Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:13

Een tip voor mensen die graag zelf wat plekjes willen kunnen scheren; de dierentondeuses van de Lidl schijnen prima te zijn voor paardenbenen, dus ik heb er gisteren ook eentje gehaald :) 15 euro is geen geld.
Ik twijfel nu wel of ik nu nog iets moet scheren, want alle wondjes lijken dicht te zijn en de sokken beschermen ook weer tegen water en vuil.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 08:21

Ooh ? laat je me weten hoe ze werkt ? Had er eentje gekocht in de wibra maar dat is brol

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:57

Ik zal het laten weten :j maar zal wel pas in het voorjaar zijn. Deze winter laat ik ze nog zitten zo lang het goed gaat :)

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:08

8nnemiek schreef:
Ik ben ook benieuwd :)
Ik ben nu al een tijd bezig met de groene os druppels en dat lijkt wel te helpen :) Helemaal geen jeuk meer, geen wondjes, geen dikke benen of knobbels.. Het ziet er allemaal super uit :)

Hey 8nnemiek, wil je hiermee zeggen dat jouw paard eerst dikke benen én knobbels had en nu met gebruik niet meer. Dus dat alle knobbels zijn verdwenen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:09

Met knobbels bedoel ik de onderhuidse ontstekingen en het vocht in de benen. Het kwam hier regelmatig voor dat hij een ei op zijn benen had, duidelijk gevuld met vocht en erg pijnlijk, maar dat is allemaal weggetrokken, en de benen zijn inderdaad weer helemaal hard. Nergens meer vocht te vinden :) Wel zitten er natuurlijk nog droge knobbeltjes en rimpels, die zullen ook niet meer weg gaan helaas.

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:30

Eigenlijk zou ik graag eea. foto willen zien van de paarden voor en na de behandelingen.
Ik ben ook niet te beroerd om fotos van Kyra te laten zien, maar als ik van de successen hoor wordt ik toch een beetje jaloers. Maar ik denk ook dat dat afhankelijk is in welk stadium de CPL al is?!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:20

Die van mij is niet geschoren, dus erg lastig te zien op foto helaas, maar in het voorjaar ben ik dat wel van plan en dan zal ik ook foto's maken.

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:49

@8nnemiek: Okee, dan snap ik het. Het vocht is weg. Fijn hè, als je resultaat ziet.
Ik heb de sokken van Dorus zijn achter benen geknipt. Scheren vind ik niet goed omdat dat te kort is en de korte haartjes kunnen ontstekingen veroorzaken. Dat wil ik nu net voorkomen.
Ik zag zijn benen dunner worden. Behandeld met Buymite ( één maand elke week en nu 1x per maand) In die maand zijn benen om de dag helemaal ingesmeerd met Jodium. Nu 1x per week insmeren met Balistol for animal en dus die Buymite. Jeuk verdwijnt en wondjes zijn dicht. Korstjes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Benen zijn dunner.
Ik ben zeer te vreden. Als het lukt zal ik even fotootjes maken (en plaatsen)

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:51

Hoi,
ik wilde jullie toch even laten zien met voor been ik te maken heb en of dat enigzins vergelijkbaar is met wat jullie behandelen.

Kyras been is 2 keer geschoren en wij moeten eigenlijk de haren weer afknippen of weer scheren, anders is het moeilijk of niet te behandelen Met de bandages en retterspitz bijvoorbeeld. Ook het badderen is zo makkelijker omdat alles mooi heen komt waar het moet, zeker als er weer maaien inzitten wat nog steeds gebeurt als het warm buiten is ... :(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:38

Hier ook geschoren om dezelfde reden Viooltje. Vooral die maden. Van het weekend weer met de voetjes in het bad. Dan hopelijk de laatste keer ivm het weer.

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:51

LovingTweety schreef:
Hier ook geschoren om dezelfde reden Viooltje. Vooral die maden. Van het weekend weer met de voetjes in het bad. Dan hopelijk de laatste keer ivm het weer.

