Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 21:24

cinniz123 schreef:
Ik hoop ook echt dat het goed op gewicht krijgen hiermee gaat lukken.
Mocht shet niet bij de feedingmaster mogen ga ik het proberen met voor hem een extra netje in zn eigen stalletje waar alleen hij in kan en wie weet tzt ook een feedingmaster maar zoveel geld durf ik nog even niet te inversteren.

Je gaat er echt heel veel plezier van hebben.
Ik zou niet meer weten wat ik zonder moet.
Het is wat mij betreft echt het fijnste systeem en iedere euro waard.
Kan zijn dat ze even moeten wennen. Dat komt goed!

manzano

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:44

Er staan ook 2 (?) feedingmasters op MP.
Ik vind het nog steeds een super systeem!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:40

manzano schreef:

Ik was heel erg bang dat ze hier zouden gaan slopen als ze even niets krijgen, maar het hooi wel zien liggen :o

Toen wij onze hooivoerkast achteraan de stal bevestigt hadden met gat in de wand. Hadden die rampen hier al direct in de gaten waar dat hooi nu was en hebben ze een hele goede poging gedaan om door de betonplex achterwand te gaan vreten. Zit nu plaat trespa overheen :Y)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:05

manzano schreef:

Er staan er zelfs 4 op maar voor mij ver uit de richting en ook met niet originele foto van het apparaat in de staat hoe hij is.
Voor mij dus een te grote gok.
Ik heb echt de pro nodig ivm buiten staan maar de basis is wel een stuk gunstiger geprijsd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:32

Je kan altijd om extra fotos vragen natuurlijk.
Ik heb mijne ook via MP. Mooie deal! Heb ook de Pro inderdaad.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:32

manzano schreef:
Je kan altijd om extra fotos vragen natuurlijk.
Ik heb mijne ook via MP. Mooie deal! Heb ook de Pro inderdaad.

Ja is ook zo maar vind 140km enkele reis echt een beetje te gek.
Heb nu een nieuwe bestelt omdat ik al voor de prijswijziging om een ambassadeur had gevraagd mocht ik heb voor de oude prijs dus dat vind ik echt super netjes en fijn.
Als het voor ons werkt ga ik mp wel in de gaten houden voor een shet uitvoering om ze dan te synchroniseren.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:37

Ik heb de Feedingmaster binnen en ben heel erg benieuwd!
Vandaag wordt er een stopcontact geplaatst en dan hoop ik hem zondag in gebruik te kunnen nemen.
1 ding vind ik wel echt heel jammer,ik had dus de Pro besteld omdat hij buiten zou komen te staan maar nu blijkt dat de FM dus niet in de volle zon mag tussen 10-16uur.
Bij mij is er dus nergens een plek waar hij in de zomer uit de zon kan staan alleen in de stal en daar wilde ik hem eigenlijk niet maar nu dus geen andere keus.
Als ik dit had geweten voordat ik hem kocht had ik de goedkopere variant voor binnen kunnen bestellen maar ja had hem nu al vanaf mn huis naast stal gesleept en in elkaar gezet toen ik het pas las in het boekje.
Ik hoop echt dat het net zo goed werkt als ze zeggen dan hoef ik nooit meer te klooien met te of te weinig hooi ect.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:32

Ik zit nog te wachten op een formaat waar minimaal 20 kg in kan. En een wat bredere zodat twee paarden tegelijk kunnen eten. Op dit moment zou ik er dus twee moeten kopen.
Wel jammer dat je hem nergens in de schaduw kunt zetten buiten. Kun je niet ergens zelf schaduw creëren?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:46

komone schreef:
Ik zit nog te wachten op een formaat waar minimaal 20 kg in kan. En een wat bredere zodat twee paarden tegelijk kunnen eten. Op dit moment zou ik er dus twee moeten kopen.
Wel jammer dat je hem nergens in de schaduw kunt zetten buiten. Kun je niet ergens zelf schaduw creëren?

Ik moet als dit werkt ook een 2de erbij voor shet maar eerst even kijken of dit gaat werken voor ons.
Ja dat schaduw maken zei FM ook al maar dan moet ik met een groot afdak gaan werken en dat mag niet zomaar een parasol durf ik niet aan met die lomperds van mij en schaduw doek zal heel miss tzt een optie zijn maar ik moet even kijken of de zon er niet onder door schijnt.
De FM zou buiten op het NO komen te staan meer naar het oosten toe dus weet niet precies tot hoe laat ik de zon daar heb maar dacht wel zeker tot de middag.
Moet van de zomer even de camera erop richten zodat ik een idee heb.
Maar die van shet die er miss tzt bij zou komen zou zuid oost komen te staan dus dat is helemaal geen optie ben ik bang.

