Gisteren gewassen met betadine en ik heb er dus heel veel korsten afgekregen. Vandaag stond ze er redelijk goed bij. De korsten waren niet teruggekomen. Na het rijden heb ik haar gewassen met teatree shampoo en dit lekker in laten weken en de korsten eraf gehaald die loslieten... sommige korsten heb ik wat opgang geholpen. Die waren zo dik, echt jakkie...
Domme ik ben vergeten foto's te maken. De vieze plek LA onder de kogel ziet er al veel beter uit. De huid is weer dicht, wel met huid en mok korsten, maar het gaat de goede kant op. Ook daarvan komen de mokkorsten eraf.
Ik smeer het nu niet in met een zalf, omdat ik de haren en huid wel droog krijg met een handdoek, maar de korsten niet. Na het wassen en rijden gaat ze op stal en die is lekker gevuld met droog stro. Ik verwijder elke dag de piesplek en drollen en gooi ik er schoon stro bovenop.
Ik heb allerlei voedingssupplementen bij de paardendrogist besteld, die goed schijnen te zijn voor de weerstand en het reinigen van binnenuit. Dat zal dinsdag wel arriveren gok ik.
Ik zal morgen echt foto's maken, dan kunnen jullie direct het verschil binnen een paar dagen zien... best een vooruitgang al zeg ik het zelf.
Tsja we zitten dus weer in een up na een down-fase, althans dat hoop ik!