[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:04

opisop_shop schreef:
Hey abgar wat fijn!
Ben wel benieuwd hoe die test precies in zijn werk gaat en wat er uit is gekomen; aan 'waarschijnlijk' of 'misschien' of 'hopelijk' heb je immers niets. Zou wel zo'n test willen doen met Wisse; bij Storm is het redelijk logisch omdat zijn moeder eczeem had (vastgesteld) maar bij wisse is het nog maar afwachten omdat beide ouders het in elk geval niet hebben zover ik weet.

Klopt, aan waarschijnlijk en misschien heb je niet veel. Maar omdat het eruit zag dat het geen ZE was. Gaan we eerst kijken of het dmv reinigen beter gaat.
Als dat niet werkt, moeten we verder zoeken. Begin komende week met reinigen. Ze hebben net een wormkuur gehad, omdat onze merrie weer thuis is (was weg om aangespannen te worden)
Daarom was het beter om met reinigen even te wachten. Moet zeggen.....op het moment wordt er alleen aan de staart geschuurd. Maar daar zitten wondjes, die gaan genezen wat weer jeukt. Die MSM creme is wel erg fijn. En geregeld wassen met betadine.
Voelde straks een aantal bulten onderhuids. En zag wat gele puntjes, net puistjens. Kwam ook zooi uit.
Manen schuurt ie nog wel een keer, maar dat doet onze merrie ook. Meer ook met het warme weer. Kan me voorstellen dat dat ook jeukt dan. Maar niet heel extreem.
En elk paard jeukt wel eens toch??

Hoe die test in zijn werk gaat......
Hij kreeg een soort dekje om, wat verbonden werd met een apparaat (bioresonantie) Die zend dan frequenties uit. Ze kan vele dingen testen, oa ZE, mijt, schimmels, virussen enz enz.

Ik ben helemaal niet van het "zweverige", maar op zich had ik hier wel een goed gevoel bij. Ze vroeg me dingen, die ze niet kon weten maar wat wel klopte!!

http://www.natuurlijkinbalans.nl/zomereczeem-bij-dieren.htm Dit is de link!

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:08

op de site staat onderaan dat ze het met een pluk haar doet?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:22

abgar schreef:
Is er ook een site van dat voer?? Heb er nog nooit van gehoord :o

Erg veel informatie haal je niet van de site....

http://www.gehuibers.nl/

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:25

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:32

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:36

Heb trouwens voor de nieuwe eigenaren van Darren filmpjes gemaakt hoe ze de deken om moeten doen.
Heb alleen die van het omdoen nog maar online staan, van het afdoen moet nog (duurt echt een eeuwigheid!).
Misschien dat iemand er iets aan heeft;

Let niet op mijn gespeelde commentaarloze koppie ;)
Let wel op het uberbrave model Darren :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:07

handig filmpje opisop! :j

ik ben een halve vlecht kwijt...
vuile ** welsh heeft weer een paar happen deken/paard/vlecht gevreten..

verder wel nog rustig gelukkig :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:20

Gaat super hier met de eczeem! Ze heeft sinds ze buiten staat zeker niet meer geschuurd! Zal vanavond weer ff foto doen. :j Haar groeit enorm hard!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:40

sun is ook weer wat kwijt, gisteren niet ingesmeerd(eigen schuld) :( morgen clubkampioenschap mennen,gelukkig zitten er op de "maanloze" plek tuig! maar kale plek ziet er niet uit,echt scheiding in het midden kaal bij de schoft.
(denk dat de jaarling haar geknuffeld heeft,sorry MOET schurken van sun!) :(
sun maar weer in bad gedaan en ingesmeerd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:55

even tussendoor voor de liefhebbers
ik heb hier nog een gloednieuwe boett hoofdkap maat M liggen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:31

Hebben hier ook mensen ervaring met het verhuizen naar de kust?
Darren is vandaag dus naar zijn nieuwe eigenaren gegaan.
Ze belde me vanavond nog even keurig op om te vertellen hoe het met hem ging en hoe de reis was verlopen, heel lief :)
Maar toen ik vroeg of het was gelukt de deken weer om te doen zei ze dat ze hem meteen zonder deken zou laten staan.
Ik heb erbij gezegd dat ze nog wel een week of 3 jeuk kunnen hebben als ze geprikt zijn, hier had hij wel wat kale plekjes her en der dus helemaal 100% jeukvrij zal hij daar niet aangekomen zijn. Heb gezegd dat ze hem beter nog 2weken ongeveer met deken kan laten lopen en het daarna afbouwen als hij er goed uit ziet, evt. eerst in combinatie met vliegensprays.
Kreeg wel gelijk even schrik; zal het wel goed gaan meteen zo zonder deken?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:32

