Bomba schreef:Wat een reacties opeens! Ik betwijfel of ik blij ga worden van een rechtszaak of iets dergelijks. Een aantal jaar terug hebben mijn ouders een paard gekocht. Die werd gekeurd op de dag van aankoop, echter al voordat mijn ouders erbij aanwezig konden zijn. Later bleek dat het dier Kissing Spines had. Daar hebben we een echte paardenadvocaat bij ingeschakeld (Schelstraete). Die rechtszaak heeft echt jaren (ik geloof 5 of 6 jaar) geduurd. In die zaak hadden ze wel bewijs, maar de ex-eigenaresse wist zich in allerlei bochten te wringen. Uiteindelijk hebben ze die zaak wel gewonnen, maar alle tijd, moeite en geld dat er in gestoken is, was uiteindelijk ongeveer net zoveel als dat ze er voor terug hebben gekregen.
Ik wil niet eenzelfde voorval meemaken. Ik zal even de mail van de advocate erbij pakken, zodat ik een beetje kan uitleggen wat zij er van vond.
Zal het een beetje proberen samen te vatten:
Wil ik de stal aansprakelijk stellen in een procedure bij de rechtbank, moet ik kunnen bewijzen dat de stal niet zorgvuldig heeft gehandeld. Dat is een lastige opgave, aangezien ik er niet zelf bij aanwezig ben geweest. Daar komt bij dat het voeren van een procedure erg kostbaar is, alleen de griffierechten kunnen al oplopen tot 437 euro, plus daarbij de kosten van de advocaat, en bijvoorbeeld het oproepen van een getuige (tandarts) brengt veel kosten met zich mee.
je hebt het niet zwart op wit dat de tandengetrokken zijn, maar je kan de tandarts wel vragen een verklaring te schrijven en ondertekken, dat hij op die dag de tanden heeft getrokken en het advies heeft gegeven 3 dagen te wachten om weer met haar tewerken. dan heb je wel bewijs van onzorgvuldig handelen.