[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:08

Breghje schreef:
Dat weet ik dus nog niet, of ze nu reageert op de eiwitten/fructaan in het gras of dat ze zomerexceem heeft, en tot nu toe schuurt ze nog niet. Als ze een graasmasker op heeft is hooi voeren niet echt handig denk ik? Ze heeft een GG en ik weet niet of die openingen groot genoeg zijn eigenlijk. Ze hebben idd elk een eigen wei maar kunnen wel contact met elkaar maken over de draad heen.

Oke ik snap het, maar als je gras kaal gegeten is dan was het grasmasker er om het tegen te gaan dat je paard wortels en zand gaat eten toch?
Dan is het misschien wel handig om het masker af te doen en hooi te voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:35

Hier nog steeds dekenloos, wel twijfels :+
Gisteren had hij aan z'n stal geschuurd (volgens mij met z'n staart, leken staartharen :Y) ), maar vandaag weer niet ..
Verder lijkt hij nergens last van te hebben en reageert hij ook niet als ik aan of in z'n manen/staart krab ofzo. Ik zie geen schilfertjes en geen rare andere dingen (wel is hij nog steeds aan het verharen, er moet nog een berg af). Dus lijkt me nog niet nodig om de deken op te doen, hij lijkt nog heel blij op dit moment :) En het wordt nu toch weer natter & kouder enzo, dus misschien kunnen we het nog even trekken :Y)

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:52

Charlot schreef:
als het mag, meld ik me "graag" hier ook..

Mijn paard heeft ook zomerexceem in erge mate!!! Ze schuurd haar door haar exceemdeken door vooral op het einde van de zomer. Zalfjes, kuren allemaal al geprobeerd. het helpt al 0,0 of ze raakt juist nog meer geïriteerd!!

Nu ze heeft alweer een maandje haar deken terug aan. Wanneer doen jullie eigenlijk dat deken terug aan na de winterstop?

Misschien is de Shapley's MTG iets voor je, deze werkt tegen schimmelachtige aandoeningen, staart schuren, zomereczeem, mok, kleine wondjes, schaafplekken en vele andere huidaandoeningen.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... oductID=50

Hier hebben we zeer goede ervaringen mee, zie ook de ervaringen van mede bokkers.
[VSW] Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:56

Hanneke84 schreef:
Breghje schreef:
Dat weet ik dus nog niet, of ze nu reageert op de eiwitten/fructaan in het gras of dat ze zomerexceem heeft, en tot nu toe schuurt ze nog niet. Als ze een graasmasker op heeft is hooi voeren niet echt handig denk ik? Ze heeft een GG en ik weet niet of die openingen groot genoeg zijn eigenlijk. Ze hebben idd elk een eigen wei maar kunnen wel contact met elkaar maken over de draad heen.

Oke ik snap het, maar als je gras kaal gegeten is dan was het grasmasker er om het tegen te gaan dat je paard wortels en zand gaat eten toch?
Dan is het misschien wel handig om het masker af te doen en hooi te voeren?

Als het gras kort is is het idd om het eten van zand tegen te gaan. Dus wat dat betreft is het dan weer niet handig om het af te doen omdat ze dan geheid weer zand gaat eten. Ik denk dat ik op stal gewoon extra hooi ga voeren ofzo. Want ik kan wel hooi op de wei voeren, alleen krijgt ze ok dan weer zand binnen..

zucht... ik ga denk ik maar cavia's fokken, lijkt me makkelijker dan dit gepuzzel.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:21

Maar ze zal toch geen zand boven hooi verkiezen?
En als je het hooi in een net doet hoeft het toch niet op de grond of denk ik te makkelijk :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:30

No_No schreef:
_KaWi_ schreef:
Ik meld me ook.
Mijn haflinger krijgt weer hele erge jeuk onder zijn buik helaas.
Staat te trappen van de jeuk.

Net eczeemdeken proberen op te doen maar de kudde waar hij in staat herkende hem niet meer :(
Trapten hem zowat de wei uit, arm paard snapte er niks van :(:).

