[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:23

singasong, ik heb op zich wel iemand gevonden,,maar als het me meer dan 100 euro gaat kosten( en dat gaat het,word wel 200 euro) dan vind ik dat teveel.
dus heeft appie pech,dan sparen we nog even door :j

ik heb appie van de muesli af, hij krijgt nu brok van Equiral en sinds afgelopen week wat gerst er bij.
en een scheutje omega olie, en dan zijn hoestkruiden
hij schud nog niet,maar ik vraag het me wel af hoe het nu is met die zon er bij.

singasong ik ben benieuwd hoe dat gaat op de lucerne, ik ken nl toch een aantal paarden die er niet goed mee overweg kunnen.
worden er wat winderig van en krijgen dunnere mest
dan gaat het om de lucernemix van Hartog.
en kruidenhooi ben ik geen fan van,zitten namelijk ook kruiden in die voor paarden niet goed zijn,zou dus echt heel goed gaan kijken wat er allemaal in zit.

sorry,wat een afkraken van je voer! :o
bedoel het niet zo hoor,maar dan weet je dat als er toch wat gebeurd waar het eventueel aan kan liggen

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:34

haha, ik had voor Buck ook kruidenhooi gehaald. Hij eet het niet! geh, je zou denken als daar vitaminen inzitten die ze nodig hebben pakken ze het wel....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:16

Mijn paard was aan het hoofdschudden vandaag ( niet zoveel ) en veel briesen........

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:54

balen maris!!

appie nog niet :D
maar ik heb niet gereden,dus ik weet niet of hij het in de bak ook had gedaan.
toen ik hem uit de wei haalde was hij in elk geval nog rustig.

heb nog elk jaar dan de hoop dat hij helemaal niet gaat schudden,maar dat komt vast nog wel,moet voor hem net even wat warmer zijn denk ik

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:02

het was idd met rijden, als hij los in de paddock loopt is er niets bijzonders aan hem te zien qua hooikoorts verschijnselen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:11

ik wilde rijden,maar ben vanmorgen op mijn werk zo half door mijn rug gegaan,dus dat durfde ik even niet aan.
misschien morgen wel even als het dan goed weer is,dan weet ik ook beter of hij schud.

bij ap merk ik het vaak al als ik hem op haal,dan zie ik hem al schudden in de wei en met mee lopen schud hij dan ook wel.
maar ik verwacht het een dezer dagen wel te zien ...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:13

maak mij ( en vooral mijn paard ) nou niet zo jaloers !!! Wei ...... Daar mogen de paarden hier niet op, nog even 1,5 maand wachten .....

Annelies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:24

Mijne doet het ook weer... helaas.

ben maar weer begonnen met puur pollen. Hoop dat het gaat werken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:38

Maris schreef:
maak mij ( en vooral mijn paard ) nou niet zo jaloers !!! Wei ...... Daar mogen de paarden hier niet op, nog even 1,5 maand wachten .....

wij hebben winterweides die helemaal stuk gelopen mogen worden :j
en dat trekt weer helemaal bij en er komt weer gras in,dus in de zomer zie je daar niks meer van
scheelt ook dat ze op stal het land hoger hebben liggen en we zitten op zandgrond

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:32

ellepel schreef:
singasong ik ben benieuwd hoe dat gaat op de lucerne, ik ken nl toch een aantal paarden die er niet goed mee overweg kunnen.
worden er wat winderig van en krijgen dunnere mest
dan gaat het om de lucernemix van Hartog.
en kruidenhooi ben ik geen fan van,zitten namelijk ook kruiden in die voor paarden niet goed zijn,zou dus echt heel goed gaan kijken wat er allemaal in zit.

sorry,wat een afkraken van je voer! :o
bedoel het niet zo hoor,maar dan weet je dat als er toch wat gebeurd waar het eventueel aan kan liggen

Ik moet de lucerne nog kopen. Wss dailyplus van Pavo.

Het hooi heb ik door mijn therapeute laten checken op schimmels, toxische belasting en giftige onkruiden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:34

Bij ons op stal vinden de meeste paarden grasmix lekkerder als lucerne trouwens. Moest je perse lucerne voeren ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:36

Iris_Buck schreef:
haha, ik had voor Buck ook kruidenhooi gehaald. Hij eet het niet! geh, je zou denken als daar vitaminen inzitten die ze nodig hebben pakken ze het wel....

