prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:36

Jeetje Amfe, dat is heftig! Balen dat het nu onder narcose gedaan moet worden, hopen dat hij zich vandaag verder niet heeft beschadigd.

gohya

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:41

Vreselijk balen dit! je wacht al zo lang,is het eindelijk zo ver,lukt het niet.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:05

he bah. ben je er nog niet vanaf

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 17:59

Getverederie wat een tegenvaller!! Kregen ze t niet goed verdoofd? Moet je alsnog naar Utrecht?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:39

He balen, duim dat het morgen wel gaat lukken en de beschadigingen meevallen. Het gevoel hier gaat het altijd mis, ken ik maar al te goed :(:) , maar houd oed hoor.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:04

Hij zit fiks onder de snij- en schaafwonden op z'n achterbenen. Met name z'n 'goede' achterbeen is extreem dik. Ben twee keer geweest. Vanavond was hij gelukkig wel weer rustiger. Wel met hem kunnen stappen maar hij zit natuurlijk onder de medicatie. Morgen de achterbenen scannen om de pezen te bekijken. Hoop zo dat het alleen een reactie op de wonden is.... Baal echt gigantisch! Vind het zo erg voor het paard. En ben bang dat er met de narcose misschien wel weer iets mis gaat. Volgens hen zal een andere kliniek niet anders sederen en is onder narcose de enige optie.
Handig dat ze nu ook allemaal bang voor hem zijn geworden. Terwijl hij zo'n lief paard is normaal.
Ze hadden hem in een opvoel box gezet en hij werd boos door/na de verdoving en denk dat ie toen/daardoor door het lint ging.
Zij hebben vooral zichzelf in veiligheid moeten brengen. Ik snap dat uiteraard en ben blij dat hij geen mensen of apparatuur in elkaar getrapt heeft. Maar ik hoop gigantisch dat dit met een sisser afloopt en er eindelijk eens goed nieuws mag komen!
Als de scans goed zijn morgen willen ze het donderdag onder narcose doen.
Ik heb hem lekker slobber gebracht vanavond en met zijn eetlust is gelukkig niets mis.
Ik ben zo verschrikkelijk gek met dit paard en kan hem nog lang niet missen!! Maar zo word je daar wel heel bang voor. En ik ga elke keuze 100x overdenken. Bv had ik die kies niet toch moeten laten zitten. Maar volgens hen neem ik ook risico als ik dat nog veel langer doe. Kon ik maar slapen en ergens dit weekend met een blij fit paard lekker op de wei weer wakker worden! Wat een nachtmerrie....

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 21:19

Ik leef met je mee AmFe..Ook ik heb echt slapeloze nachten gehad! En dan had ik ook nog livia erbij.. haalde me van alles in mn hoofd! Je moet het ook zo overgeven aan andere vond ik helemaal lastig. Uiteindelijk heeft mijn kleine stresskipje alles goed doorstaan en ben ik zo trots als een pauw dat ze alles zo ontzettend braaf heeft gedaan..Ik hoop zo dat t voor jou ook goed uitpakt!!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:23

Dat is mooi kloten amfe.

Ze doen vaak lokaal verdoven. Dit doen ze met een naald van 15 cm ongeveer deze naald gaat aan de onderkant van de kaak naar binnen en dan ongeveer 10 cm naar boven. Omdat deze naald zo lang is,is deze ook niet heel sterk en wijkt deze ook wel eens af en mis je de zenuw. Ook kun je niet precies op die zenuw prikken omdat je niet ziet waar je prik. ( je zit namelijk aan de binnen kant van zijn kaak) dit gaat dus wel eens fout. En dan voelt het paard dus dat je die kies aan het trekken bent.

Ik hoop dat het mee valt met de benen en dat het dik is van de wondjes en dat je het weekend gewoon je paardje thuis hebt staan.

Heel veel sterkte er mee

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:58

Hij werd juist boos om die verdoving schijnt. Ze waren nog niet eens met de kies begonnen überhaupt..

Bedankt voor de steunende reacties!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:41

Heb de hele nacht liggen denken en net eindelijk de eigen arts geaproken. Het moet echt door die opvoel box komen. Nu meteen weer onder narcose zien wij beide niet zo zitten. Stel dat hij zo in paniek de narcose in gaat..

Waarschijnlijk gaan we het vrijdag nogmaals proberen. In alle rust. Desnoods buiten waar hij niets of niemand kan raken. Ik ben vanaf nu overal bij want dan is hij sowieso veel rustiger. Zelfs als hij onder narcose zou gaan moet ik er bij gaan zijn. Normaal kan de tandarts ook zonder problemen met alle elektrische apparatuur erin. Gelukkig zijn mijn eigen arts en ik zelf niet bang dus wij durven het wel aan. Nu degene die de kiezen trekt nog mee zien te krijgen. Hij is nl wel bang geworden. We spreken gewoon een heel duidelijke grens af en als het niet lukt stoppen we en gaat ie een paar dagen later alsnog onder narcose.

Maar eerst vanmiddag de benen scannen (eentje is echt heel dik) en zien of er van binnen ook schade is... En eindelijk de wonden ontsmetten samen, want dat had uit angst ook niemand gedaan. En heb ik vanochtend al flink over gemopperd. Wordt vervolgd...

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:05

De pezen lijken goed. Maar dat ene been is nog dikker geworden vanavond (vanochtend en vanmiddag zag het er redelijk uit). Hopelijk een reactie op de wonden. Zitten nare wonden op. En geen breuk van een griffelbeen oid. Ze kunnen pas over tien dagen kleine breuken goed zien op de foto's.
Wat een drama. Ga je erheen voor een kies pff...

Vrijdag ga ik met twee keer artsen het nogmaals staand proberen. Lukt het niet dan neem ik hem mee naar huis (zo gauw dat met de andere verwondingen kan), desnoods nog een andere AB proberen en dan maar eerst weer helemaal herstellen.. Wat een nachtmerrie...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:18

Zo balen :(:) , je zou toch zeggen met voldoende sufspuiten dat het moet lukken. Heel veel succes vrijdag!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 11:03

Amfe : kun je hem niet eerst wat geven om wat extra te kalmeren? Miss heeft de DA wel wat?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:20

Ja hij krijgt idd wel wat morgen. Maar de reactie was echt puur op het klem staan in die box. Niet om de kies. Hij zal niet uit het niets zomaar zo in paniek raken. Ben ik niet zo bang voor.
Achteraf had ik het misschien kunnen voorspellen omdat hij ook niet aan 1 touw vast kan staan maar ja weet alles maar eens van te voren.

Ik ga er morgen in met de instelling dat het mooi is als de kies er uit gaat en zo niet, dan laten we hem lekker nog een paar weken zitten en kijken we dan wel verder. Heel worden en blijven is nu de eerste prioriteit.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:55

Jeetje, heftig dat jullie nu tot morgen wachten. Je instelling vind ik trouwens wel heel goed hoor, lukt het niet, dan nu maar niet. Dan eerst maar thuis bijkomen van alles en de andere verwondingen laten herstellen en daarna onder narcose laten verwijderen.
Hadden ze hem in die opvoelbox dan niet aan twee touwen vast staan en een touw over zijn rug? Niet dat dat alles helpt hoor, maar omdat jij zegt dat hij niet aan 1 touw kan vaststaan.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:31

Jet schreef:
Jeetje, heftig dat jullie nu tot morgen wachten. Je instelling vind ik trouwens wel heel goed hoor, lukt het niet, dan nu maar niet. Dan eerst maar thuis bijkomen van alles en de andere verwondingen laten herstellen en daarna onder narcose laten verwijderen.
Hadden ze hem in die opvoelbox dan niet aan twee touwen vast staan en een touw over zijn rug? Niet dat dat alles helpt hoor, maar omdat jij zegt dat hij niet aan 1 touw kan vaststaan.

Nee stond helemaal niet vast. Dat had ik van te voren al wel besproken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:22

Maar als hij los staat, kan hij toch echt alle kanten op, ook in een opvoelbox? Ik duim voor je dat het morgen lukt hoor, maar ik ben ook erg benieuwd of het wel lukt. In elk geval succes voor morgen!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:01

Jet schreef:
Maar als hij los staat, kan hij toch echt alle kanten op, ook in een opvoelbox? Ik duim voor je dat het morgen lukt hoor, maar ik ben ook erg benieuwd of het wel lukt. In elk geval succes voor morgen!

Tuurlijk niet. Staat je toch redelijk vast in?! Zeker een paard van 1.85m? Hij raakt in paniek en voelt dan die stangen en wanden zo om hem heen. Dan slaat ie om zich heen om er uit te komen..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:23

Oeps, hij is wel groot! Dat geeft inderdaad wel een iets ander beeld dan die van mij, die maximaal 1.62 waren. Dat verklaart wel wat voor mij hoor!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:52

Het ging op zich super goed. We zijn 3,5 uur bezig geweest!! Hij deed het hartstikke goed. Soms werd hij even boos maar dan deden we snel alles los, even pauze en dan weer verder. Dat weekt prima.
De kies komt ook wel los maar wil er nog net niet uit.
En op het eind mocht hij niets meer erbij hebben en werd het wel wat spannend. Dus toen maar gestopt en morgen om 8 uur gaan we weer verder.
Dan moet het gewoon lukken!
Arm paard. Het is echt pittig, maar hij doet het hartstikke goed!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:28

Omg nog niet eruit???

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:39

Helaas... Morgen!

Die dingen zitten echt muurvast. Zeker ondat hij bij hem niet super verrot is ofzo.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:17

Duim dat het morgen echt gaat lukken hoor! Suc6

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:01

Ik duim voor je dat het lukt om hem er morgen uit te halen! Staat hij daar nog wel rustig op stal? Ik kan me zo voorstellen dat hij dat inmiddels wel aardig zat is met al die rottigheid aan zijn lijf daar.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:53

Ja hij is heel rustig. Was 's avonds alweer hartstikke vrolijk.
Vanochtend werkte hij super mee!! Alsof hij wist dat dat het beste voor hem was. Hij gaf zich er aan over. En na nog eens 2,5 uur wrikken en doen kwam de kies er dan eindelijk uit!!! Man, wat een onwijs groot ding zeg pff!

Paard was serieus zo dapper en stoer. Ben echt onwijs trots op hem! Nu eindelijk op naar herstel!