Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fataal

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 07:49

Ik ben een stille mee lezer, maar wauw wat fijn om hem zo te zien!

Ben zo blij voor je dat je de mogelijkheid hebt om dit te doen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:25

Is het wel slim om hem terug in de situatie te brengen waar hij zo van over de rooie ging... als die thuis herbegint dan ben je terug bij af.
Mijn merrie kan ook heel erg stressen van de “verkeerde buren”, terwijl ze op de paddock en weide wel sociaal is. Wij hebben open stallen en sinds ze in een gewone box staat snachts is ze ook veel rustiger... als ik haar nu terug in een open stal zet begint ze gewoon opnieuw te stressen ookal staan er andere paarden rond.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:32

Het kan zijn dat hij door het claimgedrag geen rust kreeg.

Wij hadden een groep van 4 merrie en 4 ruinen.
1 ruin steeds claimen en ook de confrontatie aangaan.

Deze is in een ruinengroep geplaatst en hij vertoonde eerste dagen ook dat stress gedrag tot hij besefte dat het niet meer hoefde.

Hij speelt nu en is gewoon weer paard.

Dus het zou een goed plan zijn om hem met een ruin te zetten en ook de merrie naast hem te verplaatsen.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:27

Hier ook een stille meelezer, wat een fijne verandering laat hij zien zeg. Fijn dat je zo goed bezig bent hiermee, doet hem zichtbaar goed :o.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:36

Goed ook dat dat lijf eindelijk een keer de kans krijgt om te recupereren en aan te sterken doordat die weer eet en adem durft halen. Ik denk wel dat je neurologisch veel dingen uit kan sluiten omdat het verschil zo groot is door “alleen maar” een andere omgeving. Als er een hersentumor in zat dan zou die hier hetzelfde gedrag tonen dan thuis.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:45

Oh wat ben ik blij om dit te zien!!
Ik heb zo met je (in stilte) meegeleefd TS!

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:49

Mando schreef:

Deze is in een ruinengroep geplaatst en hij vertoonde eerste dagen ook dat stress gedrag tot hij besefte dat het niet meer hoefde.

Dus het zou een goed plan zijn om hem met een ruin te zetten en ook de merrie naast hem te verplaatsen.

Ja wanneer hij terug gaat is dit voor mij echt een pre. Anders is de kans op terugval enorm groot. Ik denk dat hij met een of meerdere ruinen al veel meer rust zal hebben en een andere plek qua stal ook al erg zal uitmaken

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:01

Is de stalhouder bereid om daarin mee te denken en werken ts?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:07

Pandora2 schreef:
Fijn dat grote verschil ! Geeft de burger toch weer wat moed.

Benieuwd wat er uit het nieuwe bloedonderzoek komt. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er iets abnormaal te zien zal zijn wat zijn gedrag zou kunnen verklaren. Maar goed, dan heb je in elk geval al een klein stukje zekerheid.

Ik ook niet want als er echt iets mis was in het lijf dan had hij het gedrag ook op de nieuwe stal getoond.
Ik zou zelf niet eens meer een bloedtest laten doen en niet meer terug gaan maar deze of een andere plek zoeken.

Ik denk nog steeds dat die hoogspannings masten de oorzaak zijn.

Mijne is inmiddels toch 5G mast proef geworden...geen 'ren' gedrag meer als we de mast passeren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:14

Bij het aanmaken van dit topic stond de pony 2 jaar op deze stal. De problemen deden zich pas de laatste 4/5 maanden voor.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:28

Iilssx schreef:
Mando schreef:

Ja wanneer hij terug gaat is dit voor mij echt een pre. Anders is de kans op terugval enorm groot. Ik denk dat hij met een of meerdere ruinen al veel meer rust zal hebben en een andere plek qua stal ook al erg zal uitmaken

Aangezien hij helemaal hoteldebotel werd als hij alleen in de bak stond verwacht ik niet dat het een rangorde probleem is.
Maar goed, je weet in ieder geval dat hij rustig is ergens anders.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:16

Gini schreef:
Bij het aanmaken van dit topic stond de pony 2 jaar op deze stal. De problemen deden zich pas de laatste 4/5 maanden voor.

