[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:35

Ik ben niet geschrokken, dat had ik wel geweest als ik het nog niet had gezien. Paard loopt namelijk niet kreupel, t is alleen dik en heeft zichzelf erbij ook aangetikt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 09:58

Dus komt vanzelf goed Joolien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:02

pien_2010 schreef:
Dus komt vanzelf goed Joolien?

GA ik wel vanuit.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:05

Mooi om te lezen pien_2010!Jammer dat hij dat nu kwijt is..Misschien is er een manier voor hem om dit weer terug te krijgen?

Het blijft leuk om hier mee te lezen,er komen hele interessante dingen voorbij..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 10:12

pleiada schreef:
Mooi om te lezen pien_2010!Jammer dat hij dat nu kwijt is..Misschien is er een manier voor hem om dit weer terug te krijgen?

Het blijft leuk om hier mee te lezen,er komen hele interessante dingen voorbij..

Ik weet niet of dat jammer is.

Hij is nu volwassen man en voorzichtig eens gepolst paar jaar geleden of hij zich nog zaken kon herinneren van vroeger. Ik kreeg daar zo geen reactie op, dat ik gestopt ben. Hij is het echt helemaal kwijt, zelfs de herinnering. Ik geloof niet dat ik een taak heb hierin om dit weer terug te krijgen. Het is gewoon zoals het is. Hij is dus geen helper meer, dat is voor mij zo goed als zeker want daarvoor zijn we te open en te vertrouwd met elkaar.

Het leven is ondoorgrondelijk en ik kan nooit weten wat zijn taak is in dit leven. Hij is gewoon een heel fijn goed gevoelig wijs mens geworden zonder enkele extra gaven. Hij werkt hard ambachtelijk fysiek en valt alleen nog op door iets extra's verbindend waardoor veel mensen, (jong en oud) graag bij hem zijn.

Het is zoals het is. :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:31

Ik kreeg het idee dat hij het jammer vond,maar nu ik het beter lees werd hij triest als hij eraan dacht om zijn gave kwijt te zijn..Kinderen schijnen als kind ook heel goed met dieren te kunnen communiceren en raken dat later ook vaak kwijt..Haha en dan willen ze als volwassen mens weer met dieren kunnen communiceren en dan moeten ze heel diep graven in zich zelf om dit weer terug te vinden :')

Ik heb ooit eens een cursus magnetiseren gedaan en volgens die man zou iedereen dit moeten kunnen..Het was een ietwat vage cursus en ik had niet het idee dat ik er wat aan had,maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan zit?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:34

Opmerkelijk Joolien...

Roburt: wat je nu gedaan hebt - dat valt toch onder 'helder' ( zien|horen|weten|voelen)..? Is het nu zo dat als je het paard in levende lijve voor je hebt, je dmv magnetiseren die kogel ook weer zou kunnen verhelpen? Of kan dat magnetiseren of verhelpen ook op afstand? Of beperk jij je tot aangeven wat er mogelijk aan de hand kan zijn?

Cranio sacraal: Ja, daar heb ik ervaring mee en heb daar zeer opmerkelijke resultaten van meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:35

Jannepauli schreef:
Opmerkelijk Joolien...

Roburt: wat je nu gedaan hebt - dat valt toch onder 'helder' ( zien|horen|weten|voelen)..? Is het nu zo dat als je het paard in levende lijve voor je hebt, je dmv magnetiseren die kogel ook weer zou kunnen verhelpen? Of kan dat magnetiseren of verhelpen ook op afstand? Of beperk jij je tot aangeven wat er mogelijk aan de hand kan zijn?

Cranio sacraal: Ja, daar heb ik ervaring mee en heb daar zeer opmerkelijke resultaten van meegemaakt.

Zeker opmerkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:49

Jannepauli schreef:

Wat waren deze resultaten als ik vragen mag?
Bij mijn paard was het vooral tijdens de behandeling dat ik duidelijk wat zag gebeuren, maar daarna heb ik er niets van gemerkt. Nu was het op dat moment ook zo, dat mijn paard niets (voor zover ik wist) mankeerde.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:09

Cranio sacraal is voor mijn 'intellectuele' brein moeilijk te bevatten. Ik heb behandelingen meegemaakt als ondersteuning van een zeer ernstig chronisch ziek paard, die daardoor overduidelijk verbeterde en dat effect hield ook aan. Ik kan het 't beste omschrijven alsof het ziekteproces een duwtje in de goede richting kreeg en het zelf-genezend proces op gang geholpen werd. Hoe dit tot stand gebracht wordt? Shoot me - geen idee :)
De CS-therapeuten zeggen dat ervaringen, trauma's etc. 'opgeslagen' worden ( o.a. in het bindweefsel) - ik waag me er niet aan om dat te bevragen.
Hoe dan ook: het is geen therapie voor acuut zieke paarden of mensen, maar zeer werkzaam in veel andere gevallen. Maar dus niet voor koliek, bacteriële- of virale infecties enzo.. :n

