Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:16

Bij mijn weten was en al een heel regulier circuit doorlopen, dus zou verwijzing van mijn kant totaal overbodig zijn. En wat ik weet Sientje, is nu niet relevant. Jij gaat het toch afbranden gezien al jouw "positieve" opmerkingen over mij.
Okee hoor, paard heeft Cushing en vast ook wormen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:17

Wat TS vervolgens met de info doet, lijkt me van later zorg en aan TS om te beoordelen. Denk zelf nog steeds dat die infectie met reguliere middelen moet worden bestreden. Verder: Van focussed lees ik dat de pergolide ook tegen de benauwdheid heeft geholpen. en pony er erg van is opgeknapt. Voor een ander, kan het hebben van cushing ook de reden zijn om verder helemaal niet meer te gaan behandelen. Nogmaals, dat lijkt me aan TS, maar een evt diagnose zou wel duidelijkheid geven over de algehele conditie van het dier.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:19

marietje1000 schreef:
Bij mijn weten was en al een heel regulier circuit doorlopen, dus zou verwijzing van mijn kant totaal overbodig zijn. En wat ik weet Sientje, is nu niet relevant. Jij gaat het toch afbranden gezien al jouw "positieve" opmerkingen over mij.

Andersom denken dat je als behandelaar groen snot weg krijgt met bioresonantie en druppels, vind ik een onverantwoorde manier van je praktijk leiden... Dat snot kan ook ná het doorlopen van het reguliere circuit zijn gekomen toch?

Je post getuigt wederom niet van professionaliteit.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:21

Vind jij. En aangezien jij geen idee hebt hoe bioresonantie werkt en wie ik ben getuigt jouw opmerking, zoals gewoonlijk, van verregaande vooroordelen.
Laatst bijgewerkt door marietje1000 op 23-10-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:22

marietje1000 schreef:

nee...ik was het van de wormen...maar dat was in andere topics,niet in dit :D

marietje1000

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:23

Weet ik, was een geintje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:25

je kunt een heel regulier circuit doorlopen maar als er niet op cushing is getest ooit dan weet je niet of het dat is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:26

marietje1000 schreef:
En wat ik weet Sientje, is nu niet relevant.

Nou heet ik geen Sientje, maar ik vind het in die zin relevant, dat jij zojuist een uitspraak over de (herkomst van) de symptomen deed.
(Over beroepsgeheim hebben wij het nu maar niet. )

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:28

Waar het volgens mij om ging, is dat er een acute situatie is, namelijk een streptokokken infectie. En dat die meer prioriteit zou moeten hebben dan een eventuele Cushing.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:31

Ik dacht dat jij juist als therapeut naar het geheel keek Marietje, dat heb je toch meer dan eens benadrukt? En dan gaat het nu ineens over een acute infectie. Die ik zelf dus met een antibioticakuur te lijf zou gaan maar hey, ik heb er geen verstand van... ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:32

marietje1000 schreef:
Waar het volgens mij om ging, is dat er een acute situatie is, namelijk een streptokokken infectie. En dat die meer prioriteit zou moeten hebben dan een eventuele Cushing.

Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, maar op het moment dat je uitsluitend de infectie behandeld, en niet een mogelijk onderliggende oorzaak (Cushing) ben je dan niet juist puur en alleen bezig met het door jou zo gehekelde symptoombestrijding i.p.v. de oorzaak aan te pakken?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:33

Ehhh, dat heeft weinig zin als een paard in de tussentijd doodgaat. En zover was TS, zie titel van dit topic!

Nog afgezien van het feit dat Cushing ook een symptoom is, namelijk van een verstoord hormoonstelsel, wat ik by the way behandelde.
Laatst bijgewerkt door marietje1000 op 23-10-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:36

marietje1000 schreef:
Ehhh, dat heeft weinig zin als een paard in de tussentijd doodgaat. En zover was TS, zie titel van dit topic!

Wat is dit voor een rare post? Dat ontslaat je als behandelaar toch niet van de plicht naar het grote geheel te kijken en bacteriële infecties adequaat te bestrijden? (Over welke streptokokken praat je trouwens? Er zijn er nogal wat...)

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:38

Ik had graag de gelegenheid gehad dit paard adequaat te behandelen. Maar dat gaat helaas niet als er andere, tegenstrijdige, behandelingen tegelijkertijd worden toegepast. Dus om die reden heb ik de behandeling gestaakt.
Nu is het verder aan TS.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:41

marietje1000 schreef:

Nog afgezien van het feit dat Cushing ook een symptoom is, namelijk van een verstoord hormoonstelsel, wat ik by the way behandelde.

Maar waar blijft nou die ene oorzaak (waar ik, uiterst vrouwelijk) razend benieuwd naar ben. ...?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:44

Dat had ik ook graag geweten, maar bij de eerste behandelingen was er nog prednison in het spel, en later werd er een allergie behandeld door een andere peut, dus dan houdt het speuren bij mij wel op.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:54

Maar hoezo dan jouw uitspraak DAT er sprake was van een enkele oorzaak. ...?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:56

En cushing is nou juist geen symptoom, maar een tumor... ;) Die qua klachten dan wel weer uiteenlopende symptomen geeft, dat dan weer wel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:58

marietje1000 schreef:

Heb ik iets gemist? Het paard van de TS leeft toch nog? Of ben ik niet aangesloten (het is immers al 23 uur :o )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:58

Cushing is geen symptoom, het is een oorzaak.
Om het maar even simpel te houden: er gaat van alles mis in de hypofyse en omdat het nu juist de hypofyse is die een zeer belangrijke rol speelt in de afgifte van hormonen, zou je je kunnen voorstellen dat als er bij de bron van alles fout gaat, dat je een totaal verstoorde hormoonbalans krijgt, die vervolgens in het lichaam allerlei processen verstoort.
Het zou dus kunnen dat de ontstekingen die in de longen zitten, het gevolg zijn van het verstoorde immuunsysteem.

De enige manier om zeker te weten of hier mogelijk sprake is van Cushing, is te laten testen op het ACTH gehalte in het bloed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:39

OK Wilma hoe gaat het met jou en met je paard? Ben je er nog met al dit gekissebis?
Sientje ik heb je getemd want onderhand weten we wel dat jij Marietje niet professioneel vindt. Komt de discussie niet ten goede. Dat is jammer want je opmerking van Cushing en andere medische opmerkingen met je uitleg hiervan is wel heel interessant en komt het topic wel ten goede. Dus zullen we stoppen met Marietje en ons bij de feiten houden van TS?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:06

Jannepauli schreef:
Cushing is geen symptoom, het is een oorzaak.
Om het maar even simpel te houden: er gaat van alles mis in de hypofyse en omdat het nu juist de hypofyse is die een zeer belangrijke rol speelt in de afgifte van hormonen, zou je je kunnen voorstellen dat als er bij de bron van alles fout gaat, dat je een totaal verstoorde hormoonbalans krijgt, die vervolgens in het lichaam allerlei processen verstoort.
Het zou dus kunnen dat de ontstekingen die in de longen zitten, het gevolg zijn van het verstoorde immuunsysteem.

De enige manier om zeker te weten of hier mogelijk sprake is van Cushing, is te laten testen op het ACTH gehalte in het bloed.

Wat houdt ACTH precies in? Is het een enzym ofzo?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:23

Een hormoon.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:26

Voluit: adrenocorticotroop hormoon - dit hormoon geeft aan of er iets mis is in/met de hypofyse ( niveau te hoog)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:06

Vraag aan TS: Zou je er voor voelen je pony op cushing te laten onderzoeken?