Hallo, ik kom me hier even melden

Ik heb vooral een vraag.. zijn er nog paarden/pony’s die door de prascend heel slecht eten ? Mijn pony krijgt sinds november 1/2 pilletje per dag, ze is erg ziek geweest voordat ze de diagnose kreeg dat ze cushing heeft en is toen al erg afgevallen. Nu krijg ik er sinds dien amper wat voer in, en ze valt gewoon nog meer af..
Gebit is in orde !!! Maar het is een pony van 34 jaar en haar gebit is in niet zo’n goede toestand meer dat ze kilo’s hooi per dag kan eten. Ze eet het wel, maar niet genoeg.
Vroeger at ze altijd all in soup van aveve, met veel smaak ! Daar trekt ze haar neus voor op
De DA zei dat het voorkomt dat ze door de prascend niet veel eetlust meer hebben. Maar stoppen met de prascend is ook geen optie natuurlijk. Naar een kwartje overgaan durf ik niet goed want ze zit met 1/2 op een goede waarde.
Ivm de suikers en zetmeel durf ik ook niet zomaar vanalles geven. Toen ze erg ziek was, was ze al heel licht hoefbevangen dus ik heb er wat schrik voor.
Waar trekt ze haar neus voor op: all in soup aveve, marstall bergwiesen mash, marstall wiesen chips, vitalbix nutrimash, equifyt zupa, equifyt pre-active.
Het enige wat ze momenteel enorm lekker vind, op aanraden van DA om dikker te worden, is de breed&grow van vitalbix. Ze lijkt slobber niet meer zo fijn te vinden, droge brokken heeft ze liever.
Dus als er iemand nog een gouden tip heeft, hoor ik het graag ! Ik ben bang dat ik haar op deze manier niet lang meer ga hebben als ze blijft afvallen. Ik hoop dat ze deze zomer door het gras wat gaat bijkomen..
Ik kan helaas niet alle soorten voeders in België verkrijgen !