Nou ik (dwz Aileen) ben een shaker en ook weer niet, want er is een andere oorzaak dan bij de meesten.
Ze begon 5 maanden geleden met korte heftige knikjes. Dacht eerst dat het verzet was maar na een paar weken toch maar naar de DA: otitis externa. Een uitwendige oorontsteking. Heel gewoon bij honden maar soms ook te vinden bij paarden, vooral rassen met veeel haar.
Ik kreeg oorzalf, hielp wel even maar het kwam weer terug. daarna oordruppels, oren uitspuiten en nu is de oorzaak (pseudomonas bacterie) weg en zit er een andere: 3 soorten staphylococcen + nog een schimmeltje.
Ik heb nu ook al weer weken niet gereden. Wil ik ook niet om haar maar de DA zegt ook dat het een gewoonte kan worden, ook als de oorzaak over is.
De DA weet het ook niet meer en nu wordt Aileen maandag opgenomen in de universiteitskliniek in Utrecht. Gaan ze met een cameraatje naar binnen om te kijken hoe het nu echt zit.

[/quote]>>>>>>>>>>>>>>>>>>.
Hè jakkes, wat een akelig verhaal! Denken ze dat het doorgegaan is naar d'r hersenen ofzo? Hè....veel sterkte hoor, ik hoop dat het allemaal meevalt. Kunnen ze dit niet met antibiotica oplossen ofzo?
Ik zal morgen meteen eens in Niek's oren kijken

Dat komt zo op mij over.... Er zijn blijkbaar verschillende oorzaken waarom een paard met zijn hoofd kan schudden.......vliegjes, tandprobleem, oorprobleem, allergieen...heel veel dingen dus waardoor een paard een 'shaker' kan worden genoemd!

dat flesje moet toch leeg ,zonde om t weg te gooien.