Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:41

weet iemand hoe de peesbeschermers vallen?
zijn die redelijk ruim in de breedte zeg maar?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:59

The_Cat schreef:
Horsefitshop verkoopt de mesh beschermers aan 38 euro! :)

*D

MerelV

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:16

Hoe is de maatvoering van die BOT mesh beschermers? Ik twijfel heel erg tussen M of L.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:24

Nouvel schreef:

De harde peesbeschermers? Ik heb net deze gekocht in maat full. Vind de best ruim en 'rond'. Ze zijn richting de pees niet veel smaller dan de voorkant. Lengte is wel netjes.
Ik heb ze wel gehouden omdat het wel past, maar ik vind ze niet zo fijn als de snugboots van lemieux. Ik hoop alleen dat deze van BOT langer meegaan.

Ik ben vanavond op stal. Kan dan altijd even Foto maken.

van de brush boots ga ik denk ik M bestellen voor de voorbenen en L voor de achterbenen. Voor heeft paard maat full van peesbeschermers (Eskadron, BR). Sinds hij geschoren is blijkt dat hij beste dunne benen heeft voor een Fries. Dus ik hoop dat t past:)

Welke maat gaan jullie bestellen?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:42

Ik vind wel lastig zijn zelfde beschermers voor voor als achter?
En zijn. De mesh beschermers wel afdoende of moet je voor het rijden toch andere hebben?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:50

Ik heb S vanvoor besteld en M vanachter, paard is 1m56. En ze zijn zeker voldoende voor te rijden, springen zou ik misschien andere nemen

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:53

The_Cat schreef:
Ik heb S vanvoor besteld en M vanachter, paard is 1m56. En ze zijn zeker voldoende voor te rijden, springen zou ik misschien andere nemen

Ze zijn voor achter ook lang genoeg?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:55

Daarom dat ik vanachter de maat M neem, dan vallen ze daar iets langer uit. Ik heb geen groot paard, en hij heeft wel wat dikkere benen, maar geen echt lange. En bij sommige merken is een full net goed, maar soms ook te groot. En ik zag dat PanamaD een S had gekozen in plaats van de M, dus daarom besluit ik dat ook te doen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:08

Ja ze vallen wel groot qua lengte.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:09

Ok super dank allen, ik heb een grote KWPN er 1.85 met echt lange benen, de meeste beschermers passen hem niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:13

VWestra schreef:
Nouvel schreef:

De harde peesbeschermers? Ik heb net deze gekocht in maat full. Vind de best ruim en 'rond'. Ze zijn richting de pees niet veel smaller dan de voorkant. Lengte is wel netjes.
Ik heb ze wel gehouden omdat het wel past, maar ik vind ze niet zo fijn als de snugboots van lemieux. Ik hoop alleen dat deze van BOT langer meegaan.

Ik ben vanavond op stal. Kan dan altijd even Foto maken.

van de brush boots ga ik denk ik M bestellen voor de voorbenen en L voor de achterbenen. Voor heeft paard maat full van peesbeschermers (Eskadron, BR). Sinds hij geschoren is blijkt dat hij beste dunne benen heeft voor een Fries. Dus ik hoop dat t past:)

Welke maat gaan jullie bestellen?

Oké dank je!
Ik heb de mesh, die zachte, de brush boots zijn dat toch?
Die vind ik groot vallen, M is echt een full.

De harde peesbeschermers zou ik dan voor een fries willen waarbij de veredus maat M net aan de krappe kant is.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:20

heb jij de mesh boots voor zowel de voor- als achterbenen? ik twijfel nu of hij niet zowel voor als achter de M dan heeft...
de harde peesbeschermers heb ik dus voor mijn fries gekocht:) Ik maak vanavond een foto.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:26

Chesss schreef:
Ok super dank allen, ik heb een grote KWPN er 1.85 met echt lange benen, de meeste beschermers passen hem niet

Euhm dan kan je misschien al kiezen voor de optie L / XL ; dat is inderdaad niet te vergelijken met mijn 1.56 ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:33

VWestra schreef:
heb jij de mesh boots voor zowel de voor- als achterbenen? ik twijfel nu of hij niet zowel voor als achter de M dan heeft...
de harde peesbeschermers heb ik dus voor mijn fries gekocht:) Ik maak vanavond een foto.

Alleen voor, de M voor mijn lusitano, die zijn echt ruim.
Bij onze nieuwe fries zitten ze beter maar daar heb ik liever harde beschermers voor, die strijkt iets, ben bang dat de zachte zo stuk zijn dan...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:50

Ik slaap nu een kleine week onder de Back on Track fleecedeken en ik ben zó tevreden :+:. Mijn spieren voelen minder gespannen en losser, mijn knie lijkt meer te ontspannen en het is gewoon een heerlijk comfortabele deken. En dat na een paar dagen al!