Ik krijg het niet voor elkaar om een foto te plaatsen, iemand een idee hoe dat moet en wat ik eventueel verkeerd doe?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:58

Heb je hem op geupload ergens? Dus tinypic, mijnalbum, picasa?

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:07

LovingTweety schreef:
Heb je hem op geupload ergens? Dus tinypic, mijnalbum, picasa?

Nee ik wilde hem eigenlijk vanuit mijn harde schijf hier uploaden. Een keer is het gelukt maar de foto was te groot en nu werkt het niet meer.

Afbeelding

Oeps nu wel, maar alsnog groot - maar dan ook goed te zien. :\

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:46

Oef, ziet er ook pittig uit. Bij ons zijn het een aantal dikke bulten. Niet een hoop kleintjes.

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:16

Ja daarom dacht ik ik laat dat maar zien om te horen hoe het bij anderen is.
Ik denk dat Kyra al in een erg voortgeschreden stadium is, maar toch laat ik de hoop niet varen.

Ze staat dan maar weer 1,5 uur in de hoefstal met bandages etc. en krijgt haar behandeling.
En dan binnenkort eindelijk met MLD aan de slag.
Hopen dat dat sneller resultaat levert.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:22

Sow... dat is wel heel heftig...

Viooltje1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:08

... dat komt dan als DA denkt het is mok en zegt, daar is niets aan te doen ..!!!
Men had eigenlijk veel vroeger actie moeten ondernemen, maar ja, als mens niet beter weet.
Beter te laat als nooit en ik doe er alles aan wat ik kan.
Dus hopen wij het beste.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:57

Is een dectomax-spuit niet een idee? Het is zo dik dat je het onmogelijk goed kunt aanpakken. Een spuit brengt het in het organisme. Werkt als een trein.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:34

Bij mijn paard heeft dectomax niet gewerkt destijds :n
Ik zweer bij cydectin, dat is tot nu toe het enige dat de mijten echt bestrijdt en het is ook nog eenvoudig aan te brengen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 01:43

Dat kan altijd nog natuurlijk. Ik zou de spuit sowieso geven, omdat je het dan ook inwendig aanpakt. De benen zijn dermate verdikt dat een uitwendige aanpak lang niet alle plekken bereikt.

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:27

Woooooooooooowwwwwwwwwwwwwww............ :-(
Dat is schrikken! Ik zou ook, na overleg met de DA) dectomax spuiten zodat er van binnen uit ook iets gebeurd. Verder goed schoonhouden en bewegen. Heel veel bewegen!!!

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 12:41

Jeetje !! Heftig .. Dectomax kan echt geen kwaad ,neemt de jeuk weg en hij is meteen ontwormt voor de rest eens kijken naar de voeding. en idd veel beweging

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:38

Pippaa schreef:
Bij mijn paard heeft dectomax niet gewerkt destijds :n
Ik zweer bij cydectin, dat is tot nu toe het enige dat de mijten echt bestrijdt en het is ook nog eenvoudig aan te brengen.

Hier identiteit. Werkte maar minimaal.
Mijn oude merrie was 8 toen ik met haar aan de slag ging. Haar benen een jaar later en twee jaar later na behandeling staan als het goed is op de Bokt Wiki bij CPL. ;)

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:35

LovingTweety schreef:
Ik ben ook met groene os druppels en puur moc bezig. Met de druppels al een maand of 3 en we merken echt flink verschil. De puur moc net een weekje, maar ook daar merk ik al verschil mee.

Het is een verouderd topic, maar ik wilde toch even bevestigen dat dit erg goed werkt inderdaad. Heb er meerdere paardenoonwijs van zien opknappen, helemaal wanneer je het combineert, en/ofccombineert met zink zwavel zalf van de Groene Os.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:24

Hier werkt het ook nog steeds fantastisch :)