[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:04

welk merk deken is dat dan?
Als het namelijk de pagony is, zou ik het niet zo gek vinden.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:15

klopt het is de pagony.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:32

tja,zou toch echt flink gaan sparen nu en dan straks een Boett kopen.
die zijn veel dikker!
andere eczemer bij me op stal had een QHP op,en die was ook al dikker dan de pagony.
met de pagony op had appie trouwens ook nog jeuk en met de Boett helemaal niet meer.

praat me niet over insuline resistentie, appie zou het ook hebben( (alle symptomen leken er toen op)
maar bleek dus achteraf een seleniumtekort te zijn wat voor hem heel veel problemen veroorzaakte.
maar eczemers kunnen over het algemeen niet tegen teveel gras,dus wat dat betreft behandel je ze dan als een paard wat insulineresistentie zou hebben,dan worden de klachten al veel beter :j

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:19

Nee de klachten worden minder ipv beter mag ik hopen :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:27

Ik dacht al dat je die zou hebben.

Als ik je heel eerlijk advies mag geven.
Dat geld wat je aan die vliegenspray uitgeeft opzij leggen en dan een goede eczeemdeken kopen, ben je van het hele gezeur af.

Hahaha ellepel wat formuleer je dat toch weer leuk :P

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:35

oke , nou bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden voor aankoment seizoen.
maar als ze niet tegen teveel gras kunnen zou het betekenen dat ze dus alleen overdag op de weide kunnen en snachts op stal?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:59

ik heb appie het hele zomerseizoen gewoon de hele dag in het gras lopen hoor.

maar je kunt je paard zo neerzetten:
Afbeelding
lekker veel gras,goed voor jonge paarden!

maar ik zet hem zo:
Afbeelding

als de andere paarden het weiland bijna leeg hebben gegeten dan gaat appie er op.
dan staat er voor hem nog genoeg om van te eten.
voordeel is dat hij de hele dag aan het rondlopen is op zoek naar grassprietjes en da's weer gezond natuurlijk :D

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:05

mijn paard staat er zelf er tussenin,
ik doe het opschuifsysteem per week 1 tot 2 meter erbij anders is het land zo kaal en meestal dag en nacht buiten . met in de avond als het land bijna kaal word een beetje hooi erbij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:08

meestal kan dat inderdaad ook zo,stripbegrazing dus
maar ik zie wel es dat mensen dat doen en dan staan die paarden nog de hele dag dik het het gras.
dat vind ik dan weer raar.

appie staat alleen maar op kaal land, en daarom geef ik hem dus wel veel vitamines erbij,dat helpt ook wel

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:29

er staat bij ons niet zo veel gras, er word bemest met onze eigen paardenmest en vaak gaan de paarden er een maand of 1,5 maand erna er al op dan heeft het ook nog niet kunnen groeien, daarom zet ik 3/4 van het land af en dan per week een meter of 1,5 erbij en als dat op is beginnen we weer met 3/4 afzetten en per land staan er een 3 tot 4 paarden op en de paarden die buiten blijven die krijgen dan wat hooi bijgevoerd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:50

zou in elk geval gaan sparen voor een dikkere deken, denk dat dat volgend jaar wel helpt hoor :j

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:26

ik heb afgelope jaar ook met Befix gesmeerd ik heb 2 flessen lotion en 1 1/2 pot creme (had de pot late valen en weg was de helft :() in ruim een half jaar verbruikt, ze had daarnaast constant haar boett deken op en als ik zie hoe haar maanen en staart eruit zien :D WAUW
begin maart waren de maanen nog geen handbreedte lang (vorige eigenaar had er niks aan gedaan waardoor ze giga lengte verschillen had heb t gelijk gemaakt) en nu zijn ze bijna 3 handbreedtes lang.
haar staart had ze aan de bovenkant redelijk kort en die is nu bijna over 1/3 heen.
heb als reserve wel een pagony gehad maar de pasvorm is veel minder en de stof is ook echt minder, een stalgenoot van mij die al 3 jaar een pagony heeft is ook om.
ik kan iedereen aanraden GA SPAREN EN KOOP EEN BOETT *D

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:39

ja ga ik ook zeker doen,
een stalgenoot van mij heeft een meulenkamp?
die is ook veel dikker als de pagony.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:56

chipieke schreef:
Het derde jaar kon mijn Everline nog prima mee maar aangezien ik een hekel had aan de hals heb ik mij een RSIH gekocht a €159. Na een paar maanden intensief gebruik is enkel hier en daar op de hals een scheurtje te vinden van een centimeter op een centimeter.

Mijn advies zou dus ook wel zijn: investeer in een goed deken :')

voor ca € 90,- incl. heb je al een RSIH op ebay

http://shop.ebay.nl/i.html?_trkparms=65 ... p=15&_sc=1

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:23

Die van mij staat ook de hele dag op het gras hoor, wel kort gras.
In de loop van de avond gaan ze naar binnen, en dan 's morgens vroeg er weer uit.

Merk wel dat die van mij beter om kan gaan met een weidepauze, dan continue 24/7 op de weide te staan.
Haar lichaam doet het er veel beter op, sinds ze dus de avond en nachten gewoon binnen staat met stro en voordroog tot d'r beschikking.

