Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:superlotje schreef:Ik ben afgelopen week gestopt met prascend. Kon het gewichtsverlies en het weigeren van eten niet meer aanzien. Pony eet nu met plezier alles op wat haar voorgezet wordt. Ik begrijp dat ik een risico neem. Eerst wat kilo's bijkomen en dan ga ik wel nadenken hoe nu verder.
Misschien die hypo balance ? Alhoewel die bij Tylando niet phelemaal goed beviel .....
Maris schreef:tylando schreef:Mijten
O ja, met rijstzemelen. Ik snap heel dat product nietHoe kan je nou spieren aanzetten van rijstzemelen ? Zitten daar dan zoveel eiwitten in ????
tylando schreef:Daarom Pandora die van jou doet t zo goed erop.
Dus weet echt niet waarom Vidar licht HB is geworden.
De da zei dat hij er veel zag deze maand en dacht aan de weersschommelingen.
CarolineCF schreef:Alleen op ruwvoer leven is zeker niet goed Superlotje. Ze hebben wel vitamines en mineralen nodig, meer zelfs dan normale paarden. Maar wat ze niet kunnen verwerken zijn de hoge concetraties suiker en koolhydraten in het voer wat je nu geeft. Er zijn echter prima alternatieven. Als ze afvallen met onbeperkt ruwvoer en bietenpulp dan kan je ander voer zoeken dat voldoet aan de specificaties. Coolstance Copra of Gruner Mash kan je bijvoorbeeld prima ter aanvulling geven.
tine10 schreef:Op jullie advies geef ik mijn pony nu al een tijd senior priores, speedybeet en lucerne om hem wat aan te laten kopen, maar ik zie nog bijzonder weinig verschil. Iemand nog tips?
Trouwens wel raar dat ik paar opmerkingen hierboven lees dat senior priores veel suiker bevat terwijl me dat juist is aangeraden omdat er zo weinig suiker in zit.