Even advocaat van de duivel spelen (ik geloof doorgaans echt niet in dit soort theorieën, maar vind het met dit paard toch wel een heel bijzondere situatie): is 5G niet pas sinds een aantal maanden "aan gezet"?

@TS, ik lees sinds begin van je topic stilletjes mee, ben heel blij voor je dat het nu zo goed gaat! :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:23

We weten niet zeker of er een 5G-mast in de buurt van de stal staat. Dat is heel subtiel dit topic binnen geslopen, maar op de video was volgens mij alleen hoogspanning te zien.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:03

Op hoogspanningsmasten staan wel heel vaak zenders. Zou dus kunnen.

Blij dat je paardje veel rustiger is! Hopelijk kun je hem er zo doorheen helpen en anders zal het waarschijnlijk toch zoeken worden naar een andere stal?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:17

Jessica_K schreef:
Gini schreef:

Even advocaat van de duivel spelen (ik geloof doorgaans echt niet in dit soort theorieën, maar vind het met dit paard toch wel een heel bijzondere situatie): is 5G niet pas sinds een aantal maanden "aan gezet"?

@TS, ik lees sinds begin van je topic stilletjes mee, ben heel blij voor je dat het nu zo goed gaat! :)

Ik denk ook al van in het begin van dit topic in die richting --> de 5G, kabels, ...

Blij voor jou TS!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:41

Prairy schreef:

Blij dat je paardje veel rustiger is! Hopelijk kun je hem er zo doorheen helpen en anders zal het waarschijnlijk toch zoeken worden naar een andere stal?

Er zijn meer masten zonder dan met antennes.

Daarnaast, toen 4G in de lucht kwam, gingen de wereldverbeteraars ook de barricaden op maar na een paar maanden was dat verstomd. Gaat nu ook gebeuren.

Als je niet tegen straling kunt (wat op zich geen flauwekul is) kun je niet tegen 3G, 4G en 5G. De pleuris breekt niet uit bij je omdat er opeens een frequentie bij komt.
Iemand die dat vol blijft houden zet zichzelf buiten spel want die heeft duidelijk geen flauw benul van wat er daadwerkelijk in de lucht zit aan frequenties.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:27

Ik hoop dat je nog lang op die stal mag blijven. Hebben ze écht geen plekje voor je? Hoe je het wendt of keert, hij vindt het hier fijner dan op de vorige stal. Gesteld dat zijn gedrag weer terugkomt, wat doet dat met zijn lijf?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:10

Dat vraag ik me ook af, als het in alle hevigheid terug komt wat doe je dan?

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 15:33

Monique1963 schreef:
Ik hoop dat je nog lang op die stal mag blijven. Hebben ze écht geen plekje voor je? Hoe je het wendt of keert, hij vindt het hier fijner dan op de vorige stal. Gesteld dat zijn gedrag weer terugkomt, wat doet dat met zijn lijf?

Hij kan op deze plek niet blijven.. voor mij is het qua afstand ook niet te doen. Vernon en Missjeanny gaan ook mee als hij weer terug gaat om de ESDR therapie ook daar te doen.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:33

Prairy schreef:

Aan hoogspanningsmasten hangen hoogspanningskabels. Daarvan lopen er honderden kilometers aan kabels door Nederland. Deze hangen aan heel veel hoogspanningsmasten. Door hoogspanningskabels loopt elektriciteit van ca 50Kilovolt. Dat is iets heel anders als masten voor mobiele telefonie. En telefoniemasten staan helemaal niet vaak naast hoogspanningsmasten. Dit soort masten staat juist vaak op hoge gebouwen of langs snelwegen. Frequentie en soort straling van beide is totaal anders.