Geld 100% waard, nu al.

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:23

Mijn fedimax rugwarmer komt morgen al aan uit Duitsland,woensdag besteld en gelijk betaald dus ze zijn erg snel daar.
Ben erg benieuwd hoe ze bevallen !

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:27

heino2006 schreef:
Mijn fedimax rugwarmer komt morgen al aan uit Duitsland,woensdag besteld en gelijk betaald dus ze zijn erg snel daar.
Ben erg benieuwd hoe ze bevallen !

Ik heb dankzij dit topic ook de fedimax rugwarmer besteld. Echter heb ik helaas nog geen bericht gehad terwijl ik hem dinsdagavond al besteld en betaald heb

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:10

O dat is raar! Ik kreeg dezelfde dag al 3 mails van ze, eerst met mijn bestelling, toen de gegevens voor betaling en een aantal uur later dat mijn betaling binnen was en dat ze het pakje verzendklaar gingen maken. En de dag erna mail met de track en trace code.
Dus ik zou bijna zeggen dat er iets mis is gegaan bij jouw bestelling. Ik zou er een mailtje aan wagen!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:35

Ik heb alleen een mailtje gehad met mijn bestelling. Verder niets. Zal vanavond inderdaad een mail sturen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:33

Hier begint de zoektocht naar een geschikt onderdeken, ik zie mijn merrie echt verbeteren onder het Fedimax ceramic fleecedeken.

Dat deken trekt trouwens ook enorm goed het vocht uit de vacht, getest op 2 paarden die beide een enorm zware les hadden gelopen, 1 paard onder het solarium, het andere paard onder het fleecedeken . We hebben maar 1 solarium dus doen dat altijd zo. Na 20 minuten paard onder solarium een droge rug, maar singelplek en hals nog enorm vochtig. Paard onder het fleeceken na 20 min alleen nog vochtig in de hals, terwijl met mijn oude decathlon fleeceken datzelfde paard na 20 min nog bijna overal vochtig was en ik dat paard dan nog 10 min solarium gaf.
Ik ben dus heel content over de ceramic fleece!

Maar nu zoek ik dus een onderdeken voor mijn verwend nest met een enorm gevoelige vacht. Ik zoek een deken dat binnenin volledig glad is (geen katoen, geen wol, geen fleece), maar dus wel de 'verwarmende' werking heeft. Wie heeft er onderdekens en kan mij vertellen welke stof er vanbinnen zit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:38

BoT heeft staldekens die je als onderdeken kunt gebruiken, en de maasdeken wordt volgens mij ook wel als onderdeken gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Angela op 30-12-16 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel bericht verwijdert

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hierbij de foto's van de harde peesbeschermers bij mijn Fries. Ik vind het wel prima zo.

Mijn paard strijkt helaas ook wel vaak, misschien dat de brush boots dan toch minder handig :7

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:14

Hoi! Ik val ook even binnen, mede door dit topic ben ik erg nieuwsgierig geworden naar BoT!
Ben me gaan verdiepen in de producten, en qua werking i.c.m. prijs, trekt de rugverwarmer van BoT mij momenteel het meest (liever niet meteen een flink bedrag neer leggen, eerst zien dan geloven). Mocht ik hier erg enthousiast over zijn dan schaf ik t.z.t. de staldeken/maasdeken erbij aan. Maar nu mijn twijfel, ik lees namelijk op meerdere sites dat de rugverwarmer erg slecht blijft liggen. Het is wel de bedoeling dat de rugverwarmer na het opbouwen, de hele dag en/of nacht op blijft zolang het koud is (onderdeken weer). Maar ik heb echt een hekel en trekkende en schuivende dekens.. Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld een borstriempje aangeschaft kan worden waarmee je hem ook vooraan het paard bevestigd, maar gaat dit dan niet op een vervelende manier trekken? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er al manieren gevonden om ervoor te zorgen dat de deken goed blijft liggen? Alvast bedankt voor de tips!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:16

Vwestra bedankt!
Is dat de L?
Zijn ze niet aan de hoge kant of valt dat mee?
Hoe groot is jouw fries?
Ziet er wel netjes uit!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:20

is inderdaad de L (Full). Fries is geen kasteel denk net 165m. De full van Eskadron past goed. BR qua lengte ook maar de air tech is dus wat te ruim om het moment. Ze hoeven inderdaad niet hoger....