Iemand ervaring daarmee?
Morgen weer opnieuw proberen midden in de kudde zodat ze hopelijk begrijpen dat er een bekende onder de deken zit.

Mijn vz paard wordt ook door het land getrapt met een deken op. Maakt niet uit wat voor deken. Ben benieuwd wat voor tips je krijgt!

wat een nare paarden!
verzamel een hele stapel dekens en doe nog een aantal paardn er eentje op,ze zijn het gewoon niet gewent en al is het maar voor even,...als er meer met deken op lopen dan is dat niet raar

ohw en bregh,jij weet vast niet dat cavia's heel gevoelig zijn voor huidproblemen?
:D :P
Laatst bijgewerkt door ellepel op 06-04-12 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:31

Hanneke84 schreef:
En als je het hooi in een net doet hoeft het toch niet op de grond of denk ik te makkelijk :D

Bij Bregh zijn 8 emmers zand operatief verwijderd. Ik had haar nooit op zand eten betrapt, en hooi wat in het zand ligt eet ze idd niet. Echter... los zand eet ze niet maar vreet ze, bv een molshoop eet ze zo op met happen tegelijk. Ziedaar mijn probleem :) . Ik kan haar dus geen hooi in het land geven want dan moet het graasmasker af en gaat ze weer zand eten, dus ik hoop dat mijn theorie dat een kleine wei die intensief begraasd wordt niet té snel in een zandpaddock veranderd anders heb ik een mega probleem.....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:32

je zou bij haar de oorzaak moeten weten van het zand eten.
een paard doet dat om een reden en als je ze daarmee helpen kunt dan scheelt dat vast wel

Freedom1

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:33

@jwbos: dank je voor de info! ga me eens inlezen!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:05

Breghje schreef:
Hanneke84 schreef:

Bij Bregh zijn 8 emmers zand operatief verwijderd. Ik had haar nooit op zand eten betrapt, en hooi wat in het zand ligt eet ze idd niet. Echter... los zand eet ze niet maar vreet ze, bv een molshoop eet ze zo op met happen tegelijk. Ziedaar mijn probleem :) . Ik kan haar dus geen hooi in het land geven want dan moet het graasmasker af en gaat ze weer zand eten, dus ik hoop dat mijn theorie dat een kleine wei die intensief begraasd wordt niet té snel in een zandpaddock veranderd anders heb ik een mega probleem.....

Nou inderdaad, als het zo erg is, dan moet daar een reden voor zijn! Of heb je al onderzoeken gedaan?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:02

Ik kom al enkele dagen achter elkaar aan op stal bij een paard waarvan de staart alweer paraplu staat... >;)
Ben momenteel nog gewoon manenliquid van Leovet aan het smeren, en vachtspray van de Groene Os. Zou ik beter ook al sterk vliegenspul, bv. Bremsen Bremse, in de staart smeren of haalt dat niets uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:34

men schuurprobleem van paar paginas geleden is opgelost

jammer genoeg heeft meneer wrs schimmel :(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:42

chalinka schreef:
men schuurprobleem van paar paginas geleden is opgelost

jammer genoeg heeft meneer wrs schimmel :(

gefeliciteerd, Schimmel is goed te behandelen, zomereczeem niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:43

Shanelle schreef:
Ik kom al enkele dagen achter elkaar aan op stal bij een paard waarvan de staart alweer paraplu staat... >;)
Ben momenteel nog gewoon manenliquid van Leovet aan het smeren, en vachtspray van de Groene Os. Zou ik beter ook al sterk vliegenspul, bv. Bremsen Bremse, in de staart smeren of haalt dat niets uit?

je bent volgens mij flink wat geld kwijt aan al die producten?
ben je niet veel goedkoper uit om een eczeemdeken te kopen?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:07

Shanelle, in jouw geval zou ik zeker Derfen adviseren! Bremse bremse werkt maar heel tijdelijk en dan ook nog enkel de witte fles (lekker ruikende, beetje citroenachtig)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:02

Breghje, die van ons konden gewoon hooi eten met graasmasker hoor, lukt dat die van jou niet??