Gras is en blijft toch echt een rottig probleem voor een heleboel paarden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:24

yvonnedv schreef:
chipieke schreef:
Het derde jaar kon mijn Everline nog prima mee maar aangezien ik een hekel had aan de hals heb ik mij een RSIH gekocht a €159. Na een paar maanden intensief gebruik is enkel hier en daar op de hals een scheurtje te vinden van een centimeter op een centimeter.

Mijn advies zou dus ook wel zijn: investeer in een goed deken :')

Ik snap geen reet van E-bay :') Daarom koop ik hem liever in de winkel :')

Mijn haflinger heeft dit jaar af en toe op de wei gestaan en de laatste 2 maand zelfs hele dagen (maand september en oktober). Nu heb ik een stukje kort laten eten en komend jaar ga ik dit dus wederom steeds laten afvreten door de andere paarden en dan mag haflingergeval erop :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:41

chipieke schreef:
yvonnedv schreef:

Ik snap geen reet van E-bay :') Daarom koop ik hem liever in de winkel :')

Tja het scheelt maar liefst 70 euro, tis maar wat je liever hebt.

Als je je er even in verdiept is het niet zo moeilijk, met een paar klikken op de knop koop je iets en het verschijnt vanzelf thuis ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:42

en een horze-deken dan, die zijn ook echt veel dikker dan de pagony.
Heb hier nog eentje liggen die ik gekocht heb voor wisse maar voor hem te klein was.
Maar heb hem goed bekeken en zag eruit als een hele fijne deken!
Gaat volgend zomer de verkoop in en hopelijk heb ik geen dekens meer nodig als het zo goed gaat als dit jaar.
Fijn om te zien dat bij Wisse de hals nu echt 100000% soepel en gaaf is trouwens, zal binnenkort even foto's maken. We gaan zn manen laten groeien, zal mooi staan bij het barokke tuig wat ik voor hem ga kopen :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:43

Ja maar dan ben ik weer zo'n kneut die denkt dat haar geld foetsie is en het pakketje nooit thuiskomt :D

Maar je hebt gelijk, voor €70 kun je wel al eens nadenken over een extra deken aan te schaffen haha :D

Ik heb hier nog een reserve Everline deken, ik zou écht graag mijn RSIH iets meer wassen dit jaar :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:23

chipieke schreef:
Ja maar dan ben ik weer zo'n kneut die denkt dat haar geld foetsie is en het pakketje nooit thuiskomt :D

Als je via Paypall betaald is dat verzekerd, ik heb 1 keer gehad dat er 15 stuks van iets werden aangeboden en er werd er maar 1 geleverd. Ik kreeg via paypal zo mijn geld terug.

Maar goed we dwalen af. Ik had eerst een pagony achtige deken maar die vond ik te warm en veel te veel geklooi met over het hoofd aan trekken. Ik heb nu via MP twee RSIH's waarvan 1 met een losse hals die ik ook aan een regendeken kan bevestigen. Bevalt Super

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:47

ik heb een everline deken voor in de zomer
heeft iemand hier ook ervaring met eiwitallergie. Ik vermoed dat mijn haflinger daarvan last heeft. Hoe eiwitrijker het is. Hoe eerder ze schuurt. In de zomer is het gras ook eiwitrijker.
Vind zo lastig dat schuren.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:53

Ik heb een aantal van die QHP dekens in verschillende maten. :) en vorige zomer ging het super, was trouwens wel de eeste zomer dat ik ze gebruikte.

Bregh doet het goed op het Equiral voer trouwens, ze zit nu op iets meer dan een kwart voerschep, vanaf vandaag gaat ze naar een halve en ik moet het uitbreiden naar een kg tot anderhalve. Beetje aanvullen nu nog met de Marstall Excem, en die kan dan weer vervallen tot het voorjaar. Het is wel een gepuzzel daarom met voer en dekens enzo, je hebt er een verplichte hobby bij met een exemer hihihihi!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:44

welke heb je nu van equiral dan?
ik gaf de structuurmix,maar moet dat steeds bestellen ,dus ben ik nu over gestapt naar de Stud, en meng daar wat Balance van Hartog doorheen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:56

ellepel schreef:
welke heb je nu van equiral dan?
ik gaf de structuurmix,maar moet dat steeds bestellen ,dus ben ik nu over gestapt naar de Stud, en meng daar wat Balance van Hartog doorheen

Ik heb ook de Stud. Die voeren ze bij ons op stal ook, dus zou het niet goed gaan dan had ik niet een zak voer liggen waar ik niks meer mee kon doen. Maar so far so good, dus we gaan nog even door. Misschien dat ik er wel blijvend iets van de Excem door blijf gooien, omdat dat een muesli is en ze dan wat langzamer eet. Of wat luzerne ofzo, moet ik nog even kijken.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:08

Ff dit topic omhoog halen. :)

Ik denk dat ik begin januari wel wil beginnen met drainagekuur voor Heaven. Moet zeggen dat ik nog altijd wel wat huiverig ben wat betreft bijwerkingen... Kan iemand meer ervaringen met me delen? Na hoeveel dagen merk je dat ze zich wat minder lekker voelen? Hoelang duurt dat?

Daarna wil ik Puur Alergie en Culico geven, maar kunnen deze druppels in één voermoment gegeven worden? Of moet dat persé apart?