Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thirteen schreef:Even op zoek naar wat raad en troost ...
Mijn haf staat nu 2weken hoefbevangen op 4 hoeven (herval na 4jaar ...)
Vorige week diagnose cushing gekregen en pras cend opgestart
Verder staat ze op streng dieet en krijgt ze med tegen de hoefbevangenheid
Maar ik zie geen verbetering ..., ze ziet verschrikkelijk af ..., is even iets beter nadat ze med gekregen heeft om weer volledig in te storten als ze uitgewerkt zijn ...
Ze ligt heel veel en als ze staat , staat ze te beven op haar benen en ontlast ze voortdurend haar hoeven ...
Persoonlijk vind ik het genoeg is geweest ..., maar da blijft zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben, dat de med nog niet voluit haar werk kan doen ...
Dit is echt vreselijk en zowel paard als ikzelf zitten er volledig door ... Ik weet het niet meer ...
Thirteen schreef:Nog een vraagje , ze stapt nu voorzichtig terug wat rond, maar enorm voorzichtig en enorm stijf ... komt dit door de bevangenheid, of door het vele liggen de laatste dagen of door de cushing , ... en kan dit ooit nog goedkomen ??? (Wat een vreselijke rotziekte ... )
ohjajoh6 schreef:Ik heb staan janken als een klein kind toen ik MiniMe met gestrekte pootjes zag liggen van de hb en niet meer op wou staan, ook zij was tegelijkertijd spierbevangen; ik heb haar toen "opgesloten" in haar box (stond op eigen stukje weiland) en daar een uitloopje aan gemaakt van rubber matten op de betonplaten en daarachter nat zand (waar ik dan ook steeds haar voetjes lekker afspoot) en buiten haar medicatie kreeg ze beschikking over ruim vers water en 1 dikke plak overjarig droog hooi, verdeeld over de dag en nacht. Toen ze na een 2 tal weken, steeds ontsnapte en bij mijn grote stond (die haar toen gewoon met haar liet mee-eten!) wist ik dat ik op de goede weg zat, maar god wat heeft het lang geduurd en een hoop zorgen en verdriet voordat zij er weer was...
Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat de hs niets aan die voeten wilt doen, want mij is altijd geleerd hoe langer die hoeven, hoe pijnlijker, of zeg ik nu iets raars dames?