Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:24

Anne_mieke88 schreef:
gohya schreef:
@Anne_mieke88
Een drager kan niet besmetten als deze zelf niet ziek is.

Ok bedankt dat wou ik even weten....

@ babootje...dus vitaminespuiten geven om weerstand te verhogen heeft wel nut?

Dat is twijfelachtig. Er is al eens een hele discussie geweest over de opname van vitaminespuiten (a la de wormenspuit) door het paardenlichaam.
Ik heb eerder al eens gehoord dat alleen intraveneuze toediening van vitamine ook echt helpt. Dat zou je dan aan je DA zou kunnen vragen.
Verder heb ik gelezen dat L-Lysine kan helpen:
"L-Lysine wordt ingezet ter uitschakeling van actieve (herpes) virussen en wanneer men besmetting hiermee probeert te voorkomen. L-Lysine ook van belang voor de groei en het herstel van het weefsel vanwege de collageenvormende eigenschappen en het vermogen calcium te absorberen."

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:26

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:27

lees net op de site van rtvoost dat er gisterenavond in nog een plaats rhino is, zal even een mod vragen of ze dat kunnen bevestigen

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:27

twinducklin schreef:
@ Rosa,
Die informatie heb ik aangedragen. Echter krijg ik als reactie dat de dierenarts heeft gezegd dat het geen kwaad kan om te enten.. Ik lees overal van dierenartsen echter het tegenover gestelde, enten is goed niet overal voor bewezen maar niet gaan enten als er een uitbraak is! Maarja breng dat mensen dan maar eens aan het verstand. De mensen die nu willen enten zijn vooral mensen die niet wisten dat het virus bestond, dus het is echt gewoon een paniek reactie, mensen in paniek zijn meestal niet voor rede vatbaar.

Hele lastige situatie. Ik zou toch echt de informatie die jij leest van dierenarten die het afraden uitprinten, meenemen en voorleggen. Desnoods aan de dierenarts die gezegd heeft dat het geen kwaad kan om te enten. Gaan ze niet overstag zou ik persoonlijk mijn paard van pension afhalen en thuis zetten, staat ze wel alleen, maar dat moet dan maar voor die paar weken. Maargoed, ik weet natuurlijk niet wat jou mogelijkheden hierin zijn. Enten omdat je halve stal in paniek is plus je bent het er niet mee eens zou ik niet doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:29

twinducklin schreef:
Even een vraag tussendoor,
Is enten nu echt gevaarlijk? of ligt het aan de omgeving waar je nu zit? Bij ons op stal worden de paarden verplicht morgen geent omdat het merendeel van de paardeneigenaren dit wil, degene die het er niet mee eens zijn worden verplicht omdat de enting anders weinig nut heeft.
Ik ben ertegen, niet tegen de enting zelf sterker nog mijn merrie was geent totdat ze hier op stal kwam en niemand hiertegen enten deed alleen ik wil niet dat er nu geent wordt. De werking van de enting is toch niet direct na de enting wat ik ervan begrijp maar 3 tot 4 weken erna ( neem aan na de 2de enting ) dus ben je minimaal 7 tot 8 weken verder, wel haal je nu 2 x achter elkaar de weerstand weg door de enting.
Mijn paarden staan in zuid-limburg, nu zijn er hier geen officieele besmettingen gemeld maar volgens staleigenaresse wel bevestigd door dierenarts dat er minimaal 1 besmetting in de buurt zit. Dat ik er tegen ben om nu te enten krijg ik als reactie dat ik makkelijk praten heb omdat ik geen drachtige merrie heb staan, waarop ik denk waarom nu uit paniek gaan enten terwijl het voor de uitbraak van nu geen zin heeft. Enten prima maar dan wel pas als de uitbraken weer verdwenen zijn. Maar in hoeverre heb ik er wat over te zeggen?

Ik ben van mening - zeker in het geval er Rhino in de buurt is - niet te enten. Omdat je daarmee tijdelijk wel de weerstand verlaagt. En je dus paarden die al besmet zouden kunnen zijn juist zieker maakt. Als je er door de staleigenaar toch toe wordt gedwongen om te enten zou ik zeker in de periode van minder weerstand direct L-Lysine gaan geven.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:30

Citaat:
Dat is twijfelachtig. Er is al eens een hele discussie geweest over de opname van vitaminespuiten (a la de wormenspuit) door het paardenlichaam.
Ik heb eerder al eens gehoord dat alleen intraveneuze toediening van vitamine ook echt helpt. Dat zou je dan aan je DA zou kunnen vragen.
"L-Lysine wordt ingezet ter uitschakeling van actieve (herpes) virussen en wanneer men besmetting hiermee probeert te voorkomen. L-Lysine ook van belang voor de groei en het herstel van het weefsel vanwege de collageenvormende eigenschappen en het vermogen calcium te absorberen."