Een hele goede behandelaar voor paarden is Joey Philips-Sark - op haar site meer uitleg: http://www.joeysark.com/

en humane afdeling: http://www.infocranio-sacraaltherapie.nl/

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:27

PM, wat je nu hebt gedaan bij het paard van Joolien, dus het contact maken en kijken wat je doorkrijgt bij het paard staat los van het magnetiseren wat je doet.
Je hebt nu 'gecommuniceerd" met het paard.
Kun je aangegeven wat voor soort energie magnetiseren is? Is het jouw energie waarmee je 'heelt' of gebruik bijv. ook energie uit de kosmos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:31

JP bedankt voor de link. Ik ga eens even uitgebreid kijken. Het was bij mijn paard opvallend dat ze zo totaal ontspande. Je zag het terug in haar gehele lijf. Zelfs de beenstand van met name haar voorbenen veranderde, dit heeft dan waarschijnlijk te maken met dit (gekopieerd van de door jouw opgegeven link):
Therapeuten worden opgeleid om de beweging, houding en de conditie van het weefsel van het paard te beoordelen. Hands-on technieken bevrijden het lichaam van spanningen die het bewegingsapparaat beperken, waardoor het weer in balans komt en vloeiend wordt.

Bovenstaande was duidelijk zichtbaar bij mijn paard. Mmmmmm binnenkort maar weer eens laten doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:07

pmagnetiseur heb nog een vraag. Van singasong begrepen dat Reiki vanuit de oude traditie komt en dat dit er dus al heel lang is. Wat jij doet hoort dit bij "oud" of bij "nieuw"?

Omdat het aangeboren is en je er dus zelf niets voor hebt hoeven te doen, ben ik geneigd om het bij "oud" te plaatsen waar overigens niets mis mee is.

Nieuw is volgens mij als het middels scholingsoefeningen verkregen is. Hoe zie jij dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:11

Ik vind dit trouwens ook als pessimist een leuk topic, even tussendoor :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:31

Even een off-topic vraag aan Joolien: waarom noem jij jezelf 'pessimist'? Heb je geen lol in je leven, of bedoel je wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:34

Jannepauli schreef:
Even een off-topic vraag aan Joolien: waarom noem jij jezelf 'pessimist'? Heb je geen lol in je leven, of bedoel je wat anders?

Hahaha, nee hoor maar ik ben, was hang een beetjue nog in het ongeloof van sommige alternatieve geneeswijzen. Vandaar ;) Verder ben ik een optimist :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:51

Dat in slaap vallen en relaxt zijn is heel herkenbaar bij mijn merrie tijdens en na de behandeling met bioresonantie. Had ik al eerder geschreven.
Dat matje ging op haar rug, apparaat aan, ze ging goed staan en ging staan soezen. Terwijl ze normaal alles in de gaten houdt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:56

Dimple schreef:
Dat in slaap vallen en relaxt zijn is heel herkenbaar bij mijn merrie tijdens en na de behandeling met bioresonantie. Had ik al eerder geschreven.
Dat matje ging op haar rug, apparaat aan, ze ging goed staan en ging staan soezen. Terwijl ze normaal alles in de gaten houdt. :j

Ja en ik vind dat toch zo gek. Ook die cranio behandeling hoor. Ik vraag me af of die paarden niet gewoon lekker relaxt worden van dat gefriemel aan hun lijf, of dat matje op hun rug. Ik probeer er altijd een logische verklaring voor te zoeken. Net als dat ik een zachte massage o.i.d. krijg. Vind ik ook heerlijk en word ik ook ontspannen van. Of lekker even onder de zonnebank in de winter. Lekker warm, dan soes ik zo weg.

Ik vraag mij dus oprecht af, of het komt door de cranio behandelaar of door het bio resonantie matje, of dat het dier wel vaker heerlijk relaxt staat te soezen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:03

Ja maar dan zou ze dat ook moeten hebben als ik gewoon een dood simpel sjabrak op haar rug leg. En dan doet ze het dus niet. Dan gaat ze staan kijken, rondlopen etc.
Het heeft echt te maken met de trilling die via de bicom en dus dat matje op haar rug bij haar binnen komen. En paarden voelen dat natuurlijk zoveel beter dan de mens.

