[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:32

ohjajoh6 schreef:
Ik niet iig. Ik heb de hs met spoed laten komen, zodra MiniMe weer enigszins op haar benen stond.

Dat wou ik ook, maar wat doe je met een pony die nauwelijks op haar benen wil/kan staan door de pijn |( ... ? Ze staat bevangen op alle4 haar hoeven en waarschijnlijk ook spierbevangen ...
Maar alles is geregeld, morgen proberen we onder verdoving, hoop echt dat het lukt ...

singasong

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:48

Ik heb daar wel ervaring mee. Bij mijn Haflinger is toen hij HB stond de voeten verdoofd om zo de foto's te kunnen maken. DA is hiervoor aan huis geweest, ook om de foto's te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:00

Hou je ons op de hoogte? Sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:39

Thirteen schreef:
Ja natuurlijk, die komt straks,maar mss heeft iemand hier ervaring mee ?

ik heb mijn paard toen laten doen en de da had een spuit morfine achter gelaten.Die mocht ik inspuiten als het niet zou gaan.Maar het was gelukkig niet nodig.
Er is toen uit beide voorhoeven een venster gehaalt.Tot bloedens aan toe.En een open teenijzer eronder,dat was toen nog zo ;) Hij liep meteen rad weg daarna.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:46

Ja, Image is onder plaatselijke verdoving toen geopereerd aan haar hoefbeenontsteking en gekantelde hoefbeen. Ze was aan haar andere voorhoef mechanisch hoefbevangen.
Ze moest blijven staan om het voor de hoefsmid gemakkelijker te maken.
Het is even afzien, maar daarna knappen ze op.

Hier staan de foto's van de 'operatie' van het hoefbeen. Even doorscrollen naar beneden.

http://hoofcare.nl/hoefproblemen/ostiti ... ood-gered/

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:06

Ik kom hier weer even binnen vallen. Ik heb een week of 3 geleden 25 kilo balancer brok van je paard gezond en fit besteld met het idee dat er van mijn 6 paarden altijd wel een zou zijn die het zou eten. Helaas zijn ze een stuk kieskeuriger dan ik dacht en moet ik nu weer over op de dure balancer van equilin. En zit ik dus nog met zeker zo'n 24 kilo balancer. Hier in het topic waren geloof ik wel een paar mensen erg enthousiast over je paard gezond en fit dus mocht iemand interesse hebben om het over te nemen hoor ik het graag. Het is op te halen in Deurne, Eindhoven of Den Haag, verzenden is wellicht ook wel mogelijk.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:10

Ik woon in Venray koenlover, zou ik een handje mogen komen halen en dan kijken of die van mij het eet (kieskeuriger geworden sinds ze cushing heeft) , dan kan ik kijken of ik het over wil nemen?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:13

Dat is prima hoor Moonlight, ik pb je even :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:17

Podo compositum helpt vaak bij hb ...
Van phytonics

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:08

En Thirtheen? Hoe is e.a. afgelopen , zit er nu weer een beetje verbetering in bij je paardje?

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:41

Ja, was heel moeilijk ..., maar een hele verbetering, stapt weer rond nu (nog wel erg stijf maar al heel blij dat het eindelijk de goede kant uit lijkt te gaan ! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:45

Hee gelukkig, altijd goed om te horen, geeft de burger toch weer moed of niet?

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:32

Das waar ! :)

woldv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:41

Ik ben er net achter dat mijn pony van net 10 jaar cushing heeft. Baal hier natuurlijk enrom van. Vorig jaar heb ik haar ook laten testen, maar toen waren de waardes nog niet te hoog blijkt nu, dus werd mij verteld dat ze het niet had. Ik zie hier door de bomen het bos niet meer, en van de dierenarts word ik ook niet veel wijzer. Heb nu de keuze tussen medicijnen voor mensen of paarden die gelijk 2 keer zo duur zijn. Kan iemand mij tips geven? Alles is welkom
Laatst bijgewerkt door woldv op 08-07-14 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:53

Voor mensen? En hoe heten de pillen dan?
Ik ben erg benieuwd..
Eerder gaven we pergolide, dit is voor mensen, maar de registratie verdween en toen moesten alle paarden over op prascend, wat exact hetzelfde middel is als pergolide voor mensen alleen 2-3x zo duur.
Dus mocht je aan pergolide kunnen komen... DOEN!!

