Mer1980 schreef:Van mij is jeuk vrij gelukkig.
Die van mij gelukkig ook.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kima2020 schreef:Ik kom ook graag mee kletsen.
Iemand nog tips voor een geschikte lekkere brok of muesli? Paard vind marstall force niet lekker, maar gemengd door de Vitalstyle Nutrimash eet hij het gelukkig wel. Maar zou graag in de ochtend en avond nog een geschikte brok of muesli bij voeren. Hoeft dus geen vitaminebrok te zijn omdat hij deze dus wel al krijgt door de slobber.
ApplePapple schreef:Kima2020 schreef:Ik kom ook graag mee kletsen.
Iemand nog tips voor een geschikte lekkere brok of muesli? Paard vind marstall force niet lekker, maar gemengd door de Vitalstyle Nutrimash eet hij het gelukkig wel. Maar zou graag in de ochtend en avond nog een geschikte brok of muesli bij voeren. Hoeft dus geen vitaminebrok te zijn omdat hij deze dus wel al krijgt door de slobber.
Equifyt green balance gaat er hier prima in... is luzernevrij etc.
lies schreef:Recreatief. Momenteel rijd ik weinig, dus krijgt ze er ook niet zoveel van (kwart tot halve schep pd).
Als ik weer meer kan rijden (ooit wordt het weer beter weer toch?), dan krijgt ze 3/4e tot een volle schep pd.
Merk echt verschil met rijden, ze heeft net iets meer energie.
Elisa2 schreef:Schilfers op de achterbenen herken ik niet, wel in de manen.
Is het geen rasp?
Beginnen met de rui heb ik ook gezien, dat is voor de ZE hier altijd een enorme trigger..die stond net zonder deken. Hopelijk kan het nog een tijdje zonder deken.
TinkerTreas schreef:weet je zeker dat ze geen luis heeft? Dat zou jeuk op die plekken ook verklaren, zeker bij een pony met een minder goede weerstand/conditieMijn shetlander merrie heeft ook last van jeuk. Afgelopen zomer heeft ze een groot deel van haar voorpluk af geschuurd.
Ik ben er nog niet achter wat de reden is bij haar. Maar van de week zag ik dat ze op haar borst weer korstjes heeft. Maar de temperatuur is steeds best hoog, en dan zo'n dikke shetten vacht. Dat kan ook jeuk geven lijkt me.
Ik twijfel een beetje of ik komend voorjaar af moet wachten, of dat ik voor de zekerheid al een eczeemdeken aan moet schaffen voor haar. Zodat ik die vast heb liggen.
Ze is eind van de zomer begonnen met schuren, met name de staart, manen, oren en onder haar buik. Dus wel de typische eczeem plaatsen. Ze wordt dit jaar 3.
Afgelopen zomer/najaar is ze erg ziek geweest, toen waren haar leverwaardes erg hoog. Wat misschien ook de jeuk zou kunnen veroorzaken.
__Suzanne__ schreef:TinkerTreas schreef:weet je zeker dat ze geen luis heeft? Dat zou jeuk op die plekken ook verklaren, zeker bij een pony met een minder goede weerstand/conditieMijn shetlander merrie heeft ook last van jeuk. Afgelopen zomer heeft ze een groot deel van haar voorpluk af geschuurd.
Ik ben er nog niet achter wat de reden is bij haar. Maar van de week zag ik dat ze op haar borst weer korstjes heeft. Maar de temperatuur is steeds best hoog, en dan zo'n dikke shetten vacht. Dat kan ook jeuk geven lijkt me.
Ik twijfel een beetje of ik komend voorjaar af moet wachten, of dat ik voor de zekerheid al een eczeemdeken aan moet schaffen voor haar. Zodat ik die vast heb liggen.
Ze is eind van de zomer begonnen met schuren, met name de staart, manen, oren en onder haar buik. Dus wel de typische eczeem plaatsen. Ze wordt dit jaar 3.
Afgelopen zomer/najaar is ze erg ziek geweest, toen waren haar leverwaardes erg hoog. Wat misschien ook de jeuk zou kunnen veroorzaken.