Zoef zoef, wat gaat dat snel! Ziet er super uit. Je kunt zo mooi die roze randen zien. In mijn hoofd lijkt het me dat er op het neusje minder "ruimte" is voor dat samen trekken wat de huid op het been deed. Omdat de neus veel "strakker in het vel" zit. Klopt dat ook, of trekt deze wond ook zo samen?
Oh, die is ook wel handig en lekker weer paard verkocht met sarcoid en al. Helaas ken ik mensen met sarcoiden die juist door de virex harder zijn gaan groeien, zou het dus niet zomaar gaan smeren. Maar bij dit paard hadden ze ook niet echt veel opties als ze hem er af wouden hebben moesten ze wel wat.
Bij mijn paard gebeurde er ook van alles toen ik virex smeerde. Groeiden, bulten erbij, bulten slonken. Maar na 10 maanden smeren zat er in elk geval nog steeds sarcoid.
Waarom zou je bij dat paard niet met dermequin of knottenbeltzalf smeren?
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-16 21:18
Ik bedoel meer, dat ze geen UK zalf wou gebruiken en snijden hem ook niet ging worden dan is het uiteindelijk niets of zoiets.
Maar ik ben blij met mijn UK zalf tot op heden, ja, is chip traject, maar op beide plaatsen tot nu toe goed resultaat. Foto update volgt nog been en neus, maar dan moet ik alle foto's laden.. effe geen fut voor, morgen. Maar ik beloof jullie, het gaat nog steeds als een speer, je kan het bijna zien dichtgroeien als je er bij zou blijven staan .
Ja, en als Hepsie dan zou blijven staan. Weinig kans dus.
Mooi dat het zo goed geneest.
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-16 22:06
Maflinger_S schreef:
Ja, en als Hepsie dan zou blijven staan. Weinig kans dus.
Mooi dat het zo goed geneest.
Hmm, goed punt....
Wat ze hem vanavond toch weer flikte, liep gelukkig goed af. Ging haar naar paddock brengen, stalgenoot zette haar paard op stal. Heps loopt los met touwtje om haar hals. Slaat onverwachts ineens af en sjouwt gewoon bij dat andere paard de box in. Brutaal, neeee hoor absoluut niet! Andere paard draaide wel om en dreigde, maar deed niets (Gelukkig vriendelijke merrie en onderdanige), Heps liep er natuurlijk al half in en achterstevoren krijg je die er ook niet uit gesleurd, dus die moest eerst omdraaien. Zucht.. brutaal klien nest!
Zie hier nog een Zortin dochter hetzelfde uitsteken. En zeker met een blik dat ze zich van geen kwaad bewust is. Ze moest gewoon op die plaats zijn. Stel je voor dat die brokken had of mooi hooi.
Fijn dat het zo goed geneest. Je zou er dan idd bijna bij gaan staan en het vooruit kijken.
Malle Heps die blijft je altijd verbazen, nu moet je met ieder paard alert blijven, maar zij doet dingen die je echt niet verwacht. Gelukkig bij een lieve buuf.
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-16 12:05
Keandra, leuk he!? brutale nerven van Zortin.
Nou ja, voor diegenen die d'r kennen... hier staat een Cleydesdale, loopt ze ook gewoon op af en scheurde er toen ze nog maar net een keer in de les mee reed en in galop zat er ook gewoon op haar achterlangs, terwijl die Cleydesdale in galop net voor d'r langs ging, zand van die soepbord voeten vloog ons om de oren. (kon nog niet echt sturen in galop en zaten toen in koers net pas, dus maar door gereden, had eigenlijk niet verwacht dat ze er zo vlak achterlangs zou gaan, dacht dat ze uit galop zou vallen.)
Update volgt zo. Ben foto's aan het laden.
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-16 12:34
Hepsie neus update, vorig update eindigde op 9 januari.
Foto 1, 10 januari
Foto 2, 11 januari
Foto 3, 12 januari
Foto 4, 12 januari
Foto 5, 5 januari zo kan je zien hoe snel het gaat!
Oh.. en gewoon Heps, die moet ik even ergens kwijt dus die staat hier in Toobs zijn stal.
Te zien is dat 1x zalven eigenlijk niet iets te laat is, 2x zou mooier zijn, maar dat gaat helaas niet, maar moet zeggen geneest als een tierelier, dus geen klachten!
Hoef niet meer uit te leggen hoe het werkt met groei van nieuwe huid cellen en samentrekken van de wond, heb ik al paar keer gedaan, nu gewoon genieten van hoe snel het dicht gaat. En nog steeds van hoe vreselijk netjes ze er niet aan schuurt!
Wauw wat gaat dat snel, je zou niet zeggen dat hier zo'n grote tankdop uit is gekomen!
Tilmar
Geplaatst: 13-01-16 13:08
Stille meelezer hier! Wat gaat dat ongelofelijk snel zeg. Het ziet er fantastisch uit. Als je een tijdje geleden dat gat zag, dan durf je hier toch niet op te hopen.