Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Dames, dames....
In 'De Hoefslag' van vandaag ( nr.13) een uitgebreid verslag van het onderzoek over bekappen en balans aan de Faculteit in Utrecht. Het onderzoek is gebaseerd op de 'Natural Balance' methode, destijds geïntroduceerd door Gene Ovnicek.
In het artikel wordt ook Paardnatuurlijk genoemd als vergelijkende methode.
Leesvoer om de tandjes weer in te zetten
Jannepauli schreef:
Okay, tot zover de quote uit de Hoefslag.
Wat mij in het totale artikel goed bevalt is de openheid t.o.v. het gegeven; er wordt geen standpunt ingenomen of het een beter is dan het andere maar er wordt gekeken naar wetenschappelijke meetpunten.
Zoals van Heel ook zegt: Het blijkt dat er hevig wordt geduscussieerd over hoefverzorging, in al zijn facetten. Alle meningen beursten op ervaring. Juist daarom zijn wij in Utrecht met dit onderzoek gestart. We streven naar een mogelijkheid waarin we de effecten van bekappen en beslaan kunnen meten.
henny_w schreef:
Riant schreef:Ik denk dat ik van iemand die NB toepast genoeg kan leren .. maar ik denk dat dat omgekeerd ook geld. Ik ben wel geen NB-er maar ik loop wel al een jaartje of wat rond tussen de edele viervoeters.
En dan kom ik weer bij het begin uit. Ik vind NB een prima methode maar ik wil er meer van weten zodat ik de jusite methode bij het juiste paard kan zoeken, ik geloof namelijk nog niet dat het DE methode vooe IEDER paard is maar wel dat veel paarden er beter door zijn gaan lopen.. (een paar ook slechter als ik de verhalen geloof).
Ik vind het daarom ook erg Top dat Arabesk nu de moetie neemt om toch verder te kijken en andere methodes te vergelijken.
Lielle schreef:dE l1nK kL0Pt 00K nIet![]()
![]()
Ut m0eT 2IjN http://www.thenakedhoof.com.au
dUh kVV00t k0mT uIt http://www.thenakedhoof.com.au/html/art ... alTrim.htm
Riant schreef:Lielle .. heb je een typstoornis ofzow
doseffenormaaljoh je bent MOD!
Riant schreef:Jongens !!
Er is toch nog wel iets te discussieren ??
Wat vinden jullie ??
Ik vind het zelf eigenlijk prima hoeven beetje een dubbele zool dat wel maar dat zal wel bijgewerkt worden .. (toch in de zool snijden)
gijsenkim schreef:lijken mij prima voetjes![]()
![]()