Daarom voeren wij dus L-Lysine bij op dit moment...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:31

urobi schreef:
lees net op de site van rtvoost dat er gisterenavond in nog een plaats rhino is, zal even een mod vragen of ze dat kunnen bevestigen

Waar zie je dat?

frangelica

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:35

ik heb ook nog een vraagje. hoe lang duurt zo`n onderzoek voor ze weten of het om rhino gaat ?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:36

er is toch ook een topic waar ze aangeven waar het geconstateerd is?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:37

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:38

Werkt L-Lysine ook voor paarden die nog niet besmet zijn?

Unirak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:40

PercyLeen schreef:
urobi schreef:

Waar zie je dat?

Ja inderdaad waar zie je dat?? ik zie alleen de melding van W. verder niets
Laatst bijgewerkt door Unirak op 06-03-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:41

PercyLeen schreef:
urobi schreef:

Waar zie je dat?

dat staat op de site van rtvoost onder de reacties van gisterenavond.ik heb het aan een mod doorgegeven en gevraagd of zij dat kan bevestigen

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:42

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:47

Weet er iemand of er ook al een stal met Rhino zit in noord-holland?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:47

Daffie9 schreef:
Citaat:

Daarom voeren wij dus L-Lysine bij op dit moment...

waar haal je dat?
zijn tabletten ook goed?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:49

dat L-Lysine is haast nergens te koop joh :S allemaal uitverkocht

Ik heb nu een site gevonden waar ze L-Lysine in combi met vitamine B6 verkopen merk de groende os levertijd 4 dagen. Is dit ook goed? Ik heb dit maar besteld :P

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:49

Naomi volgens mij in Noord-Holland wel al Rhino. Moet je even op dat kaartje kijken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:50

Ben ik de enige die het onzin vind om allemaal masaal aan de Lysine te gaan? de lysine fabriek zal wel erg blij zijn, dat dan weer wel, en zo heb elk nadeel zn voordeel :j

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:51

loversyl schreef:
Werkt L-Lysine ook voor paarden die nog niet besmet zijn?

Ik denk dat dat juist het idee is, ter preventie.
Maar ik ga ook echt niet aan supplementen beginnen :n Mijn paard is gezond en heeft een goede weerstand, ik geloof niet dat het van een supplement af zal hangen of je paard het wel of niet krijgt als het eenmaal op stal binnen komt.

Volgens facebook heerst het hier in dichtbije de omgeving op zo´n 5 stallen en plaatsen. Vervolgens komt er iemand die zelf op 1 van die stallen staat en die weet nergens vanaf, behalve 1 paard dat even een pietsie niet lekker was :+ Sorry maar vind dat een beetje hilarisch worden, het wordt gigantisch opgeblazen allemaal!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:52

stef schreef:
Ben ik de enige die het onzin vind om allemaal masaal aan de Lysine te gaan? de lysine fabriek zal wel erg blij zijn, dat dan weer wel, en zo heb elk nadeel zn voordeel :j

ik begin er ookniet aan, zolang het niet nodig is dien ik niets toe.

Hier in de buurt is het toch nog niet gecontateerd

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:53

PalermoZ schreef:
Naomi volgens mij in Noord-Holland wel al Rhino. Moet je even op dat kaartje kijken!

Kaartje??

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:55

Rhino onderzoek duurt een week dacht ik..
Ik vind het ook een beetje onzin al die lysine, baat het niet dan schaad het niet maar ga er niet aan beginnen! Als je paard het heeft krijgt hij het toch wel ben ik bang..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:55

Ireen_ schreef:
Volgens facebook heerst het hier in dichtbije de omgeving op zo´n 5 stallen en plaatsen. Vervolgens komt er iemand die zelf op 1 van die stallen staat en die weet nergens vanaf, behalve 1 paard dat even een pietsie niet lekker was :+ Sorry maar vind dat een beetje hilarisch worden, het wordt gigantisch opgeblazen allemaal!

En dat is dus het nadeel van die facebook pagina. Iedereen kan daar zomaar wat op klappen. Als ik nou zeg dat er in weet ik veel welke plaats rhino is, staat dat gelijk op facebook, terwijl mijn bericht op niks gebaseerd is. En zo krijg je dus wel paniekzaaierij

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:56

Roosii3jJ schreef:
Rhino onderzoek duurt een week dacht ik..
Ik vind het ook een beetje onzin al die lysine, baat het niet dan schaad het niet maar ga er niet aan beginnen! Als je paard het heeft krijgt hij het toch wel ben ik bang..

Ik heb het juist andersom, ik heb liever dat ik het wel probeer en als het niet zou werken dat ik me er dan bij neerleg dan dat hij het krijgt en de rest van zijn leven er last van heeft en ik niks heb gedaan.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk