Röntgen van rug laten maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:51

Art_Ificious schreef:
Helaas de foto's nog niet ontvangen. Iemand een idee hoelang dit kan duren?

Heb je de foto's al betaald? Meestal willen ze die eerst betaald hebben eer je de foto's ontvangt. Ik zou het even informeren. Je zal niet de eerste zijn die door een misverstand te lang moet wachten.
Foto's kunnen ze per mail sturen, dus dat gaat in de regel heel snel.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 14:56

Over betaling van foto's is me op de receptie niks gezegd geweest??
Ze heeft alleen mijn mailadres gevraagd.

Het bedrag wat ik gisteren al.betaald hebt komt precies overeen met het bedrag van de RXen die op de factuur vermeld staat.

CRos95

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:02

Bij mij wordt de rekening verstuurd via een ander bedrijf, vandaar. Daar gaat meestal wel n paar weken overheen. Het zou goed kunnen dat je de foto’s pas ontvangt wanneer je alles betaald hebt, gewoon snel betalen dan :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 15:17

Oh via ander bedrijf, equitom gelukkig niet :) alles lag al klaar op de receptie :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:28

Dat scheelt! Wat je kan proberen is gewoon even opbellen of ze de foto’s al vast willen mailen. Ligt t dan aan de rekening zullen ze t dan wel zeggen lijkt me :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:33

Ik heb je andere topic ook stil gevolgd.
En ik moet zeggen, knap gedaan meid dat je naar de kliniek gegaan bent etc!! Nu succes en hopen dat het zo gaat worden dat het probleem opgelost kan worden

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:09

Ik kreeg de foto's gratis mee op een USB... stalgenootjes ook, trouwens, incl echobeelden etc

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:22

Hier krijg je de rekening ook direct mee als je op de kliniek bent geweest, liefst ook nog in één keer aftikken :+ Ik betaal dan ook een deel en de rest op factuur aangezien ik maar een max bedrag kan pinnen.

Hopelijk krijg je de foto's snel TS, ben wel benieuwd. Röntgenfoto's zijn altijd erg interessant! Eigenlijk wel jammer dat ik van mijn pony geen foto's heb gekregen :o

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:50

Je kan de kliniek nog bellen Ghostattack, die foto's blijven wel bewaard, zou t gewoon vragen.

Wat betreft maximaal bedrag pinnen, dit kun je voor een termijn van maximaal een maand (bij ing iig) verhogen, zo kon ik ook een kliniekrekening van meer dan 3000 pinnen

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:26

Dat is wel fijn dat je op rekening kon.
Bij Someren hebben ze namelijk het liefst eigenlijk alles betaald bij het paard ophalen. Daar doen ze wel moeilijk met een rekening. Tenminste, mijn ervaring. :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:30

BigBen schreef:
Ik begrijp dat het voor jou moeilijk is, maar voor je reageert moet je eerst eens proberen na te denken.

Pardon??? Het moge duidelijk zijn, jij begrijpt en weet helemaal niets van mij, ja hoor ik denk na voor ik reageer.

Ik vind het idd heel raar om de uitslag en de adviezen van een gerenomeerde kliniek maar te bagatelliseren op basis waarvan??? Jouw interpretatie van wat TS hier neerschrijft wat de kliniek tegen haar gezegd heeft. TS zit met een paard dat iets mankeert, gaat daarmee naar een goed bekend staande kliniek en jij vind datgene wat ze vinden en adviseren kennelijk maar onzin. Mag jij vinden maar wat wil je ermee bereiken? Dat TS maar doormoddert met een paard dat overduidelijk niet lekker in zijn vel zit, overduidelijk niet lekker kan bewegen. Een jong paard hoort een losse bal elastiek te zijn en niet een stramme strakke als een bejaarde bewegende ponie. Alleen maar verstandig dat een onervaren iemand als TS hiermee hulp zoekt en naar een kliniek gaat. Laat TS nou gewoon naar haar DA luisteren en die adviezen opvolgen. Misschien/hopelijk komt het dan nog goed. Met jouw opmerking dat het allemaal niets voorstelt komt TS zeker niet vooruit. Voegt niets toe!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 11:12

Oji, ik ben het met je eens :)
Ik wil ook geen negatieve hoop of wanhoop krijgen. Ervaringen met artrose (beginstadium of verder gevorderd) vind Ik wel leerzaam om te lezen.