Mss eerst even mengen. Ze moeten toch altijd even wennen aan ander hooi ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:37

Maris schreef:
het was idd met rijden, als hij los in de paddock loopt is er niets bijzonders aan hem te zien qua hooikoorts verschijnselen.

Dan zou je ook aan een blokkade kunnen denken als hij het alleen met rijden doet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:39

Zou kunnen ( ik ga het vragen ) maar het was enkel op 1 stuk van de buitenrit dat hij schudde , toen weer een half uur niet en toen we weer in de buurt van dat stuk kwamen weer wel. Dus ik vrees toch voor pollen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:53

Maris schreef:
Bij ons op stal vinden de meeste paarden grasmix lekkerder als lucerne trouwens. Moest je perse lucerne voeren ?

Wat is grasmix :o?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:53

Maris schreef:
Zou kunnen ( ik ga het vragen ) maar het was enkel op 1 stuk van de buitenrit dat hij schudde , toen weer een half uur niet en toen we weer in de buurt van dat stuk kwamen weer wel. Dus ik vrees toch voor pollen.

Dat is dan wel vreemd ja.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:19

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:07

Ellepel, die grasmix ziet er ook goed uit. Maar omdat die van pavo heel goed testte voor Niek houd ik het denk ik daar bij. Het gaat ook maar om een handje wat ik doe door 2 handjes hesta mix en twee wortels. Dat is het enige wat hij krijgt aan extra's naast hooi. Hoop trouwens wel dat het een beetje lang houdbaar is anders kan ik over een maand de helft weggooien denk ik :roll:

Heb jij voor die accupuncturist als eens op deze lijst gekeken? http://www.icreo.com/Nederl/therap.htm
Ik zag dat er ook een aantal bijstonden die accupunctuur doen.

Was zelf op zoek naar een osteop. omdat die hier de laatste keer is geweest de komende weken met vakantie is.
Nu komt er iemand de 25e.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:02

heb je lucerne van Pavo dan?
ik wist niet dat ze dat hadden.

ik had amber koppen doorgekregen,die zit in de buurt,maar kost voor een consult al 110 euro :+
en eigenlijk gaat het op het moment heel goed met appie,dus vind ik het niet zo nodig.
ik moet er altijd een beetje om denken,heb namelijk een partner die de paarden maar niks vind en te duur, en die zou dit absolute onzin vinden.
kan beter een paardenman hebben wat dat betreft haha :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:10

ellepel schreef:
heb je lucerne van Pavo dan?
ik wist niet dat ze dat hadden.

ik had amber koppen doorgekregen,die zit in de buurt,maar kost voor een consult al 110 euro :+
en eigenlijk gaat het op het moment heel goed met appie,dus vind ik het niet zo nodig.
ik moet er altijd een beetje om denken,heb namelijk een partner die de paarden maar niks vind en te duur, en die zou dit absolute onzin vinden.
kan beter een paardenman hebben wat dat betreft haha :D

Ja, DailyPlus. Zitten ook nog wat andere dingetjes door maar kan nog niet achterhalen wat precies.

Ik heb precies zo'n man die paarden niks vind en veeeeeel te duur. Alleen zegt hij wel dat als ik het nodig vind ik het moet doen ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:15

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:17

ellepel schreef:
staat er niet op de zak wat er in de daily plus zit?
ik wilde het voor ap ook kopen,maar die lust niet eens lucerne dus zou er vreselijk mee gaan staan knoeien.
hier staat wel een samenstelling:
http://www.graankorrel.nl/shop/index.ph ... ts_id=4047

Ik moet het nog kopen :+

Ik kijk even naar jouw link...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:18

haha,ik dacht dat je het al had :P

zit wel 11% suiker in!
zou dan toch kiezen voor gewone lucerne denk ik

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:20

Onvoorstelbaar eigenlijk dat hij dat mag.... zit 11% suiker in. Ook veel andere dingen zitten er in. Maar goed, ik moet die IR nu maar eens uit mijn hoofd zetten want dat heeft hij niet meer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:21

ellepel schreef:
haha,ik dacht dat je het al had :P

zit wel 11% suiker in!
zou dan toch kiezen voor gewone lucerne denk ik

Nou nee, want ook deze is helemaal goed getest voor hem. Dus dan ga ik geen andere kopen.