Foto's staan geloof ik nu een pagina terug.(twee inmiddels)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aam_mic schreef:Wij hebben laatst een heel groot stuk van het weiland geharkt. Dit hielp bij ons veel, op sommige plekken waar al jaren zand ligt groeide opeens gras. Hierdoor kan de grond weer beter ademen, vooral met dit weer en als het dan regent.
gillian schreef:Hier geen gekriebel![]()
![]()
Ben helemaal happy![]()
Ze staat wel dag en nacht met deken op (ochtend in de wei en de rest op stal/los in paddock of bak), ik heb een Epplejeck en Equitheme eczeemdeken en een AVS vliegen/eczeemdeken.
Check de mooie rustige manenkam en staart!!!![]()
![]()
yvonnedv schreef:aam_mic schreef:Wij hebben laatst een heel groot stuk van het weiland geharkt. Dit hielp bij ons veel, op sommige plekken waar al jaren zand ligt groeide opeens gras. Hierdoor kan de grond weer beter ademen, vooral met dit weer en als het dan regent.
Bij mij knapt het land altijd erg op door het te laten bemesten met kalverengier. Door de injecteur wordt de grond ook open gesneden en kan eventuele regen makkelijker bij de wortels van het gras komen. Het kost me niets de kalverenboer is blij als hij het kwijt is.
Flosje446 schreef:Heb je haar weleens laten checken op ZE? Want ik twijfel er echt aan of Blomke wel ZE heeft. Bij ons reageerde ze alleen gevoelig op vliegen en zodra de deken erop lag of na het inspuiten, was de jeuk meteen weg. Ik heb nooit hoeven smeren of wat dan ook. Het paard van mijn zusje heeft precies hetzelfde. Als ik Blomke (toen ze nog hier stond) vergelijk met hoe Senna er last van heeft dan is dat al een wereld van verschil, terwijl Senna geen superzware ZE heeft.
Ik heb de Befix Creme besteld en ben echt zo benieuwd of het gaat helpen. Ik heb ook meteen een Greenguard voor een week op proef, kijken of Senna dat wel snapt, want van die graaskorf snapte ze helemaal niets.
opisop_shop schreef:op de site staat onderaan dat ze het met een pluk haar doet?
Muzefee schreef:Hier staan ze op goed bemest land, waar regelmatig de koeien het meeste afknabbelen. Stuk met weinig bomen eromheen;