Ik heb zelf ook behandelingen ondergaan en sinds ik ben gestopt (persoonlijke reden wat niks te maken heeft met de behandeling) is mijn maag veel meer van slag, darmen functioneren minder en ik kom zonder reden aan. Ik voelde me echt goed ten tijde van die behandelingen.
Ik kreeg ook 2 staafjes in mijn handen om de cellen 'open' te zetten en ik voelde daar dus een soort getik in. Zij gaf aan dat hoe erger de klacht is, des te erger je het getik voelt. Naar mate de klachten afnemen dat dus minder wordt. En dat klopte dus ook echt. Heel frappant, maar waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:11

Ja, maar dat ding geeft een trilling af, je sjabrak niet. Dus ik kan me voorstellen dat, dat ding wel "iets" doet, waardoor het paard ontspant. Maar ik vraag me dus af "wat er nu gebeurt en wat voor profijt" het paard er daadwerkelijk van heeft? Even lekker ontspannen?

Vaak als ik het land op kijk ligt mijn merrie languit, in diepe rust heerlijk te ontspannen, zonder dat er iets aan vooraf gegaan is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 13:18

[***] schreef:
.

Ik vraag mij dus oprecht af, of het komt door de cranio behandelaar of door het bio resonantie matje, of dat het dier wel vaker heerlijk relaxt staat te soezen?

Leuke vraag [***] :) . Ik dacht door jouw opmerking gelijk aan gisteren toen ik de zeer lange manen (tot haar knie) van mijn merrie uit de vlecht haalde, veel vet in deed want het was weer lang geleden, met mijn vingers erdoor kamden om later de manen van haar opnieuw in te vlechten. Mijn zeer alerte merrie stond er heerlijk bij te soezen ondanks dat ik een half uur met haar aan het prullen was en de ruin op pad met mijn man (normaal reden voor zeer veel onrust).

Daarmee zeg ik dus niet dat cranio of bio resonantie flauwekul is. Zou niet durven. Maar ik vind het een leuke kritische opmerking die bij mij deze reactie opriep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:38

pien_2010 schreef:
[***] schreef:
.

Leuke vraag [***] :) . Ik dacht door jouw opmerking gelijk aan gisteren toen ik de zeer lange manen (tot haar knie) van mijn merrie uit de vlecht haalde, veel vet in deed want het was weer lang geleden, met mijn vingers erdoor kamden om later de manen van haar opnieuw in te vlechten. Mijn zeer alerte merrie stond er heerlijk bij te soezen ondanks dat ik een half uur met haar aan het prullen was en de ruin op pad met mijn man (normaal reden voor zeer veel onrust).

Daarmee zeg ik dus niet dat cranio of bio resonantie flauwekul is. Zou niet durven. Maar ik vind het een leuke kritische opmerking die bij mij deze reactie opriep.

Hi, hi, dat bedoel ik pien. Persoonlijk denk ik dat het flauwekul is, maar als ik binnenkort weer eens op een trainingsweekend ga, dan laat ik mijn paard wel weer een cranio behandeling geven. Al is het alleen maar omdat ik het zo grappig vind om te zien, dat ze binnen 10 minuten ontspant en ik vind dat ze dat verdient tijdens de redelijk zware trainingen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:42

kort door de bocht gezegd wordt bij een cranio behandeling wordt een paard toch weer in balans gebracht als het dat niet is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:45

Mickey schreef:
kort door de bocht gezegd wordt bij een cranio behandeling wordt een paard toch weer in balans gebracht als het dat niet is?

Ja, zo wordt het omschreven, maar ik vraag mij af "wat" er nu precies gebeurt. Het is voor mij te vaag om te zeggen, hij is niet in balans, we gaan hem met hele zachte druktechnieken op o.a. zijn hoofd, weer "in balans" brengen.

Ten eerste, wie weet, wat en waar en waarom dit paard "uit balans" is? Ten tweede, kan een paard binnen een goed uur weer "in balans" komen? Wat gebeurt er in het lijf? Gaan de nieren beter werken? Gaat het bloed sneller stromen? En zo zijn er nog veel meer vragen die bij mij opkomen.

Wat gebeurt er als mijn paard wél in balans is en hij krijgt een cranio behandeling?

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:08

Joolien schreef:
Ok, ik zit met een glimlach achter mijn pc. Ik heb gisteren 2 foto's doorgestuurd naar Roburt, en wat hij als eerste zei vond ik schokkend, maar zeer kloppend. Ik trof eergister het desbetreffende paard aan met een dikke kogel rechtsachter met een wondje erop, en hij benoemd als eerste direct de rechter kogel. Ik dacht aan een uitglijder in het land en zichzelf aangetikt. Roburt noemt een geknakte kogel.

Wauw... hier moet mijn pessimistische hoofd even van herstellen....

:D