Wat sneu trouwens, zo jong.. maar weet dat het niet einde verhaal hoeft te zijn hoor!
Er zijn hier heel veel paarden heel erg opgeknapt van de medicatie!!

Moed houden, geduld hebben en lees de openingspost maar is heel goed door (en de eerste paar pagina's van dit topic). Daar vind je al veel info!Verder zitten hier veel mensen die ervaringsdeskundig zijn, ook met jongere paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:55

Waarom via pb? En waar over wil je dan precies tips hebben eigenlijk? Ik zou als ik jou was mij toch echt even gaan inlezen in dit topic, kun je waarschijnlijk op bijna al je vragen antwoord vinden.

woldv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:09

Bedankt! Ik heb de afgelopen dagen inderdaad al heel veel van dit topic gelezen ja, zal ik ook blijven doen. Hoe die pillen heten zou ik zo 123 niet weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:18

Nou precies wat IMJ dus al zegt; Als je mag kiezen tussen pergolide (mensen) of prascend (paard) = precies hetzelfde medicijn met een geheel ander prijskaartje, altijd voor pergolide kiezen...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:27

.. maar het probleem is natuurlijk dat je als dierenarts geen pergolide voor humaan gebruik mag voorschrijven - alleen nog maar hetzelfde dure Prascend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:42

Maar ze zegt toch dat ze de keuze heeft? Dan grijp je die kans toch?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:05

Breek hier ook weer even in..
Fiek heeft goede en slechte dagen. Cushing lijkt aardig te gaan maar gevolgen van jarenlang resistent en af en toe HB beginnen de resultaten te laten zien..
Fiek loopt al een poosje wat slechter. Met name met 1 voorbeen. Vooral op het harde.. Wordt later terug gebeld door de dierenarts om in ieder geval bij dat slechte voorbeen eens te beginnen met foto's maken.. Hopelijk kunnen we een gekanteld hoefbeentje, artrose of HKO uitsluiten... Durf hem nu haast niet rustig aan het werk te zetten, wat zijn resistente lijf zo hard nodig heeft, dus belangrijk dat we meer te weten komen over wat nog haalbaar is allemaal..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:23

ohjajoh6 schreef:

Zeker weten!
Maar die DA loopt dan wel een risico op een forse boete. (Nou ja liever hij dan wij!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:55

Sterkte SR, hou ons idd maar op de hoogte als je wilt.

Hihi, ja en nee natuurlijk JP, want ik zou het toch knap vinden als ze die boete's bij prive personen ook daadwerkelijk vandaan konden plukken en dan heb ik toch liever dat ze het bij mij proberen (kale kip kan je toch al niet plukken) en dat de DA's er niet zo veel gedonder mee zouden krijgen, zou een heleboel versoepelen denk ik. Elke keer als ik aan dit vieze farmaceutische spelletje denk, word ik zo boos dat mijn hart serieus een opdonder krijgt... |o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:26

Jannepauli schreef:
.. maar het probleem is natuurlijk dat je als dierenarts geen pergolide voor humaan gebruik mag voorschrijven - alleen nog maar hetzelfde dure Prascend.

veel dierenartse nemen het risico niet,en begrijpelijk.Hier in Frankrijk riskeert mijn da een boete van 30.000 euro.Voor het voorschrijven van een humaan middel terwijl er een middel voor dieren verkrijgbaar is met dezelfde werkzame stof.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:43

Jannepauli schreef:
ohjajoh6 schreef:

Zeker weten!
Maar die DA loopt dan wel een risico op een forse boete. (Nou ja liever hij dan wij!)

Het hoeft niet, want het kan ook een heel ander middel zijn voor de humane geneeskunde nl bromocriptine, maar ik geloof dat hier veel minder goede resultaten mee behaald zijn.