Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shan schreef:Misschien moeten we de boel even coordineren:
Wie doet wat.
contact met Mod over nieuw topic: Marigold?
complete lijst in topic zetten: Shan
Contact met Utrecht: IvysToeter
Evt. Vakbladen benaderen: ??
Gespreksleider in nieuw topic:??
Later: inventarisatie van de vragenlijsten:??
wie weet nog meer actiepunten, zodat de taken een beetje verdeeld worden en wie biedt zich aan voor 1 van de taken.
IvysToeter schreef:Jup, ik benader utrecht.
Shan, heb je mijn PB met de e-mail gehad?
Myfairytale schreef:Ik weet niet hoor, maar het andere tpoic dat loopt, is het niet handig om dat bijv. te sluiten en dan alleen dit topic en de nieuwe?
Anders is het miss. helemaal zo verwarrend?
Myfairytale schreef:shan schreef:Misschien moeten we de boel even coordineren:
Wie doet wat.
contact met Mod over nieuw topic: Marigold?
complete lijst in topic zetten: Shan
Contact met Utrecht: IvysToeter
Evt. Vakbladen benaderen: ??
Gespreksleider in nieuw topic:??
Later: inventarisatie van de vragenlijsten:??
wie weet nog meer actiepunten, zodat de taken een beetje verdeeld worden en wie biedt zich aan voor 1 van de taken.
Dat 'moet' jij doen!
Doe je nu ook al zo goed!
Veulen84 schreef:Myfairytale schreef:Ik weet niet hoor, maar het andere tpoic dat loopt, is het niet handig om dat bijv. te sluiten en dan alleen dit topic en de nieuwe?
Anders is het miss. helemaal zo verwarrend?
Andere topic is niet eens zo heel actief. Voordeel daarvan is wel dat het op voorpagina staat. Misschienb gewoon een verwijzing er in zetten?
ojas schreef:weten jullie wat ik niet begrijp?
dat toen er 2 seken terug 2-3 paarden overleden aan eikel(looizuur)vergitiging werd t verteld op sbs 6 geloof ik of was t hart van nederland? maar hierover hoor je niks...
Myfairytale schreef:ojas schreef:Misschien omdat ze nog niet weten wat het is en geen paniek willen zaaien?weten jullie wat ik niet begrijp?
dat toen er 2 seken terug 2-3 paarden overleden aan eikel(looizuur)vergitiging werd t verteld op sbs 6 geloof ik of was t hart van nederland? maar hierover hoor je niks...
Kweet het ook niet hoor...
Myfairytale schreef:ojas schreef:weten jullie wat ik niet begrijp?
Misschien omdat ze nog niet weten wat het is en geen paniek willen zaaien?
IvysToeter schreef:Wanneer gaan we dat 'vragenlijst' topic dan openen?
Marigold schreef:ik heb nog geen reactie van de moderator..
ojas schreef:dat benaderen van vakbladen..is het dan de bedoeling dat er gevraagd word of ze er iets vanaf weten of dat ze er onderzoek/info over binnen willen halen via deskundigen..
dat benaderen van vakbladen..is het dan de bedoeling dat er gevraagd word of ze er iets vanaf weten of dat ze er onderzoek/info over binnen willen halen via deskundigen..
Veulen84 schreef:Myfairytale schreef:
Misschien omdat ze nog niet weten wat het is en geen paniek willen zaaien?
De ziekte is al bekend sinds 1939.
Ik vond ergens en stuk tekst met sterfte cijfers. Sinds 1991 zijn er 203 paarden geregisteerd die de ziekte hebben. 186 zijn er gestorven. + de 19 van nu waarvan er 5 leven. Dat verhoud zich 200 tot 222. Dat brengt het gemiddelde sterfte cijfer op 90%
De getallen zijn echter zo laag dat er niet eens kan worden gesproken van grote uitbraken. Er zijn maar 2 uitbraken bekend waarbij er meer dan 50 paarden besmet waren. Het is natuurlijk moeilijk te controleren of die gegeven kloppen. Maar vreemd is het wel.
Maar wat ik wil zeggen, zulke kleine uitbraakjes hebben weinig tot geen prioriteit. Het word pas intressant als het verpakt word in heftige emoties/financiele drama's/landelijke gevolgen.
Myfairytale schreef:Yep, da's wel een goede verklaring.
Maar als ik dat zo lees des te enger dus, dat er maar "zo weinig" (elke is teveel, begrijp me niet verkeerd!) gevallen/uitbraken zijn...
Dan ga je toch gekke/ enge dingen denken...
Veulen84 schreef:Myfairytale schreef:Yep, da's wel een goede verklaring.
Maar als ik dat zo lees des te enger dus, dat er maar "zo weinig" (elke is teveel, begrijp me niet verkeerd!) gevallen/uitbraken zijn...
Dan ga je toch gekke/ enge dingen denken...
Ik ga dan lopen door peinzen. Zo vraag ik me af hoe het zit met andere ziekte's. Bestaan er vergelijkbare ziektes die vat hebben op andere diersoorten? Bv herten of schapen of geiten?
Dat zijn toch dieren die redelijk het zelfde type gras eten. Waarom worden zei niet ziek en paarden wel? Heeft dat dan toch iets te maken met een imuumsysteem?
Citaat:
De ziekte is al bekend sinds 1939.
Ik vond ergens en stuk tekst met sterfte cijfers. Sinds 1991 zijn er 203 paarden geregisteerd die de ziekte hebben. 186 zijn er gestorven. + de 19 van nu waarvan er 5 leven. Dat verhoud zich 200 tot 222. Dat brengt het gemiddelde sterfte cijfer op 90%
De getallen zijn echter zo laag dat er niet eens kan worden gesproken van grote uitbraken. Er zijn maar 2 uitbraken bekend waarbij er meer dan 50 paarden besmet waren. Het is natuurlijk moeilijk te controleren of die gegeven kloppen. Maar vreemd is het wel.
Maar wat ik wil zeggen, zulke kleine uitbraakjes hebben weinig tot geen prioriteit. Het word pas intressant als het verpakt word in heftige emoties/financiele drama's/landelijke gevolgen.
Uriah schreef:Zodra de eerste verschijnselen zich voordoen,heeft je paard nog zo'n 12 tot 24 uur te leven.begint deze ziekte accuut of is het sluipend?