[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:41

het voer wat appie krijgt zit geloof ik 32% zetmeel en suiker in,(equiral Stud) en hij doet het daar heel erg goed op.
hij krijgt dan sinds afgelopen week ook wat gerst er door,maar daarvan heb ik geen idee wat daar verder in zit, wel meer zetmaal dan in haver.
maar ik heb het idee dat hij dat wel kwijt kan, hij kan juist niet tegen te vet gras.

we gaan zo een beetje off topic geloof ik.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:17

Zolang hij het er goed op doet lijkt me het prima toch?! ;)

Volgens mij kan geeneen paard tegen vet gras :D

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:46

Ik heb vandaag eindelijk mijn puur pollen ontvangen, morgen begin ik voor de eerste keer...
Ik hoop ten zeerste dat dit zal helpen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:53

dat hoop ik ook,moet je daar niet al veel eerder mee beginnen?

ik heb het wel eens zien staan,maar eigenlijk nog nooit gebruikt voor appie :o
had eigenlijk best wel gekunt bedenk ik me net
nou ja, ben benieuwd wat het bij jouw dier doet

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:37

ik wou er vroeger mee beginnen, had het 2 weken geleden al besteld maar bleek toch dat mijn pakje verloren was hehe. heb dan deze week
telefoon gehad en in orde gemaakt en nu heb ik het! Ik zal jullie laten weten wat het doet...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:23

puur pollen ben ik vorige week mee begonnen...het beste is gewoon geven van half februari tot helf september....
als je er voor het 1e seizoen mee begint zal je niet heel veel merken ..je moet het tenminste 2 seizoenen lang volhouden...bij mijn paard is het vorig jaar al met 50 % verminderd ( 2e seizoen )..
tip van erik laarakker: heeft je paard veel last gewoon opnieuw beginnen met de kuur...dus zit je al in de 1x in de 3 weken, gewoon weer beginnen met 1x in de 5 dagen!

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:01

ok, ik zal de tip onthouden :)
Vandaag kreeg hij dus een appeltje met zijn druppeltjes, gelukkig smaakte hij er niets van en ging dat appeltje zo naar binnen.

Nu heeft amor nog geen last momenteel, ik heb vandaag buiten gereden en niks van schudden, ik vrees wel voor maart maar momenteel geniet ik er nog van!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:48

Niet de puur pollen met een hele appel geven he ! mag alleen met een klein stukje appel of brood, dan werkt het beter in op de slijmvliezen.

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:57

heb het met een halve appel gedaan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:44

moet je dat elke dag geven?
dan gaan er heel wat appels in :P

ik heb wel drainage compositum aan ap gegeven,maar dat deed ik op een stukje brood, ging er zo in :j

tylando

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:49

geef het ook altijd op een stuk hard brood!

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:34

op de bijsluiter staat: Eerste 3 weken 1 keer om de 5 dagen, daarna om de 3 weken een keer tot het pollenseizoen gedaan is. En dit zo'n 15-20 druppels...
Ik had nu toevallig appeltjes mee, anders pak ik wat ik heb :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:50

groot gelijk maar we probeerden alleen maar te zeggen dat het op eens stukje brood beter werkt en appels schijnen ook niet zo goed te zijn tijdens het pollenseizoen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:54

appels kunnen kruisreactie geven :j
als je paard allergisch is voor berkenstuifmeel,dan kan het ook op appel reageren,zit een heel verhaal omheen hoe dat werkt
hier staat wel een en ander uitgelegd:
http://www.allergologie.nl/Kruisreactie ... lergie.htm

zo kan appie dus niet tegen wortels

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:09

ok, geen appels dus meer voor amor. Kunnen appelsienen kwaad? hij eet dit verschrikkelijk graag :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:23

hij mag wel een appeltje op zijn tijd hebben,maar zou er gewoon niet teveel van geven.
zo krijgt appie in de winter wel es een wortel van me,maar ik geef het niet te vaak.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:07