Ik was iig nog niet klaar met alleen een FM kopen :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 10:18

cinniz123 schreef:
1 ding vind ik wel echt heel jammer,ik had dus de Pro besteld omdat hij buiten zou komen te staan maar nu blijkt dat de FM dus niet in de volle zon mag tussen 10-16uur.
Bij mij is er dus nergens een plek waar hij in de zomer uit de zon kan staan alleen in de stal en daar wilde ik hem eigenlijk niet maar nu dus geen andere keus..

Ik heb de bakken ook in de volle zon staan.
Ze adviseren dit om te voorkomen dat het rooster te heet wordt en ze zich bezeren. Zoals alle metaal in de volle zon bij hoge temperaturen te heet kan worden.
Nu heb ik 2 zomers meegemaakt, en 1 zomer was het echt wel flink wat dagen heel heet. Toen heb ik er gewoon een deken overheen gelegd en ze een netje gegeven.
Maar dan hebben we het dus over hooguit 5 van de 365 Agen van het jaar.
Bovendien heb ik de indruk dat het niet echt heel heet wordt omdat de buizen van het rooster hol zijn.

M.a.w.: ik zou me er niet al te druk om maken en het apparaat plaatsen waar je het wil hebben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:58

Ninx schreef:
cinniz123 schreef:
Bij mij is er dus nergens een plek waar hij in de zomer uit de zon kan staan alleen in de stal en daar wilde ik hem eigenlijk niet maar nu dus geen andere keus..

Ik heb de bakken ook in de volle zon staan.
Ze adviseren dit om te voorkomen dat het rooster te heet wordt en ze zich bezeren. Zoals alle metaal in de volle zon bij hoge temperaturen te heet kan worden.
Nu heb ik 2 zomers meegemaakt, en 1 zomer was het echt wel flink wat dagen heel heet. Toen heb ik er gewoon een deken overheen gelegd en ze een netje gegeven.
Maar dan hebben we het dus over hooguit 5 van de 365 Agen van het jaar.
Bovendien heb ik de indruk dat het niet echt heel heet wordt omdat de buizen van het rooster hol zijn.

M.a.w.: ik zou me er niet al te druk om maken en het apparaat plaatsen waar je het wil hebben.

Het is ook de besturing die te heet kan worden en dat soort grapjes zullen niet onder de garantie vallen.
Vind het wel een gok om te nemen voor die prijs.
Waar staat de jouwe geplaatst dan? Het idee om de 2de op het zuiden te zetten gaat hem sws niet worden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:26

cinniz123 schreef:
Vandaag wordt er een stopcontact geplaatst en dan hoop ik hem zondag in gebruik te kunnen nemen.
Bij mij is er dus nergens een plek waar hij in de zomer uit de zon kan staan alleen in de stal en daar wilde ik hem eigenlijk niet maar nu dus geen andere keus.
Als ik dit had geweten voordat ik hem kocht had ik de goedkopere variant voor binnen kunnen bestellen maar ja had hem nu al vanaf mn huis naast stal gesleept en in elkaar gezet toen ik het pas las in het boekje.
Ik hoop echt dat het net zo goed werkt als ze zeggen dan hoef ik nooit meer te klooien met te of te weinig hooi ect.

Hoe bevalt de Feedingmaster? Ik ga er ook voor sparen, lijk me ideaal voor in de toekomst als mijn snel hoefbevangen pony's aan huis komen te staan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:33

Ze verkopen de basisvariant ook niet meer toch? Ik zag die keuze laatst niet meer op de website.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:45

Interessant dit topic! :):)

Ik heb zelf een Haybutler tweedehands overgenomen en die bevalt erg goed! Ik heb nu 1 voor twee paarden buiten staan, maar wil in de toekomst er nog 1 of 2 bij voor in de stallen.

Kun je eigenlijk de slowfeeder/net optie er ook nog aan toevoegen wanneer de kast deze niet standaard heeft? Vroeg me dat af omdat er nu toch geregeld wat gemorst wordt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:47

Amalarab schreef:
cinniz123 schreef:

Hoe bevalt de Feedingmaster? Ik ga er ook voor sparen, lijk me ideaal voor in de toekomst als mijn snel hoefbevangen pony's aan huis komen te staan.

Het was even puzzelen tot hij het door had en mn shet kijkt er totaal niet naar om maar dat is voor nu heel gunstig omdat ik dan precies weet wat de grote eet.
Hij snapte in t begin niet dat hij om de zoveel tijd kon eten maar nu herkent hij het klik geluid en gaat hij erheen.
Soms slaapt hij er boven en heel toevallig zag ik hem net met zn hoef er tegen aan slaan maar dat heb ik hem niet eerder zien doen.
Als het blijft gaan zoals het gaat dan ben ik er echt heel blij mee want hij eet al zoveel minder als dat hij deed en dat is echt wat hij nodig heeft.

Afbeelding

Ik wil er tzt ook een voor mn shet erbij nemen maar dan moet die wel interesse in gaan tonen anders schiet het niet op maar het kan dat hij er niet bij kan dat ie er daarom vanaf ziet het te proberen.

manzano schreef:
Ze verkopen de basisvariant ook niet meer toch? Ik zag die keuze laatst niet meer op de website.

