Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xkimmx schreef:Vind wel dat je nu snel een conclussie trekt. Misschien dat het bij jou paard niet werkt, of maar even. Maar mijn paard begint nu al minder te hoesten sinds ze sinds vrijdag Ventipulmin krijgt.Vind het dus echt wel goed spul. En niet altijd en bij elk paard slaat het (meteen) aan.
wuswa schreef:@xkimmx: je hebt gelijk om het helemaal correct te zeggen bij mijn paard heeft Ventipulmin niet afdoende gewerkt in die zin dat het hoesten weer terug kwam. Ook (ab?)injecties hadden onvoldoende effect. Dat goedje van NAF geef ik nu al geruime tijd, soms wat meer, soms wat minder en dat gaat goed. Verder ben ik netzo als Pastel niet zo gek op het gedurende langere tijd geven van Ventipulmin. Het zijn toch medicijnen... Een kuurtje kan je geven om te kijken of de klachten helemaal verdwijnen. Is dat niet zo, dan bestaat er een woud aan supplementachtige middelen. Die van NAF is dus een aanrader. Bronchithea ken ik niet.
@ellepel, ja het werkt (bij mijn paard) dus echt.
opisop_shop schreef:Deze komen nieuw in ons assortiment, iemand interesse; we gaan binnenkort een partij inslaan en hoe meer interesse hoe gunstiger de prijs. Normale verkoopprijs +/- E70, afhankelijk van de interesse +/- E55 a E60 (eczeemdeken is iets duurder dan vliegendeken)
gillian schreef:Heb een vraagje over Cavalesse: hoe lang doe je met zo'n pakket?
Ik heb ergens opgevangen dat je er zo'n 3 mnd mee doet, maar de dierenarts die bij ons op stal was van de week vertelde dat je maar een maand doet met het spul.
Ook ben ik benieuwd wat er allemaal in zit.
Zammie schreef:Bij Zam kan geen bloed afgenomen worden. Is al een compleet drama bij inenten.
Ik geloof er niet in, dat een paard voldoende heeft aan alleen hooi. Is al het nodige bekend ondertussen over tekorten en ook te grote hoeveelheden van bepaalde waarden in de grond en dus hooi.
Waarom staat paardnatuurlijk dan vol met allemaal suplementen (alleen die van hun is natuurlijk de beste)? Omdat zij er ondertussen ook al achter zijn, dat een paard niet kan leven op hooi en een zoutsteen...
De reden, dat ik merk, dat Zam ergens een tekort aan heeft (denk vit. E + magnesium) is doordat hij te snel vermoeid raakt tijdens een training.
Juist onbemest land heeft veel meer fructaan in het gras als bemest land. Is ook al achterhaald...
Dus bodemonderzoek en daar je (kunst)mest op aanpassen, dat is mijn manier ondertussen...
Ik houdt dit middel in gedachten wuswa. Heb liever iets ondersteunends als een kuur Ventipulmin. Dat is ook een aanslag op zijn hele huishouding, maar als het niet anders kan, dan moet het wel gegeven worden...