Vea schreef:
ok, geen appels dus meer voor amor. Kunnen appelsienen kwaad? hij eet dit verschrikkelijk graag :)

moet je heel even op de link kijken die ellepel gaf...daar staat precies op wat wel /niet..volgens mij stonden sinaasappels er niet bij dus...maar check even!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:22

hoe gaat het verder met alle paarden?
ap heeft wel weer een wat nattere neus en briest wat meer,maar tot nog toe dus geen schudden

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:39

Wij hebben vorige week de DA laten kijken. Prestons longen waren mooi schoon, dus dat is mooi. Vorig jaar september niet door de allergie, dus in de winter is ie mooi opgeknapt. We hebben vooralsnog een spray (Allergodil Nevel) gekregen om mee te beginnen zodra de symptomen te zien zijn (proesten, kriebelende neus) en gaan kijken hoe hij daar op reageert. Mocth het niet helpen dan wordt er een entstof op basis van ons specifieke gras gemaakt en wordt hij daarmee geent.

Ellepel, gelukkig gaat het nog goed met Ap. Dit is nog een fijn seizoen he?!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:23

ik ben dus door een fout van de leverancier niet over gegaan op de marstall ..(lang verhaal )
maar ik voer nu de herba mix van mijten! nog maar sinds kort dus kan er nog niks over zeggen, alleen dat ik 1 keer deze week heb gereden op zijn nieuwe stal en geen kuchje gehad! (afkloppen).
hij zit bijzonder goed in zijn vel , of het nou aan het voer ligt of niet, maar tot nu toe gaat het super..hij briest nog wel tijdens rijden, maar geen geschud nog ...
aangezien hij snel wat last heeft van zijn maag ben ik toch maar herba mix gaan voeren omdat het voor de spijsvertering is en voor de luchtwegen!
even afwachten dus!
deze week ook begonnen met de allegro kruiden....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:08

tylando schreef:
ik ben dus door een fout van de leverancier niet over gegaan op de marstall ..(lang verhaal )
maar ik voer nu de herba mix van mijten! nog maar sinds kort dus kan er nog niks over zeggen, alleen dat ik 1 keer deze week heb gereden op zijn nieuwe stal en geen kuchje gehad! (afkloppen).
hij zit bijzonder goed in zijn vel , of het nou aan het voer ligt of niet, maar tot nu toe gaat het super..hij briest nog wel tijdens rijden, maar geen geschud nog ...
aangezien hij snel wat last heeft van zijn maag ben ik toch maar herba mix gaan voeren omdat het voor de spijsvertering is en voor de luchtwegen!
even afwachten dus!

Je geeft dus nu 2 kruidenmengsels? Kijk je wel uit dat je niet te veel kruiden geeft?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:09

ellepel schreef:
hoe gaat het verder met alle paarden?
ap heeft wel weer een wat nattere neus en briest wat meer,maar tot nog toe dus geen schudden

Hier ook nog steeds geen geschud (ff afkloppen).
De blokkades zijn verholpen maar nu heeft meneer een verrekking van een ligament in zijn rug -O-

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:28

singasong schreef:
tylando schreef:
even afwachten dus!

Je geeft dus nu 2 kruidenmengsels? Kijk je wel uit dat je niet te veel kruiden geeft?!

ja daar had ik al naar gekeken! en dat kan samen en is niet te veel! was mijn 1e reactie ook! :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:37

singasong:
hij rolt wel van het ene probleem in het andere he??
is die verrekking wel te verhelpen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:40

ellepel schreef:
singasong:
hij rolt wel van het ene probleem in het andere he??
is die verrekking wel te verhelpen?

Ach, ben het gewend maar vind dit nog heel acceptabel hoor ;)

Ja, volgens therapeute wel. Normaal duurt dit een x aantal weken maar ga zo korrels halen en dan moet het met een dag of 10 over zijn.