Overigens super fijn dat je paard opknapt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:49

Flower033 schreef:
Aan hoogspanningsmasten hangen hoogspanningskabels. Daarvan lopen er honderden kilometers aan kabels door Nederland. Deze hangen aan heel veel hoogspanningsmasten. Door hoogspanningskabels loopt elektriciteit van ca 50Kilovolt. Dat is iets heel anders als masten voor mobiele telefonie. En telefoniemasten staan helemaal niet vaak naast hoogspanningsmasten. Dit soort masten staat juist vaak op hoge gebouwen of langs snelwegen. Frequentie en soort straling van beide is totaal anders.

Dan moet je toch wat huiswerk opnieuw doen.
Er zijn best wat hoogspanningsmasten waar wel GSM-antennes in hangen, waar ook weer rare eisen aan gesteld werden in een grijs verleden en wellicht nog steeds.
Daarnaast gaat het voornamelijk om 110/150kV en in mindere mate 220/380kV (zoals bij TS). 50kV ligt intussen bijna allemaal onder de grond. Niet zelden staan deze lijnen juist naast snelwegen en zijn juist daarom voorzien van antennes.
De frequentie is anders maar de straling is identiek: elektromagnetisch.

Daarnaast heb je daar last van of niet. Dat komt niet "opeens" opzetten na 1,5 jaar, maar dat terzijde.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:45

ikke schreef:
Flower033 schreef:

Er zijn best wat hoogspanningsmasten waar wel GSM-antennes in hangen, waar ook weer rare eisen aan gesteld werden in een grijs verleden en wellicht nog steeds.
Daarnaast gaat het voornamelijk om 110/150kV en in mindere mate 220/380kV (zoals bij TS). 50kV ligt intussen bijna allemaal onder de grond. Niet zelden staan deze lijnen juist naast snelwegen en zijn juist daarom voorzien van antennes.

Daarnaast heb je daar last van of niet. Dat komt niet "opeens" opzetten na 1,5 jaar, maar dat terzijde.

Dus dat.

En ik weet verdomd goed wat er door die kabels loopt, aangezien ik 3 jaar op de onderhoudsafdeling gewerkt heb voor die kabels... En aangezien we op die afdeling ook een telecom man hadden lopen, lijkt het me dat ik wel enigszins weet waar ik het over heb.

Ik zeg ook nergens dat het de kabels zijn of het telecomnetwerk, ik zeg alleen dat mensen er gevoelig voor kunnen zijn, hetzij voor de straling of frequentie, hetzij voor het geluid van de kabels. Niet voor niks moeten de zenders uitgeschakeld zijn voordat de hoogspanningsmannen in de masten mogen klimmen.

Ik hoop dat de klachten van het paard van ts niet terug keren bij terugkomst op stal.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:12

Prairy schreef:
ikke schreef:

Dus dat.

En ik weet verdomd goed wat er door die kabels loopt, aangezien ik 3 jaar op de onderhoudsafdeling gewerkt heb voor die kabels... En aangezien we op die afdeling ook een telecom man hadden lopen, lijkt het me dat ik wel enigszins weet waar ik het over heb.

Ik zeg ook nergens dat het de kabels zijn of het telecomnetwerk, ik zeg alleen dat mensen er gevoelig voor kunnen zijn, hetzij voor de straling of frequentie, hetzij voor het geluid van de kabels. Niet voor niks moeten de zenders uitgeschakeld zijn voordat de hoogspanningsmannen in de masten mogen klimmen.

Ik hoop dat de klachten van het paard van ts niet terug keren bij terugkomst op stal.

Dat die antennes uitgeschakeld moeten worden heeft één, hele simpele, reden: het zendvermogen versus (het gebrek aan) afstand tot de antenne.
Als je ooit voor zo'n antenne gestaan hebt, weet je wat daarmee bedoelt wordt.

Maar als je een beetje onderlegd bent in het vak, weet je ook dat de energie kwadratisch afneemt met de afstand. Dat de klachten van de pony van TS daarop terug te voeren zijn is zeer onwaarschijnlijk.

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 00:31

Hij heeft vandaag even los in de paddock gestaan! Was heel super relaxed en rustig. Morgen gaan ze wat langer proberen :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:38

Ik vind het zo fijn voor de pony en voor jou!!