Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:veel kruiden en calciumcarbonaat om het maagzuur te neutraliseren... Maar idd misschien tijdelijk beter wat maagzout oplossen en in de mond spuiten of door een weinig luzerne voeren
Fargo het zou kunnen dat hij altijd zo gaat reageren op equest (moxidectine) Ik zou het persoonlijk niet eens meer aandurven om dat nog te gebruiken. De andere merken zijn allemaal op basis van ivermectine. Ik weet paarden die op 1 bepaalde stof telkens koliekerig reageerden.
petitparis schreef:ik heb al 3 osteopaten over de vleor gehad, maar nog nooit een die echt naar de organen kijkt of ze behandeld. Wel heb ik een DA die dmv accupunctuur verlichting biedt en de eerste zet naar genezing, maar dit gaat nog steeds altijd gepaard met ondersteunende kruiden en/of medicatie
sorry nog nooit neusvloei gezien ten gevolgen van een maagzweer
volledige geniezing kan, maar meestal niet op een maand, je zal veel alnger een ondersteunende behandeling loeten doen en 6 tubes gastrogard vind ik ook vrij weinig, tenzij die pillen ook omeprazole zijn.
paarden die een maagzweer of meerder hebben blijven hier gevoelig aan en zijn gebaat met een aangepaste voerdertijdstippen en rantsoen. Orale pijnstillers geven moet dan ook best in combinatie met een maagzuurneutralisator om de maag te beschermen.
petitparis schreef:ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat osteopaten speciefiek naar organen kijken...
Osteo slaat tenslotte toch op bot.
Aimee schreef:Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het werk van een osteopaat met betrekking tot maagzweren?
Dan bedoel ik dus geen chiropractor, maar een osteopaat die ook naar de organen 'kijkt'.
Uiteraard is ook de dierenarts ingeschakeldMaar ik kreeg vanuit de humane hoek de tip om een osteopaat in te schakelen, dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
Daarnaast ben ik benieuwd of mensen ervaring hebben met neusuitvloeiing bij maagzweren.
Alle andere oorzaken van neusuitvloeiing zijn eigenlijk wel uitgesloten dmv veterinair onderzoek.
petitparis schreef:klopt gastrogard is vrij duur en zeker als je het wil geven zoals nodig (3 weken volledige dosis en nog eens 3 aan halve dacht ik)
ikzelf hebt het nooit gebruikt, maar altijd humane omeprazole gegeven. Maar dan moet je HA willen meewerkenof je DA een voorschrift voor omeprazole laten uitschrijven en in NL bestellen. (lukt toch voor pergolide)
pronutrin wordt heel veel door DA's voorgeschreven, maar ik vind het ook duur voor wat het is en voor het effect. Ikzelf geef maagcompositum van de groene Os incombi met gewoon maagzout afhankelijk van de stress gradatie en hoe mijn paard het op het moment doet. (occasionele luchtzuiger en dramaqueen bij aansingelen)
tja de mijne voelt ook wel dat er iets mis is met de maag, ne heeft een "apart" beeld over voedign, maar hij kan er niets aan doen...
petitparis schreef:bij mijn paard deed de pronutrin zo goed als niks en dan is 80 euro voor 10 dagen toch veel geld. Bij de maagcomp merk ik verschil en geef het dan ook continue ter ondersteuning. Bij een nieuwe opstoot van maagzweren is dit niet voldoende, dan geef ik maagzout of gaviscon voor de ´ verlichting en omeprazole of een kruidenmix van de DA voor de werkelijke zuurproductieremming en genezing.
Gastrogard is de voor diergeneeskundig gebruik vorm van omeprazole. Actieve stof is dezelfde, dus humane omeprazole werkt even goed.