Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moonlightje schreef:stef schreef:Ben ik de enige die het onzin vind om allemaal masaal aan de Lysine te gaan? de lysine fabriek zal wel erg blij zijn, dat dan weer wel, en zo heb elk nadeel zn voordeel
ik begin er ookniet aan, zolang het niet nodig is dien ik niets toe.
Hier in de buurt is het toch nog niet gecontateerd
stef schreef:Ben ik de enige die het onzin vind om allemaal masaal aan de Lysine te gaan? de lysine fabriek zal wel erg blij zijn, dat dan weer wel, en zo heb elk nadeel zn voordeel
stef schreef:Ireen_ schreef:Volgens facebook heerst het hier in dichtbije de omgeving op zo´n 5 stallen en plaatsen. Vervolgens komt er iemand die zelf op 1 van die stallen staat en die weet nergens vanaf, behalve 1 paard dat even een pietsie niet lekker wasSorry maar vind dat een beetje hilarisch worden, het wordt gigantisch opgeblazen allemaal!
En dat is dus het nadeel van die facebook pagina. Iedereen kan daar zomaar wat op klappen. Als ik nou zeg dat er in weet ik veel welke plaats rhino is, staat dat gelijk op facebook, terwijl mijn bericht op niks gebaseerd is. En zo krijg je dus wel paniekzaaierij
Roosii3jJ schreef:Rhino onderzoek duurt een week dacht ik..
Ik vind het ook een beetje onzin al die lysine, baat het niet dan schaad het niet maar ga er niet aan beginnen! Als je paard het heeft krijgt hij het toch wel ben ik bang..
Babootje schreef:Roosii3jJ schreef:Rhino onderzoek duurt een week dacht ik..
Ik vind het ook een beetje onzin al die lysine, baat het niet dan schaad het niet maar ga er niet aan beginnen! Als je paard het heeft krijgt hij het toch wel ben ik bang..
Ik ga het wel geven als het virus bij ons in de buurt opduikt. Als het baat dan heeft het me 27 euro gekost (Groene Os). Dat kan je nou ook de kop niet kosten lijkt me.
L-Lysine wordt ingezet om activatie van herpes virussen in het lichaam te voorkomen. Ook wordt het gebruikt om besmetting met herpes te voorkomen. Dit product is tevens inzetbaar om schade aan de zenuwbanen ten gevolge van het rhino-pneumonie virus te beperken of te voorkomen.
Het aminozuur L-Lysine is verder van belang voor de productie van elementaire lichaamseiwitten. Het is tevens nodig voor de groei en het herstel van weefsel, vanwege de collageenvormende eigenschappen en het vermogen calcium te absorberen. Dit aminozuur verhoogt de productie van enzymen en hormonen. L-Lysine is derhalve van belang in de groeiperiode.
Vitamine B6 ondersteunt de werking van L-Lysine bij de assimilatie en werkt gunstig op de vorming van nieuw weefsel en het herstel van beschadigd weefsel.
Moonlightje schreef:germie schreef:Hier net zo. En verder staat mijn paard gewoon lekker buiten. Veel buiten is het allerbeste om het te voorkomen.
owww de mijne staat van ´s ochtends tot ´s avonds buiten elke dag dan hoef ik me niet zo´n zorgen te maken
Sandrohit schreef:De link heeft hier al eerder gestaan maar ik wil hem graag nog eens plaatsen voor diegenen die zo moeilijk doen over het tekenen van de petitie (meldingsplicht) i.v.m. eventuele ontruiming,luister dan het geluidsfragment.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1415031/CDA-wil-meldplicht-paardenvirus.htm
XbrownyX schreef:Heey miss een gekke vraag hè maar wat houd het Rhinovirus eigenlijk in???
Ik weet niet veel van paarden maar heb zelf 2 paarden gehad maar kon er niet voor zorgen ik was nog te jong.
En heb verder ook niemand die mij ermee wil helpen. Maar ik ben wel helemaal weg van paarden.
x![]()
Muzefee schreef:Ik weet dat de Telegraaf niet geheel betrouwbaar is, maar als het werkelijk in het LC staat zal het wel kloppen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1165 ... and__.html