Vandaag de eerste 10 min wandelen aan de hand gedaan.
Gisteren complete rust gegeven zodat hij volledig kon rusten van de stress de voorbije dagen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:15

ohh, grappig, ik heb mijn merrie gisteren ook achtergelaten bij Equitom, ze gaat vandaag onder het mes.
Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor de röntgenfoto's, mag via PB hoor, moet mijn rekenening nog krijgen, ik weet hoeveel het is voor de operatie maar nog niet voor de röntgenfoto's, wil mij een beetje voorbereiden, heb foto's van de hals en 1 achterbeen gemaakt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 13:23

Nou mag ook wel openbaar.

Bij Limo zijn beide voorbenen volledig op foto gezet en de rug (dacht dat ze maandag zeiden hals en rug te doen).
Kostprijs alleen RX: 713,90 (inclusief 21% btw)
Aantal foto's die er gemaakt zijn weet ik niet.

Overnachting (hospitalisatie) is 30€/nacht.
Verder kost een scintigraphie 900€ btw inclusief. Maar dit werd nog even opzij geschoven voor Limo. Eerst zien hoe hij het doet met de ontstekingsremmers.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 13:29

Limo heeft het gisteren zelfs nog zwaar gehad blijkbaar.
Stalbaas vertelde me vanmorgen dat Limo meer gelegen heeft dan recht te hebben gestaan en erg schrikachtig was zodra iemand voorbij zijn stal kwam.
Ben blij dat ik gisteren dan rust gegeven heb en niet gegaan ben. Ergens vermoedde ik dat hij die rust kon gebruiken, en ook dat vermoeden klopte dus.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:33

Sjee wat een geld, ik heb voor de mijne €385 betaald voor hals, rug en 1 achterbeen. Waren 14 foto’s totaal, misschien zijn er bij jou veel meer gemaakt hoor, dat kan..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 13:37

NinaCharlie schreef:
Sjee wat een geld, ik heb voor de mijne €385 betaald voor hals, rug en 1 achterbeen. Waren 14 foto’s totaal, misschien zijn er bij jou veel meer gemaakt hoor, dat kan..

Dat is wel erg goedkoop.
Bij mijn vorige pony voor 5 foto's van linksachter de knie was het 121€ (inclusief btw)
20€/foto zonder btw

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:43

1e foto €60, elke volgende foto €25.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:48

Oh, ik vind het ook wel erg veel eigenlijk. :=
Hier gemiddeld 700/800 voor klinische keuring, bloedafname (incl testen), röntgenfoto's van alle vier de benen, hals en rug. Dit op de kliniek, thuis is vaak goedkoper.

Maar ben benieuwd hoe hij het gaat doen op de medicatie! Echt top dat je gegaan bent!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 14:14

Nou totaal factuur was 945,66 euro

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:20

Wow dat is idd erg duur! Denk dat je op een andere kliniek 200 euro kon uitsparen, minstens. Maar dan moest je natuurlijk weer verder rijden en voor een angstige pony is dat dan mss ook weer niet ideaal. :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:02

En daarnaast werd deze kliniek aangeraden door een aantal bokker omdat deze zeer veel ervaring zou hebben. Dan is t niet zo gek dat ze naar deze is gegaan

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:10

Ik denk dat je foto's die aan huis worden gemaakt niet met die van een echte paardenkliniek kunt vergelijken. Duurdere en grotere apparatuur. En niet alle klinieken zijn hetzelfde, net als bij mensen, je betaalt ook voor de expertise.

Succes in elk geval.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:38

CRos95 schreef:
En daarnaast werd deze kliniek aangeraden door een aantal bokker omdat deze zeer veel ervaring zou hebben. Dan is t niet zo gek dat ze naar deze is gegaan

Deze kliniek was ook gewoon praktischer, ligt op 12km van de manege.

Vind wel beetje vreemd dat de sedatie deze keer ook gefactureerd is. Bij mijn vorige pony was dat niet gefactureerd. Maar ik vermoed omdat Limo vaker en zwaarder gesedeert is geweest dat ze dat daarom wel.gefactureerd hebben.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:44

Het is een hoop geld, maar inderdaad, je betaalt natuurlijk mee aan de expertise. En ik verwacht dat ze bij Equitom hun apparatuur ( alles) wel steeds vernieuwen, wat bij andere DA-en niet het geval is. Dat zal ook doorberekend worden.

Bij mij werd door de kliniek met de laatste blessure van Elvee ook de ene keer wel de sedatie gerekend en de andere keer niet, ik zie die keer niet dan als coulance. Zoiets kan met de sedatie van jouw pony ook gebeurd zijn, TS.

Was hij braaf met het stappen vandaag? En mag je 1 keer per dag stappen of meer keren?