Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Oretha schreef:Ik zit met mijn oudje zo in dubio.Er komt steeds meer bij wat maakt dat ik nadenk over wel of niet inslapen.
Het moeilijke vind ik de goede momenten. Rennend en blij de weide in, nog even de baas spelen over z'n kudde maatje. Ze ziet er dan zo blij uit en lijkt zo gelukkig. Tegelijk spelen er dingen die niet goed zijn. Hoe gaan jullie daarmee om? En hoe maken jullie de dan een keuze?
TuttiFrutti_ schreef:Zojuist heb ik afscheid genomen van mijn lieverd. Ik kwam terug van mijn werk en zag dat ze weer enorm was teruggevallen qua lopen. Ik zal haar verschrikkelijk missen.
Uiteindelijk dan toch het moment dat er al even aan zat te komen.... goed dat je nu wel echt voelde dat dit het was zeg maar. Sterkte met het gemis 
) is zeg maar.
Ik ben blij dat ik heb gezien dat het voor Mareentje toch ineens klaar was. Ze wilde niet meer eten (alleen wortels) en stond er een beetje gelaten bij. At nog wel wat gras, leek geen pijn te hebben ofzo maar ze straalde uit dat het wel klaar was zo.... en ik had heel sterk het gevoel dat het wel eens heel snel wèl vervelend zou kunnen gaan worden dus dat dit het "window" was zeg maar waarin het juiste moment was om afscheid te nemen 
Als je zo'n keuze vanuit liefde voor je dier maakt en je best doet om het allemaal netjes af te sluiten dan is het helemaal prima.