@ opisop, heb vandaag nog iemand gesproken die een Fjord heeft, in Zeeland (da's toch vaak relatief dichtbij de kust) die waarschijnlijk ZE heeft (wordt nog wel voor de zekerheid onderzocht). Die staat daar ook al een paar jaar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:35

Ja het klopt dat daar ook paarden zijn die last hebben van eczeem, komt ook daar steeds meer voor.
Maar hoe zit het met de overgang naar de kust?
Zijn hier mensen die bij de kust wonen en een eczeempaard hebben die elders vandaan komt? Of mensen die een paard weg hebben gedaan naar de kust; hoe is dat gegaan?

Darren heeft gelukkig heel mild eczeem hoor, hier met deken op bijna geen last en hij staat daar 50meter van de zee geloof ik :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:45

Heaven heeft ook een heel lichte vorm van eczeem en nu ze buiten staat is het helemaal lekker rustig. :j Zal eens zien of we het voor elkaar kunnen krijgen dat ze aankomend jaar mooi vroeg 24/7 buiten kan, gezien ze volgend jaar ook naar de keuring moet voor o.a. stamboek opname en dan is een zielig staartje niks. :P

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:48

zonnemelk helpt dus WEL, paard met zonnemelk ingesmeert (alleen op de plekken waar ze echt last heeft) en het helpt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:49

Ja maar, wat zie je dan aan je paard waaruit je opmaakt dat het helpt?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:50

saskiatje, ter behandeling van ZE? En welk merk? En hoelang heb je het nu gemseerd?

Ik houd het mooi bij Befix, maar ben altijd benieuwd naar bevindingen van anderen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:50

lijkt mij een smerige vette bende worden? :o

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:51

opisop_shop schreef:
Ja maar, wat zie je dan aan je paard waaruit je opmaakt dat het helpt?

ze schuurt niet mere

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:15

Misschien dat je even duidelijk kunt vertellen hoe erg ze eerst schuurde, hoe je haar hebt staan (24/7 buiten of deels op stal, op gras of juist niet enz), hoeveel je erop hebt gesmeerd en hoe ze erop reageerde.
Kan ook zijn dat ze niet schuurde toen jij er was, dat ze gewoon verkoeling kreeg omdat er ongetwijfeld ook iets van huidversoepeler ofzo inzit, of andere redenen.

Ben benieuwd hoe het blijft gaan, wil je hier updates blijven plaatsen :D

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:17

ze staat nu 24/7 buiten bij andere paarden, ze kan niet in stal, ze schuurt erg veel soms tot bloeden toe, dekens scheuren gewoon kapot

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:21

Stond ze eerder binnen? Sinds wanneer staat ze 24/7 buiten?

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:55

Kom weer even aanwaaien op het topic, wie weet kan ik mensen helpen door het middel aan te prijzen wat ik gebruik,

Onze Mel heeft vorig jaar ZE gekregen en had in juni haar manenkam helemaal kapot geschuurd een flinke plaat van 10 bij 20 was ontveld.
Ik ben toen gelijk gaan smeren met Wiemerskamper olie en heb haar de hele zomer om 4 uur naar binnen gehaald en om 10 weer buiten gezet daarna weer om 1 uur naar binnen en na 9 uur weer naar buiten. Heel intensief maar beter voor mijn paard. Af en toe schuurde ze wel eens aan haar staart maar het viel mee. Dit voorjaar ben ik de eerste week van maart begonnen met de behandeling zoals wiemerskamper dat aanbeveelt. Wiemerskamper olie is ontwikkeld door een Duitse dierenarts assistente die ook homeopathie heeft gestudeerd en een olie heeft ontwikkeld voor haar eigen zwaar eczeem paard. Inmiddels heeft zij zeer veel paarden geholpen van deze vreselijke kwaal af te komen of enorm te verzachten. De prijs vind ik heel erg mee vallen maar wat belangrijker mijn paard zit heerlijk in haar vel staat, tot het donker word, buiten en heeft geen jeuk meer. Ik zeg niet dat dit het wonder middel is maar ik heb velen nu het middel aangeprezen en al vele paarden zien opknappen van de olie. Baat het niet dan schaadt het niet.

Mel afgelopen winter
Afbeelding

Mel nu
Afbeelding

Afbeelding

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:57

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:33

Sonja_vR schreef:
even tussendoor voor de liefhebbers
ik heb hier nog een gloednieuwe boett hoofdkap maat M liggen

Wat voor een formaat hoofd past hierin? Mijn haflinger heeft een kleine full normaal, zou die erin passen? En wat zou je ervoor willen hebben?