Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:44

Hebben jullie prikpaaltjes? daar kunnen jullie met lint ook een zigzag parcours maken inderdaad in combinatie met hooi. Misschien redden jullie dat?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:08

Volg je gevoel, veiligheid en haalbaarheid voorop hoor! Veel scherpe bochten vind ik ook weer link eerlijk gezegd :o . Maar tot zover positief en duim weer verder!!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 01:31

jobamara schreef:
Volg je gevoel, veiligheid en haalbaarheid voorop hoor! Veel scherpe bochten vind ik ook weer link eerlijk gezegd :o . Maar tot zover positief en duim weer verder!!

Valt wat voor te zeggen, driehoekjes maken in een zigzag patroon zou ook kunnen, hoeft ie geen scherpe bochten te maken maar kan ook niet rennen.

(Niet mijn beste werk, but you get the drift :+)
Afbeelding

Rode lijntjes worden dan gerealiseerd met prikpaaltjes, omheining ook indien nodig.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:22

Lief bedoelt dit, maar ik zou daar voor geen geld tussen gaan lopen.
Hoe meer opstakels hoe meer risico zegt mijn gevoel.
Als hij dan zou bokken heb je kans dat hij nogmaals ergens in verstrikt raakt.
Pipppin voor zijn moeder laten lopen en kort vast houden. Wil hij te snel dan een klein rondje en weer vooruit. Misschien een handig persoon die Pippin vast kan houden ivbm jou zwangerschap :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:26

Zoiets is inderdaad het plan :j Morgen krijgt hij ook een mini uitloopje, dat wij stelselmatig gaan vergroten :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:28

Super...kun jij het nog wat volhouden, nu met de warmte er ook nog eens bij ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:15

Nee, die hitte is verschrikkelijk. Heb het mij deze week voor de eerste keer beklaagd dat Pippin zoveel zorg vraagt, anders was ik naar de kust of de Ardennen gegaan :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:17

Wat aan de hand stappen betreft, ik weet niet hoe ver het kleintje al is met halstermak zijn en braaf meelopen, maar wat hier goed werkte was een 'veulentasje'. Daarmee heb je misschien net wat meer controle (vooral het gas geven en remmen). Je kan hem op de rug bij de schoft beethouden, afhankelijk van wat je wilt kan je dan dmv het touw druk uitoefenen op de borst of achter de billen
http://paardenpraktijkutrecht.nl/wp-con ... asje-2.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:17

Ik ken dat principe, gebruiken wij altijd bij de jonkies :j Gelukkig kent hij het halster en druk al goed. Hij is nog wat onwennig maar loopt wel mee, topkerel <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:02

Wat doen jullie goed je best voor Pippin. Fijn dat hij nu beweging mag gaan krijgen. Succes

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:44

Wat zijn jullie geweldig bezig.
Een dikke pluim!
Zo liefdevol en met overgave.
Echt Top baasjes.
Respect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:35

Dank jullie :o

Vandaag voor de eerste keer gewandeld. Natuurlijk een bommetje dat de stal uit kwam, maar gelukkig kalmeerde hij al snel :) Been is al goed geslonken door de groene klei. Je zag dat ze er echt van genoten om weer even buiten te mogen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:13

wat heerlijk dat je hebt kunnen wandelen. Het is vandaag precies een maand !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:36

Ik volg ook nog steeds. Ik vind het heel knap hoe goed je voor je veulen zorgt en dat terwijl de omstandigheden niet goed zijn voor jou en je man voor deze zorgvraag.
Fijn dat het de goede kant op gaat.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:27

Wat een goed nieuws!!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:42

Ik volg het intussen ook en vind het echt top wat je allemaal voor Pippin doet. Dat zal niet gemakkelijk zijn! Ik wens jullie het beste! Moest je qua verzorging in de problemen raken: in welke buurt zit je? Ik ken heel wat lieve mensen verdeeld over Vlaanderen, die misschien wel een handje willen toesteken. Zou ik zelf ook doen, maar vanuit Duitsland is een beetje moeilijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:52

Regio Heusden Zolder :j Nu kunnen wij gelukkig maandag onze oudste 2 al wegbrengen naar het weiland aan ons nieuw huis, dus een zorg minder (buren hebben er dan zicht op) Maar qua revalidatie van Pippin kan mijn vriend het niet alleen zonder mij. Maar goed, buiten de gebroken ribben heeft hij nu ook nog zijn voet gekneusd. Enkel helemaal dik en hij kan nauwelijks stappen _-:( Ik bind hem vanaf morgen vast tot hij is genezen denk ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:27

Zodra hij papa is, verliest hij vast zijn wilde haren en krijgt hij geen ongelukken meer. Hij moet immers voor jou en de baby zorgen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:31

Ik hoop het. Zijn neefjes waren er en hij had er niet beter op gevonden om op een houten balk te balanceren. Tot hij bedacht dat dat geen slim idee was met zijn ribben. Hij zou maar eens vallen. Springt hij van de balk, zat er een putje die hij niet had gezien en hop. Daar lag hij. Mannen... _-:( Heb maar weinig medelijde momenteel. Dit heeft hij toch een beetje zelf gezocht vind ik :o

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 01:13

Hahah, mannen.. :')

Heb het topic even doorgelezen, wat naar allemaal zeg! Jullie zijn wel echt top eigenaren, petje af. Wat een zorg dat hier ingestoken moet worden.. Gelukkig zit er verbetering in, en hopelijk houdt Pippin zich een beetje rustig met het wandelen/beweging krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:35

Om en om aan het behandelen met honingzalf en isobetadine. Gisteren enkel honingzalf erop gedaan + verband waardoor er veel gele vuiligheid op de wonde lag (toch pus of eventueel wondvocht?) Hier had ik de wonde net snel wat proper gemaakt. Ik vind het er mooi rustig uit zien en al duidelijk verkleind :)

Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:40

Wond ziet er een stuk beter uit! Ik heb zoooooooooveel respect voor je! Zover zwanger en dan die warmte en ook nog
De zorg voor je veulen (en andere paardjes) en je man! Toen ik zover zwanger was was tien meter lopen soms al teveel..... hoop dat je ook een beetje aan jezelf kunt denken.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:41

:wow: +:)+ _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:47

Dat gaat er al goed uitzien! En ik sluit me aan bij de post van Djoopie: diep respect voor jou!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:49

Watching een groot verschil. Helemaal top.
Wanneer ben jijzelf uitgeteld?