Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JeannetteS schreef:Hallo Allemaal, ik ben sinds gisteren in het bezit van een Irish Cob van 4,5 jaar, een verschrikkelijk leuk paard.
Hij is bij de vorige eigenaar op mijn verzoek gecastreerd, en dat is vorige week dinsdag gebeurd door een castreur, de oude eigenaar heeft hem nog even tot rust laten komen, en gister is Ravy bij mij gekomen.
Maar.........inmiddels is de castratie al 10 dagen geleden en er loopt nog steeds bloed uit langs zijn benen.
Vandaag heb ik de wond gespoeld met koud water, omdat de koker erg dik was, dat was gisteren niet zo, maar Ravy heeft vannacht op stal gestaan omdat hij zijn Hengstenhormonen nog steeds heeft en door het schrikdraad heen brak om bij de merrie,s te komen, bij de oude eigenaar heeft hij al die tijd in de wei gestaan, en ik heb begrepen dat er wel beweging nodig is na een castratie, dus op stal was even niet zo goed.
Moet ik me ongerust maken , en de dierenarts bellen, of duurt het genezen van de wond altijd wat langer bij een wat ouder ( en ontwikkeld) paard???
Ik hoop op tips
Groetjes
AtSeven schreef:Bij Seven werd het na 1 dag echt behoorlijk dik, en na een paar dagen werd dat pas minder. Hij had er totaal geen last van, liep gewoon lekker te rennen. Ik had hem zo snel in de wei gezet omdat hij daar rustiger stond dan in de box, daar liep hij maar te draaien en te schrapen. Grappig dat jij trouwens uit Gouda komt, ik woon zelf in waddinxveen en zit nu op mijn werk in Gouda.
Heb jij je paard aan huis staan?