Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Wat zou je een paard geven dat over zijn lijf jeuk heeft, maar niet lijdt aan zomereczeem?
Falka schreef:--------------------------------------------------------------------------------
http://www.cbg-meb.nl/brdwebsave/websit ... 05ver.html
Een stukje gekopieerd wat er is beschreven, volgens mij kunnen we gevoegelijk aannemen dat het wel om diergeneesmiddelen gaat gezien de ingredienten!!! De ingredienten hebben een farmaceutische werking.
IwanLuver schreef:Ik heb net nog mensen aan de telefoon gehad, die hun paard ook hebben laten behandelen door Taal. En dan ging het om een intensive behandeling.
Die fjord hebben ze in moeten laten slapen, omdat er geen houden meer aan was en het dier lusteloos (misschien achteraf wel van de medicijnen) en leed aan "dierentuinsyndroom" constant rondjes lopen in de stal. Tevens kon het arme diertje niet meer buiten zijn want dan werd ie gek....
Jammer dat het lichaam nu weg is (in augustus in laten slapen) anders kon er misschien een onderzoek op het kadaver worden ingesteld naar de lever??!!!
Citaat:Konijnen , hamsters, cavia’s, schapen, geiten, kwartels (verklaring: (diersoorten die veel verschillende planten eten hebben meer ontgiftingsenzymen)
russel schreef:Weet je Fronton, het doet er nl helemaal niet toe wat jij vind. Als je de strekking van dit topic niet begrijpt, zou je je dan aub in iets anders willen verdiepen?
Fronton schreef:Ellepel, wat wil je nou bewijzen? Dat producenten van kruidenmengsels claimen dat kruiden bepaalde werking hebben? Niemand ontkent dat. Maar de laatste die ik op zijn woord geloof is een verspreider die zonder enige kennis van heelkunde of farmacie (verder dan het internet strekt), zomaar allerlei spullies aanprijst.
Fronton schreef:
Sassefras, mijn paard schuurt szomers een beetje met zijn staart, maar ik heb een zalfje gevonden van De Hoorn, gemaakt van planten en kruiden en dat werkt goed, dit najaar heeft zijn staart eindelijk weer kunnen groeien.
Citaat:denk dat dat inderdaad een hele leuke lezing moet zijn geweest, alleen word t wel moeilijk om zijn adviezen op te volgen, want dat is toch de man die zegt dat je we allemaal veel te veel eten, en maar es wat minderen moeten daarmee?
Citaat:Henny w:
Hee heb ik al niet eens eerder gehoord dat paarden met een zwarte huid vaker last hebben van zomereczeem.