Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eilish schreef:Dezelfde test als Roosmarijn hebben wij ook nog niet zo lang geleden gedaan bij mijn verzorgpaard.
De dierenarts heeft trouwens gezegd dat hij medicijnen krijgt, dezelfde als voor mensen met alzheimer. De eigenaren van mijn verzorgpaard wist niet meer de naam, maar dat is wss pergolide?
Hij heeft 2 mg voorgeschreven gekregen, maar dat kan het beste rustig opgebouwd worden toch?
geerke schreef:medicijnen kosten ongeveer 13 euro per maand....de meeste paarden reageren er goed op en merk je na een week of vier/acht (of langer) verschil.
Ze moeten het iedere dag hebben de rest van hun leven.
cynthiar schreef:Ik dacht dat een paard met cushing juist geen prednison mag omdat dat juist de cushing verergert!
Dus dan lijkt mij dat het wel zinnig is om te weten of hij cushing heeft.
fargo schreef:Flappie, ik zou hem dan wel alvast met zijn weerstand gaan helpen. Cushing heeft als belangrijkste nadelige bijwerking een slechte weerstand. Het geven van prednisolon zal helpen voor zijn longen, maar voor de rest van zijn lichaam negatieve problemen (kunnen) geven. Dus zou ik hem in ieder geval gaan ondersteunen met zijn weerstand door het geven van echinacea (druppels van bloem, gewoon voor mensen) en evt MSM> goed voor huid, haar, hoeven EN longen. Cushing paarden zijn gevoelig voor longontsteking e.a. dus je kunt misschien nog niet starten met cushingsmedicijnen, maar je kunt wel de zwakke punten problemen te ondersteunen. Sterkte!
Eilish schreef:Dezelfde test als Roosmarijn hebben wij ook nog niet zo lang geleden gedaan bij mijn verzorgpaard.
De dierenarts heeft trouwens gezegd dat hij medicijnen krijgt, dezelfde als voor mensen met alzheimer. De eigenaren van mijn verzorgpaard wist niet meer de naam, maar dat is wss pergolide?
Hij heeft 2 mg voorgeschreven gekregen, maar dat kan het beste rustig opgebouwd worden toch?
enjoy86 schreef:Oei, nu ik dit allemaal zo lees ben ik bang dat mijn (15 jarig) paard ook cushing heeft.
Hij heeft afgelopen winter een ontzettende vacht gehad (ondanks 2 dikke warme dekens)
hij heeft niet echt krulletjes, maar ziet wel (vooral tijdens/na zweten) uit als een zebra.
Nu komt hij niet goed in zijn zomer vacht, vacht blijft stroef en een soort van gouden gloed erover.
Herkent iemand dit?
Verder maakt hij een fitte indruk, dik is hij nooit geweest, maar is nu mooi op gewicht.