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:02

Ik weet niet hoe jullie het doen, maar de mijne stikt echt weer van de jeuk.
s Avonds staat hij echt te stampen en te zwiepen, op zijn buiknaad grote korsten en als je eraan zit begint hij zenuwachtig te kriebelen met zijn bovenlip evenals je aan zijn manen of staart zit.
Hij heeft 24/7 zijn eczeemdeken op en we zijn begonnen met Derfen te smeren. Vanaf volgende week ook met een reinigingskuur.

Begint vroeg dit jaar!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:17

ellepel schreef:
je zou bij haar de oorzaak moeten weten van het zand eten.
een paard doet dat om een reden en als je ze daarmee helpen kunt dan scheelt dat vast wel

Verveling en gewoonte is alles wat ik heb kunnen achterhalen gezien haar bloed gewoon goed is, diverse malen gecontroleerd. Verveling vanuit de fokker, ze is daar geboren en had een postzegeltje land en is uit verveling gaan eten. Daarna is het een gewoonte geworden die niet meer te doorbreken is helaas. Dus vandaar het graasmasker ook, scheelt weer zand :). Vast zand eet ze niet, maar een molshoop is voor haar een BigMac. :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:17

ellepel schreef:
ohw en bregh,jij weet vast niet dat cavia's heel gevoelig zijn voor huidproblemen?
:D :P

AAARRRGGHHH!!!!! :') Weer een plan naar de filistijnen....

Goudvissen dan??!!! :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:39

Het zal wel aan mijn pony liggen maar wat een k*t deken die RSIH.. Er is alweer een haakding stuk.. Echt ik baal hier zo van. Ding is voor mij hartstikke duur en doe er nog korter mee dan een Pagony... Pokke deken..

Sorry moet even de frustraties kwijt..
Een ding is wel fijn, door of de handjes lijnzaad door het voer of de Derfen stond ze gister heerlijk rustig toen de zon onder ging, de dag ervoor stond ze nog te stampen en te doen..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:53

Nogmaals een oproep...zou iemand die nu al ernstige problemen heeft met ZE bereid zijn zijn of haar paard een maand bij mij neer te zetten om te kijken of de omgeving echt zo veel verschil maakt??
Let wel... ik neem geen paarden meer op!! Dus het zou echt een experimenteel object worden, dus wel stallings kosten voor een maand.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:55

haha gooi je frustratie er maar uit!

Aedenhout: een maandje is wel kort, denk eerder dat je moet denken aan een maand of 2.
Heeft het betreffende paard meer tijd mocht dat nodig zijn.

Ik ben gisteren begonnen mijn oude deken te vernaaien.
Dat word een proefmodel, kijken of het met wat aanpassingen de perfecte deken wordt voor ons.
Als dat lukt, gaan de nieuwe eerst even onder handen genomen worden :D

Als deze klaar is, en ik hoop volgende week ergens, dan gooi ik die op en ben ik benieuwd.

Ik heb de ivanhoe, maar die is redelijk stretch na verloop van tijd (deze is al wat seizoenen oud).
Ik kort hem in de rug in, en dan vervang ik de elstiche band op de rug voor een nylonband zodat ie niet meer kan rekken (heb die andere ook niet nodig want gebruik geen buikband meer).

Dan de onderste riem word gewoon een lus (gebruik een dekensingel), dat heb ik bij deze deken al gedaanen bij de andere ook, dat bevalt prima.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:01

ben benieuwd, maak je even foto's CS :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:03

Stef ( Haflinger toen 2 1/2) was binnen een week vrij van jeuk, eigenlijk vanaf de eerste dag wonderlijk genoeg.
Vandaar mijn oproep.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:17

Ik zou het dol graag willen proberen hoor ardernhout, maar helaas kan pony hier niet weg.. Paard en pony staan nu ruim 8 jaar samen en zijn eind vorig jaar voor het eerst gescheiden geweest, na een kleine week viel mijn moeder haar paard ernstig af en mijn pony ging alleen maar erger luchtzuigen..