Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EstherHegt schreef:nombrado schreef:kheb even je linkje aangeklikt
tiepte een homeopathisch middel in !
http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm
Welk middel heb je aangeklikt dan kan ik het ook nakijken en controleren.
nombrado schreef:Lachesis
succes
Citaat:Op basis van de Europese Richtlijn voor geneesmiddelen[1] bestaat er
een vereenvoudigde procedure voor homeopathische geneesmiddelen die oraal of uitwendig gebruikt worden, die geen melding maken van enige
specifieke therapeutische indicatie, en waarvan de verdunningsgraad
zodanig is dat het middel gegarandeerd onschadelijk is. Hierbij worden de kwaliteit en de veiligheid van het homeopathisch geneesmiddel beoordeeld.
hier de directe link http://www.cbg-meb.nl/NR/rdonlyres/5CC6 ... en2010.pdf
Kadankovitch schreef:Geloven is meestal een vervanging van denken
EstherHegt schreef:nombrado schreef:Lachesis
succes
Ja gevonden, er staan wel meer homeopathische middelen ik qoute even uit de regelsgevingCitaat:Op basis van de Europese Richtlijn voor geneesmiddelen[1] bestaat er
een vereenvoudigde procedure voor homeopathische geneesmiddelen die oraal of uitwendig gebruikt worden, die geen melding maken van enige
specifieke therapeutische indicatie, en waarvan de verdunningsgraad
zodanig is dat het middel gegarandeerd onschadelijk is. Hierbij worden de kwaliteit en de veiligheid van het homeopathisch geneesmiddel beoordeeld.
hier de directe link http://www.cbg-meb.nl/NR/rdonlyres/5CC6 ... en2010.pdf
nombrado schreef:jammer dat ze de bovenstaande regelgeving niet ook toepassen op de chemische geneesmiddelen
daar is altijd kans op heel wat bijwerkingen als je de bijsluiters leest.
Neem het middel Metacam
(een volgens da veilig pijnstillend en ontstekkingremmend middel.)
EstherHegt schreef:nombrado schreef:jammer dat ze de bovenstaande regelgeving niet ook toepassen op de chemische geneesmiddelen
daar is altijd kans op heel wat bijwerkingen als je de bijsluiters leest.
Neem het middel Metacam
(een volgens da veilig pijnstillend en ontstekkingremmend middel.)
Zodra er werkzame stoffen in zitten kun je ook bijwerkingen verwachten, het is een nuance. Omdat er in homeopathische middelen geen werkzame stoffen zitten is er geen werking dus ook geen bijwerking.
nombrado schreef:wisten jullie dat de reguliere erkende artsen of dierenartsen opleidingen hier in nederland gesponsord worden door de farmaceutische industrie?
Balada schreef:En als het blijft helpen, dan toon je vanzelf toch een interesse in het hoe en waarom... en zoek je het een beetje mee uit.
Bandida schreef:Balada schreef:En als het blijft helpen, dan toon je vanzelf toch een interesse in het hoe en waarom... en zoek je het een beetje mee uit.
En vervolgens besluit je dat het degelijk is? Hoe kan je dat nu schrijven over een behandeling waarvoor na 150 jaar nog steeds geen werking kan worden uitgelegd op een wetenschappelijke manier, en die na tal van dubbelblinde testen nog steeds niet beter scoort als een placebo.
Ik vind persoonlijk iedere eurocent die nog naar het toetsen van homeopathie gaat weggegooid geld, het is ondertussen wel duidelijk hoe het zit. Als ze aan de homeopathie-kant willen blijven volhouden dat het over behandelen gaat en niet gewoon toedienen en geloven mogen ze zelf wel eens met degelijk onderzoek komen.
Bandida schreef:nombrado schreef:huh? zijn jullie zo ver afgedwaald van de signalen die je eigen lichaam je aangeeft?
Nog maar eens.. het gaat hier dus over diergeneeskunde
nombrado schreef:huh? zijn jullie zo ver afgedwaald van de signalen die je eigen lichaam je aangeeft?
nombrado schreef:ja, en zou je die niet kunnen uittesten op jezelf?
dus dien een dosis metacam ,in hoeveelheid die geschikt is voor het menselijke gewicht , en kijk wat er gebeurd?
dan weet je namelijk precies wat het met je dier doet.
nombrado schreef:wetenschappers weten echt nog niet alles hoor![]()
anders zouden er namelijk allang geen ziektes en ongemakken meer zijn.
er worden nog steeds ontdekkingen gedaan betreffende menselijk lichaam (en dieren)
nombrado schreef:ja, en zou je die niet kunnen uittesten op jezelf?
dus dien een dosis metacam ,in hoeveelheid die geschikt is voor het menselijke gewicht , en kijk wat er gebeurd?
dan weet je namelijk precies wat het met je dier doet.
Citaat:Sorry maar door deze reactie is mij wel duidelijk dat je geen besef hebt van anatomie en fysiologie.... Mens en paard zijn zo ontzettend verschillend! Alleen al de spijsvertering werkt totaal anders.... Farmacokinetiek en dynamiek zijn daardoor ook totaal verschillend dus een middel zal bij ons totaal anders kunnen werken dan bij een paard.
Het valt me vaker op dat iig een deel van de alternatievelingen echt geen kaas hebben gegeten van de dingen die ik hierboven noem. Terwijl kennis daarvan absoluut noodzakelijk is om een medicament en de werking te kunnen begrijpen en beoordelen.
Ik zou een uitgebreid verhaal kunnen houden over het hoe en waarom van bijwerkingen maar die moeite ga ik mezelf besparen aangezien dit een ingewikkeld en uitgebreid verhaal zou zijn en ik betwijfel of het nut heeft.
Erg jammer dat deze discussie (die al nauwelijks meer een discussie is maar meer smijten met eigen waarheden van beide kanten...) zo aanvallend is geworden. Misschien moet iedereen even diep ademhalen en de teentjes intrekken?
Er werd nog iets gezegd over het sponsoren van de medische opleidingen. Dat zal ongetwijfeld zo zijn want het zijn dure opleidingen die ergens hun geld vandaan moeten halen. Maar dit vind ik niet zo boeiend aangezien ik zelf diergeeskunde heb gestudeerd en dus uit eigen ervaring weet dat de opleiding je leert kritisch te zijn en wat betreft medicatie, je leert verdorie niet de merknamen maar werkzame stoffen..... Je leert niet om middeltje x te te gebruiken maar je leert hoe het lichaam functioneert en wat bepaalde werkzame stoffen precies met alle celletjes uithalen. Het specifieke medicijn zoek je dan in de praktijk wel op in een boekje of in de kast. Altijd kritisch blijven en blijven nadenken is de basis van de opleiding.
Dat de opleiding dan geld ontvangt van de 'farmaceutische maffia' (lekkere respectvolle term btw, komt de discussie echt ten goede en bewijst een zeer open houding) is dus niet hetzelfde als daardoor beinvloed worden. Dat dit eigenlijk wel gezegd wordt maakt mij erg geirriteert want het is nergens op gebaseert.