Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mando schreef:Het kan zijn dat hij door het claimgedrag geen rust kreeg.
Wij hadden een groep van 4 merrie en 4 ruinen.
1 ruin steeds claimen en ook de confrontatie aangaan.
Deze is in een ruinengroep geplaatst en hij vertoonde eerste dagen ook dat stress gedrag tot hij besefte dat het niet meer hoefde.
Hij speelt nu en is gewoon weer paard.
Dus het zou een goed plan zijn om hem met een ruin te zetten en ook de merrie naast hem te verplaatsen.
Pandora2 schreef:Fijn dat grote verschil ! Geeft de burger toch weer wat moed.
Benieuwd wat er uit het nieuwe bloedonderzoek komt. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er iets abnormaal te zien zal zijn wat zijn gedrag zou kunnen verklaren. Maar goed, dan heb je in elk geval al een klein stukje zekerheid.
Iilssx schreef:Mando schreef:Het kan zijn dat hij door het claimgedrag geen rust kreeg.
Wij hadden een groep van 4 merrie en 4 ruinen.
1 ruin steeds claimen en ook de confrontatie aangaan.
Deze is in een ruinengroep geplaatst en hij vertoonde eerste dagen ook dat stress gedrag tot hij besefte dat het niet meer hoefde.
Hij speelt nu en is gewoon weer paard.
Dus het zou een goed plan zijn om hem met een ruin te zetten en ook de merrie naast hem te verplaatsen.
Ja wanneer hij terug gaat is dit voor mij echt een pre. Anders is de kans op terugval enorm groot. Ik denk dat hij met een of meerdere ruinen al veel meer rust zal hebben en een andere plek qua stal ook al erg zal uitmaken
Gini schreef:Bij het aanmaken van dit topic stond de pony 2 jaar op deze stal. De problemen deden zich pas de laatste 4/5 maanden voor.
Jessica_K schreef:Gini schreef:Bij het aanmaken van dit topic stond de pony 2 jaar op deze stal. De problemen deden zich pas de laatste 4/5 maanden voor.
Even advocaat van de duivel spelen (ik geloof doorgaans echt niet in dit soort theorieën, maar vind het met dit paard toch wel een heel bijzondere situatie): is 5G niet pas sinds een aantal maanden "aan gezet"?
@TS, ik lees sinds begin van je topic stilletjes mee, ben heel blij voor je dat het nu zo goed gaat!
Prairy schreef:Op hoogspanningsmasten staan wel heel vaak zenders. Zou dus kunnen.
Blij dat je paardje veel rustiger is! Hopelijk kun je hem er zo doorheen helpen en anders zal het waarschijnlijk toch zoeken worden naar een andere stal?
Monique1963 schreef:Ik hoop dat je nog lang op die stal mag blijven. Hebben ze écht geen plekje voor je? Hoe je het wendt of keert, hij vindt het hier fijner dan op de vorige stal. Gesteld dat zijn gedrag weer terugkomt, wat doet dat met zijn lijf?
Prairy schreef:Op hoogspanningsmasten staan wel heel vaak zenders. Zou dus kunnen.
Blij dat je paardje veel rustiger is! Hopelijk kun je hem er zo doorheen helpen en anders zal het waarschijnlijk toch zoeken worden naar een andere stal?
Flower033 schreef:Aan hoogspanningsmasten hangen hoogspanningskabels. Daarvan lopen er honderden kilometers aan kabels door Nederland. Deze hangen aan heel veel hoogspanningsmasten. Door hoogspanningskabels loopt elektriciteit van ca 50Kilovolt. Dat is iets heel anders als masten voor mobiele telefonie. En telefoniemasten staan helemaal niet vaak naast hoogspanningsmasten. Dit soort masten staat juist vaak op hoge gebouwen of langs snelwegen. Frequentie en soort straling van beide is totaal anders.
Overigens super fijn dat je paard opknapt.
ikke schreef:Flower033 schreef:Aan hoogspanningsmasten hangen hoogspanningskabels. Daarvan lopen er honderden kilometers aan kabels door Nederland. Deze hangen aan heel veel hoogspanningsmasten. Door hoogspanningskabels loopt elektriciteit van ca 50Kilovolt. Dat is iets heel anders als masten voor mobiele telefonie. En telefoniemasten staan helemaal niet vaak naast hoogspanningsmasten. Dit soort masten staat juist vaak op hoge gebouwen of langs snelwegen. Frequentie en soort straling van beide is totaal anders.
Overigens super fijn dat je paard opknapt.
Dan moet je toch wat huiswerk opnieuw doen.
Er zijn best wat hoogspanningsmasten waar wel GSM-antennes in hangen, waar ook weer rare eisen aan gesteld werden in een grijs verleden en wellicht nog steeds.
Daarnaast gaat het voornamelijk om 110/150kV en in mindere mate 220/380kV (zoals bij TS). 50kV ligt intussen bijna allemaal onder de grond. Niet zelden staan deze lijnen juist naast snelwegen en zijn juist daarom voorzien van antennes.
De frequentie is anders maar de straling is identiek: elektromagnetisch.
Daarnaast heb je daar last van of niet. Dat komt niet "opeens" opzetten na 1,5 jaar, maar dat terzijde.
Prairy schreef:ikke schreef:Dan moet je toch wat huiswerk opnieuw doen.
Er zijn best wat hoogspanningsmasten waar wel GSM-antennes in hangen, waar ook weer rare eisen aan gesteld werden in een grijs verleden en wellicht nog steeds.
Daarnaast gaat het voornamelijk om 110/150kV en in mindere mate 220/380kV (zoals bij TS). 50kV ligt intussen bijna allemaal onder de grond. Niet zelden staan deze lijnen juist naast snelwegen en zijn juist daarom voorzien van antennes.
De frequentie is anders maar de straling is identiek: elektromagnetisch.
Daarnaast heb je daar last van of niet. Dat komt niet "opeens" opzetten na 1,5 jaar, maar dat terzijde.
Dus dat.
En ik weet verdomd goed wat er door die kabels loopt, aangezien ik 3 jaar op de onderhoudsafdeling gewerkt heb voor die kabels... En aangezien we op die afdeling ook een telecom man hadden lopen, lijkt het me dat ik wel enigszins weet waar ik het over heb.
Ik zeg ook nergens dat het de kabels zijn of het telecomnetwerk, ik zeg alleen dat mensen er gevoelig voor kunnen zijn, hetzij voor de straling of frequentie, hetzij voor het geluid van de kabels. Niet voor niks moeten de zenders uitgeschakeld zijn voordat de hoogspanningsmannen in de masten mogen klimmen.
Ik hoop dat de klachten van het paard van ts niet terug keren bij terugkomst op stal.