Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zwartepaerd schreef:Wendel schreef:zal na 2 jaar niet meer gereageerd te hebben een update geven. Mijn oude merrie had eerder altijd natte billen, vieze drek enz enz. Ik ben begonnen met een kuur veedrenkstof. Dit hielp vorig jaar aardig. De natte billen ( en de bijbehorende ellende ) kwamen altijd terug.
Na een tijdje nadenken kwam ik tot de ontdekking dat mijn paard altijd in de poeperitus was wanneer ze volledig van het land af was en dus volledig stond op het voordroog/ hooi.
Nu ben ik vorig winter begonnen met elke dag een voerbak vol Compact gras van Hartog. En werkelijk.... ik en mijn paard zweren hierbij.
Ze heeft tot nu toe nooit meer vieze billen gehad.
Ik heb haar vorig jaar en dit jaar ( tot nu toe) nog niet hoeven wassen. Wat een verademing!
Mijn paard doet het hier super op.
Ik had dus ook al van alles geprobeerd en zat met mijn handen in het haar. Rommelende darmen, vieze billen en staart, paard wat zich ongelukkig voelde met die koude kleffe billen, naar een paard wat heerlijk staat te trutten op stal.
Wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor je merrie
Heb je het voordroog/ hooi volledig vervangen door het compact gras, of geef je dat erbij?