Enjoy_s schreef:Zojuist op VN derde geval bevestigd :-(
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker maar wat is VN?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kris schreef:Nu moet je sowieso niet meer enten. Bij het enten spuit je een kleine hoeveelheid van het virus in het paard en daar door verzwakt de weerstand iets. Als je dat nu doet, dan stel je paard er imo veel gevaarlijker aan bloot!
Als je (met de hele stal) netjes 2 keer per jaar ent, dan loop je met de hele stal iets minder risico om Rhino te krijgen. Ze zijn dan namelijk beschermd tegen de verkoudheidsvariant. Helaas kan een paard dat geënt is wel de neurologische variant krijgen!
yvonnepuntnl schreef:Verder heb ik net met stal Zilverstein in Driel gebeld. Daar is niks ziek en die wisten van niks. Daar is gisteren dierenarts Jan Nas uit Bemmel nog geweest en die heeft het er ook helemaal niet over gehad.
Lijkt me toch dat zo'n dierenarts op de hoogte zou zijn en het dan ook moet vertellen als hij bij een andere stal in dat dorp op visite is.
vientijntje schreef:Mijn hemel, Kris.....
Ik wordt een beetje draaierig van je verhaal(erg medisch, maar wel knap beschreven
).
Maar in Jip en Janneke taal heb ik ervan begrepen dat het dus inderdaad wel mogelijk is dat een paard, dat besmet wordt door een ziek paard met de neurologische variant, zelf bijvoorbeeld de abortusvariant kan krijgen....
lausan schreef:yvonnepuntnl schreef:Verder heb ik net met stal Zilverstein in Driel gebeld. Daar is niks ziek en die wisten van niks. Daar is gisteren dierenarts Jan Nas uit Bemmel nog geweest en die heeft het er ook helemaal niet over gehad.
Lijkt me toch dat zo'n dierenarts op de hoogte zou zijn en het dan ook moet vertellen als hij bij een andere stal in dat dorp op visite is.
Jan Nas zou inderdaad toch op de hoogte moeten zijn...??![]()
Dat vind ik echt raar.
Hier aan de overkant heb ik net de hoefsmid zien aankomen... Toch ook wel een beetje vreemd.
Driel nu ook bevestigd... Pff, het gaat steeds verder.