[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:08

Goed nieuws dat jullie paarden zo goed in hun vel zitten, ook al is het even wennen ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:36

Mirgino, weet je zeker dat het zadel 100% past en dat de wervels allemaal goed zijn ? Mijn paard gaat altijd lelijk doen met opzadelen als het zadel niet meer goed ligt. Bokken heeft hij vroeger mega gedaan, totdat hij is behandeld door een therapeut. en iedereen daarvoor altijd maar zeggen dat het zijn karakter was, dat bokken. Niet dus !!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:41

Maris schreef:
Mirgino, weet je zeker dat het zadel 100% past en dat de wervels allemaal goed zijn ? Mijn paard gaat altijd lelijk doen met opzadelen als het zadel niet meer goed ligt. Bokken heeft hij vroeger mega gedaan, totdat hij is behandeld door een therapeut. en iedereen daarvoor altijd maar zeggen dat het zijn karakter was, dat bokken. Niet dus !!

zadel is op zijn rug gemaakt.[ op maat gegoten ]
en hij doet precies hetzelfde aan de pessoa :+

en hij is door osteo behandelt en heeft div massages gehad
in de kliniek nagekeken,en door mijn eigen DA

ik vraag dit elke keer als de DA komt, kijk ff naar zijn rug :j :+

ik denk dat hij gewoon jolig is, want zijn oortjes staan strak naar voren :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:43

Jolige bokken zijn idd wel te herkennen, zijn een stuk anders als de bokken die komen door pijn b.v..
Mijn zadel was overigens ook op maat gemaakt, dat zegt niet zoveel. Mijn huidige zadel is gelukkig gemakkelijk aanpasbaar, maar ieder jaar of vaker moet er wel wat aan veranderd worden ivm verandering in de rug(spieren ).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:45

dat had appie ook,maar bij hem was het geen rug probleem,maar kwam het uit de schouders.
:j
was door een fout zadel,dat wel, zadel was te krap waardoor de spieren om zijn schouders geblesseerd waren.
die lopen door met een verbinding naar de achterhand toe, omdat hij zijn achterbeen niet voldoende onder kon brengen ging hij dus bokken.
ik had een boommaatje 30 op ap liggen terwijl hij dus wel op 33 zit!
hier staat wel een vrij duidelijke uitleg over de werking van die spieren:
http://www.smilinghorses.nl/pages/anatomie_2.htm
ging bij ap dus om de Lattisimus dorsi

ben nog steeds heel druk bezig om een acupuncturist te zoeken voor appie, gaat wel erg moeilijk omdat er hier bijna niks zit.
ik heb ondertussen wel contact met iemand,maar die willen hem liever gewoon op de kliniek hebben, waar ik eigenlijk niet zo gek op ben.
ik wil hem niet op de spieren laten behandelen,maar zijn imuunsysteem.
hij houdt momenteel wat afvalstoffen vast en kan dat zelf niet zo goed kwijtraken

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:12

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:32

ik weet niet of die aan huis komt?
ik heb haar in elk geval wel net een mail gestuurd.

nou het is een beetje moeilijk,want met acupunctuur komt er dus niemand aan huis,echt erg jammer,maar ik heb geen zin om een hele dag met ap op sleeptouw te gaan, ik weet hoe spannend hij dat vind en daar komen meer problemen achter vandaan dat dat het zou oplossen.

voor gewone massage kreeg ik nog de tip van yvonne sidorak,maar er is bij mij op stal al inge hoevers geweest en dat is goed bevallen dus dan zou ik die vragen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:14

steffi van der laarse zit ook helemaal in Soest en komt niet aan huis,heb al mail terug gekregen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:37

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-05-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:03

bijenpollen kan heel goed helpen bij hooikoorts.
maar dan moet je wle bijenpollen hebben van imker bij jou uit de buurt want dat schijnt dan nog beter te zijn.
ik zal ook es op jouw site kijken en een mailtje sturen.

fijn dat het steeds beter gaat :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:27

ellepel schreef:
steffi van der laarse zit ook helemaal in Soest en komt niet aan huis,heb al mail terug gekregen.

Dat is jammer!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:56

ja jammer,nou ja het is niet anders

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:04

Heeft er iemand ervaringen met de puur pollen hier? Ik wou er deze week mee beginnen...
Ik had gehoord dat het eerst erger word voor het betert en dat je moet rekenen dat het een jaar duurt voor het echt
zijn werk doet...Mag het eventueel in het begin gecombineerd worden met cortisonen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:12

zou er in elk geval wel zo snel mogelijk mee beginnen,er bloeit al het een en ander namelijk :j
zoals met alle homeopatische middelen kan het inderdaad eerst wat verergeren,mij is altijd geleerd dat je de dosering dan iets moet verlagen en op het moment dat het weer beter gaat weer omhoog moet doen.
maar dat hoeft niet,misschien merk je wle helemala niks.

ik vond dit over combinatie met cortisonen:
Citaat:
Sommige medicatie is moeilijk combineerbaar met homeopathie, zoals cortisone of antibiotica. Dat komt omdat deze medicatie uitgesproken de immuniteit onderdrukt, terwijl homeopathie die juist wil stimuleren. Andere medicamenten zijn dan weer probleemloos te combineren met homeopathie. In ieder geval is het nodig dat u het gebruik van medicatie met de arts bespreekt.