Jawel je hebt de Basis,Pro en de Pro Shet uitvoering

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:38

Interessant cinniz123, bedankt voor de uitgebreide reactie!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:24

Oh de Basic is weer terug. Die staat nu als "nieuw" op de site :')
Die is er een hele tijd vanaf geweest.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:29

komone schreef:

Ja er kan echt minder in ook dan ze aangeven. Bij mij klopt de weegfunctie sowieso niet goed. Die is niet betrouwbaar. Maar verder ben ik er heel tevreden over. Wel keer scharnieren van het rooster moeten vervangen en toen hij een week of 2 buiten gebruik was is het rooster wat gaan roesten. Maar nu hij weer gebruikt wordt, wordt het gelukkig niet erger en paard heeft er geen last van. Geeft ook niet af.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:31

Als ik de mijne in de zomer buitengebruik had staan vette ik het rooster in met vaseline
Het gaat niet roesten en je paard krijgt er hooguit een vette neus van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:32

alex66 schreef:
Als ik de mijne in de zomer buitengebruik had staan vette ik het rooster in met vaseline
Het gaat niet roesten en je paard krijgt er hooguit een vette neus van.

Mijne staat binnen, maar kennelijk gaan ze roesten als ze niet gebruikt worden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:33

Klopt die van mij deed dat ook, vandaar de vaseline

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:01

Emperor schreef:
Interessant dit topic! :):)

Ik heb zelf een Haybutler tweedehands overgenomen en die bevalt erg goed! Ik heb nu 1 voor twee paarden buiten staan, maar wil in de toekomst er nog 1 of 2 bij voor in de stallen.

Kun je eigenlijk de slowfeeder/net optie er ook nog aan toevoegen wanneer de kast deze niet standaard heeft? Vroeg me dat af omdat er nu toch geregeld wat gemorst wordt.

Bedoel je voor de Haybutler? Ja, ik denk van wel, ik heb die met slowfeeder net, en volgens mij zijn dat stukken die er aan geschroefd zijn (moet je alleen op de juiste plaatsen gaatjes boren). Mijn stalklante denkt echter dat haar paard zich bezeerd heeft aan een hoek ervan (geen idee of het klopt, mijn twee hebben zich er nooit aan bezeerd in ieder geval) dus ik overweeg om juist het slowfeeder gedeelte eraf te halen. Ik wil die onderdelen van mij gerust voor een prijsje verkopen als blijkt dat dat makkelijk zelf te fixen is (kan ik wel eens navragen bij Justus van Paddocktweaks). Mocht je interesse hebben, doe gerust een pb.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:47

manzano schreef:
komone schreef:

Ja er kan echt minder in ook dan ze aangeven. Bij mij klopt de weegfunctie sowieso niet goed. Die is niet betrouwbaar. Maar verder ben ik er heel tevreden over. Wel keer scharnieren van het rooster moeten vervangen en toen hij een week of 2 buiten gebruik was is het rooster wat gaan roesten. Maar nu hij weer gebruikt wordt, wordt het gelukkig niet erger en paard heeft er geen last van. Geeft ook niet af.

Dat van de weegfunctie vermoede ik ook al maar was nog niet zover om uit te zoeken of mijn weeghaak niet klopte of dat de FM niet klopte.
Als ik hem helemaal voldoe heeft FM 10 kg aan en dan plukt hij de bovenste helft er zo uit zonder dat het een voertijd is zeg maar dus de bovenlaag ligt bij mij graszaadhooi op.
Maar voor mijn dikkerds is minder hooi echt beter dus ben er zeker niet rouwig om :')

Dat van roestende roosters is fijn om van te voren te weten dan ga ik hem ook invetten als hij de zomer maanden buiten werking staat.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:54

Hallo allemaal,
Ik heb het hele topic doorgelezen en ben zelf ook wel voornemend om een hooivoer automaat aan te schaffen. Wie heeft er ervaring met de DIY Haybutler? Ik ga hem buiten bij de paddock plaatsen. Hoe lang gaan ze mee? Zijn de houten DIY echt goed weerbestendig? Kun je de timer zelf instellen op de duur tussen de voerrondes in?
Wat zijn jullie ervaringen verder? Tips?

Ik ben benieuwd, als ik het toppic lees met de jaartallen erbij denk ik dat er mensen met een paar jaar ervaring zijn :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:56

Zephyr, ik denk dat je daarvoor best Paddocktweaks contacteert, of de firma die de Custom Made Haybutlers (op maat) maakt, want hout "leeft" nogal, ik zou toch minstens de lades in metaal (laten) maken. Ik heb zelf de metalen versie (2 stuks), ik denk dat ik ze nu bijna 3 jaar heb, en behalve wat krasjes zien ze er nog als nieuw uit.