Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marietje1000 schreef:Bij mijn weten was en al een heel regulier circuit doorlopen, dus zou verwijzing van mijn kant totaal overbodig zijn. En wat ik weet Sientje, is nu niet relevant. Jij gaat het toch afbranden gezien al jouw "positieve" opmerkingen over mij.
Okee hoor, paard heeft Cushing en vast ook wormen.
marietje1000 schreef:Bij mijn weten was en al een heel regulier circuit doorlopen, dus zou verwijzing van mijn kant totaal overbodig zijn. En wat ik weet Sientje, is nu niet relevant. Jij gaat het toch afbranden gezien al jouw "positieve" opmerkingen over mij.
Okee hoor, paard heeft Cushing en vast ook wormen.
marietje1000 schreef:Waar het volgens mij om ging, is dat er een acute situatie is, namelijk een streptokokken infectie. En dat die meer prioriteit zou moeten hebben dan een eventuele Cushing.
marietje1000 schreef:Ehhh, dat heeft weinig zin als een paard in de tussentijd doodgaat. En zover was TS, zie titel van dit topic!
marietje1000 schreef:Ehhh, dat heeft weinig zin als een paard in de tussentijd doodgaat. En zover was TS, zie titel van dit topic!
Nog afgezien van het feit dat Cushing ook een symptoom is, namelijk van een verstoord hormoonstelsel, wat ik by the way behandelde.
Nog afgezien van het feit dat Cushing ook een symptoom is, namelijk van een verstoord hormoonstelsel, wat ik by the way behandelde.
Jannepauli schreef:Cushing is geen symptoom, het is een oorzaak.
Om het maar even simpel te houden: er gaat van alles mis in de hypofyse en omdat het nu juist de hypofyse is die een zeer belangrijke rol speelt in de afgifte van hormonen, zou je je kunnen voorstellen dat als er bij de bron van alles fout gaat, dat je een totaal verstoorde hormoonbalans krijgt, die vervolgens in het lichaam allerlei processen verstoort.
Het zou dus kunnen dat de ontstekingen die in de longen zitten, het gevolg zijn van het verstoorde immuunsysteem.
De enige manier om zeker te weten of hier mogelijk sprake is van Cushing, is te laten testen op het ACTH gehalte in het bloed.