en op een andere site:
Citaat:
Homeopathie kan je perfect combineren met je gewone geneesmiddelen, dus bv. ook met antibiotica. Alleen met cortisone langs de mond ingeslikt (dus wel met inhalatie naar de longen) is geen combinatie mogelijk

dat is dan voor mensen,maar ik neem toch wel aan dat het dan bij dieren ook zo werkt?
ik denk dat ik het niet zou doen, dan eerder wachten tot de cortisone kuur voorbij is

Vea

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:02

ik merk inderdaad dat er al heel wat bloeit, af en toe zie ik hem lichtjes schudden, daarom dat ik die puur pollen wou beginnen...Ik zal eens vragen aan mijn dierenarts over die combinatie, ik wou nu nog cortisonen geven moest het echt erg worden omdat ik had gehoord dat puur pollen pas na langere tijd werkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:16

toen ik appie donderdag uit de wei haalde schudde hij ook een paar keer,maar tijdens het rijden gelukkig helemaal niet :D
overleg inderdaad met je dierenarts,al zijn die niet allemaal fan van homeopathie ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:39

Ik lees nu hier dat er idd al weer bepaalde dingen bloeien, ik had al het idee dat Preston van de week weer last begon te krijgen en vandaag schudde hij met rijden met zijn hoofd, wat we verder niet konden verklaren!
Ik wist niet dat het seizoen al zo vroeg begon ...

Verder overwegen wij om Pollinosan van dr Vogel te gaan geven (is mensenspul, maar blijkbaar ook geschikt voor paarden).
Iemand hier ervaring mee? En zo ja, hoe vroeg daarmee begonnen en met welke dosering?

(Wil nu iets anders proberen dan Nostrilvet. Vorig jaar geprobeerd en dat hielp absoluut niet)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:48

de hazelaar bloeit en dat is bij veel paarden een veroorzaker van hooikoorts :j

pollinosan heb ik aan appie gegeven een paar jaar geleden, ik had wel het idee dat zijn klachten daardoor een stuk verminderden.
al kwamen die na een tijdje wel weer terug
moet je even zoeken op mijn naam en pollinosan,dan kom je wel berichten daarvan tegen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:30

pollinosan hielp bij mijn paard niet echt. Van Similan hielp beter ( heb ik overigens nog iets van 45 tabl liggen, mag weg voor klein prijsje ).
Echinacea hielp ook altijd wel wat. Maar de puur Pollen het allerbeste.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:48

Ellepel, heb je al iemand gevonden?

En hoe gaat het hier met de paarden? Vandaag was het volgens mij echt zo'n dag om te gaan schudden met dat zonnetje er bij.

Met Niek gaat het nog steeds goed. En hij is nog steeds helemaal 'schoon'! Helaas alleen 2 blokkades dus de osteo moet weer langskomen.
Tot die tijd mag ik er niet op.

tylando

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:11

ik ben net begonnen weer met de puur pollen en ga binnekort weer met de allegro beginnen.. ben wel overgestapt naar ander voer van marstall...de naturell , is melassevrij met kruiden en is geschikt voor paarden met allergieen..verder is deze ook havervrij ..heb er goede verhalen over gehoord ...hierbij krijgt hij ook maar een heel klein beetje van marstall sinfonie doorheen..dat is speciaal voer voor de luchtwegen! maar hiervan krijgt hij maar zo weinig omdat het zijn energie wel verhoogt...en ik wil de suikers zo laag mogelijk houden....
maar ik heb er zulke goede verhalen over gehoord en via voervergelijk.nl kwam deze zeer goed uit de test!
dus ben benieuwd..gelukkig zit de leverancier maar 3 km verderop....

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:04

Ik geef Buck eczeem muesli van marstall. Mij werd gezegd eczeem is ook een allergie dus ook goed voor andere allergieën. dit voer heeft een reinigende werking en bevat extra vitaminen mineralen voor paarden met verstoord immuun systeem. Ook geen haver laag in eiwit. wel een heel klein beetje melasse. Naturell kende ik niet overigens, ga volgende keer navragen wat beter is voor mijn paardje....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:31

Ik mag Niek ook weer gaan bijvoeren! Hij krijgt nu Hesta mix van Hippolyt, wortels en lucerne. Onvoorstelbaar eigenlijk maar hij kreeg een tekort aan
verschillend ruwvoer en daardoor ook darmklachten. En omdat de alvleesklier weer goed werkt, niet meer ontstoken is kan hij de suikers ook weer verwerken.
Nooit gedacht dat hij dit ooit nog mocht hebben!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:45

singasong schreef:
Ik mag Niek ook weer gaan bijvoeren! Hij krijgt nu Hesta mix van Hippolyt, wortels en lucerne. Onvoorstelbaar eigenlijk maar hij kreeg een tekort aan
verschillend ruwvoer en daardoor ook darmklachten. En omdat de alvleesklier weer goed werkt, niet meer ontstoken is kan hij de suikers ook weer verwerken.
Nooit gedacht dat hij dit ooit nog mocht hebben!

Super singasong !
Hoe kan een paard nu tekort hebben aan verschillend ruwvoer ? Is het hooi te eenzijdig van structuur wat je geeft ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:01

Maris schreef:
Super singasong !
Hoe kan een paard nu tekort hebben aan verschillend ruwvoer ? Is het hooi te eenzijdig van structuur wat je geeft ?

Ja klopt, het is alleen hooi, lang stengelig, geen enkel onkruidje. Zgnmd. 'prikhooi' en dat is te éénzijdig blijkbaar als je dat op lange termijn geeft. Ik heb nu kruidenhooi erbij gehaald.
Fijn en grof, ruikt echt heerlijk maar toch eet hij eerst dat prikhooi er tussen uit. Kwestie van wennen denk ik maar blijf het wel mengen.