitamine wel nut.
Kruidenpotje schreef:Pion schreef:Net gelezen dat het in Groningen ook is geconstateerd. Volle broertje van mijn pony staat daar op stal. Het is de abortusvariant maar toch. Poeh...
Hier is de stal sinds zaterdagochtend al 'op slot'. Hoop dat alle paarden veilig staan, we hebben er al 1 met een verzwakte weerstand.
Dat vind ik dan weer tegenstrijdig: mee eens zijn om de boel op slot te gooien maar extra dingen bijvoeren: ho maar....
gohya schreef:@Anne_mieke88
Alles wat teveel is kan schaden.Ook gezond voedsel teveel kan schaden.
Ik begrijp je wel hoor,maar echt het is zinloos.Jou paard is gezond,gewoon zo proberen te houden door goed voedsel te blijven geven en veel frisse lucht.
Anne_mieke88 schreef:gohya schreef:@Anne_mieke88
Ik begrijp je wel hoor,maar echt het is zinloos.Jou paard is gezond,gewoon zo proberen te houden door goed voedsel te blijven geven en veel frisse lucht.
Mijn paard krijgt alleen hooi en brood, nou daar zit echt geen vitamine in hoor. Ik geef gewoon wel bij. Iedereen moet dat toch zelf weten?
Babootje schreef:Als van Lysine wetenschappelijk is aangetoond dat t het virus aanpakt en het ertoe kan bijdragen dat je paard hetzij niet ziek of minder ziek wordt waarom zou je dat dan niet gewoon proberen?
De kosten van je paard in een "broek" en intensieve DA verzorging zijn vele malen hoger dan die van een potje Lysine.
Al je 1 x hebt gezien wat de neurovariant bij paarden aanricht, dan doe je er gewoon alles aan om dat te voorkomen. Ook al krijg je geen zekerheid over wat het verschil zou zijn geweest als je het niet zou hebben gegeven. Ik zou mezelf in ieder geval niet hoeven verwijten dat ik er niet alles aan heb gedaan.
Anne_mieke88 schreef:gohya schreef:@Anne_mieke88
Mijn paard krijgt alleen hooi en brood, nou daar zit echt geen vitamine in hoor. Ik geef gewoon wel bij. Iedereen moet dat toch zelf weten?
Ireen_ schreef:Babootje schreef:Als van Lysine wetenschappelijk is aangetoond dat t het virus aanpakt en het ertoe kan bijdragen dat je paard hetzij niet ziek of minder ziek wordt waarom zou je dat dan niet gewoon proberen?
De kosten van je paard in een "broek" en intensieve DA verzorging zijn vele malen hoger dan die van een potje Lysine.
Al je 1 x hebt gezien wat de neurovariant bij paarden aanricht, dan doe je er gewoon alles aan om dat te voorkomen. Ook al krijg je geen zekerheid over wat het verschil zou zijn geweest als je het niet zou hebben gegeven. Ik zou mezelf in ieder geval niet hoeven verwijten dat ik er niet alles aan heb gedaan.
Is het wetenschappelijk aangetoond dan, dat het voeren van L-Lysine kan voorkomen dat een paard verlamd raakt? En dan bedoel ik niet aangetoond door een fabrikant van dat spulDe leveranciers/ruitersportzaken spelen er prachtig op in!
Er zijn ook vele middeltjes waarmee je koliek kunt "helpen voorkomen", geef je dat ook allemaal? Er sterven jaarlijks veel meer paarden aan koliek dan aan rhino.
Pion schreef:Net gelezen dat het in Groningen ook is geconstateerd. Volle broertje van mijn pony staat daar op stal. Het is de abortusvariant maar toch. Poeh...
Dat vind ik dan weer tegenstrijdig: mee eens zijn om de boel op slot te gooien maar extra dingen bijvoeren: ho maar....
Hoezo tegenstrijdig?
Paarden mogen het terrein niet meer af om besmetting te voorkomen. Wij mogen niet op andere stallen komen.
Maar dingen bijvoeren? In hoeverre heeft dat zin? Inenten? In hoeverre heeft dat nu nog zin?
Lysine is vrijwel overal uitverkocht, levertijd vaak lang...
loversyl schreef:Ireen_ schreef:
Is het wetenschappelijk aangetoond dan, dat het voeren van L-Lysine kan voorkomen dat een paard verlamd raakt? En dan bedoel ik niet aangetoond door een fabrikant van dat spulDe leveranciers/ruitersportzaken spelen er prachtig op in!
Er zijn ook vele middeltjes waarmee je koliek kunt "helpen voorkomen", geef je dat ook allemaal? Er sterven jaarlijks veel meer paarden aan koliek dan aan rhino.
Als dat zo is waarom zouden dierenartsen het dan aanraden?
Leorah schreef:Hoe zit dat eigenlijk in duitsland? Is daar ook al rhino geconstateerd (in de grensstreken)?