Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:14

Damariis schreef:
meneer seik heeft PB !!!!

Ik heb hier op een tem verstuurd en je PB gaat ongelezen de prullebak in.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:15

sjeik schreef:
Damariis schreef:
meneer seik heeft PB !!!!

Jij bent begonnen sjeik......

met je vervelende opmerking over het kicken op kromme paarden

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 03:16

Ik vind de pony van lotus ook een positief voorbeeld hier heb ik het ook overgehad met haar zelf. Hopelijk zit dit er voor kneusje ook in al ben ik bang van niet maar hopen mag altijd

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:16

sjeik schreef:
Ik heb het niet over de pony van Lotus maar over de pony waar dit topic over gaat Yatooch.

er is nog geen dierenarts bij geweest laten we dit eerst even afwachten !

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:16

sjeik schreef:

Dit is de laatste keer dat ik offtopic ga (probeer ik tenminste) maar ik hoop dat in ieder geval de moderaters dit lezen.

Sjeik je gaat eerst zitten uithalen onder het motto: ik zeg gewoon waar het op staat.
Als iemand zich dan terecht gekwetst voelt en op een manier reageert die jij minder leuk vindt moet je niet gaan zitten huilen als een klein kind en de juffrouw erbij gaan roepen.

En nu hoop ik dat iedereen de minder tactvolle opmerkingen van sjeik gewoon negeert zodat we dit topic open kunnen houden.
Even op de tanden bijten. :D
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-12-09 03:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:17

ok, ik was even in de veronderstelling dat het nu ging over de pony van lotus
ik had het even over die pony nl ( janflicka)

janflicka

Zullen we het even houden op de pony,en hoe die geholpen kan worden?
De rest kan via PM ook ;) ***einde dienstmededeling****

Lotus83

Prissey schreef:
Ik vind de pony van lotus ook een positief voorbeeld hier heb ik het ook overgehad met haar zelf. Hopelijk zit dit er voor kneusje ook in al ben ik bang van niet maar hopen mag altijd

Je mag inderdaad hoop houden....

helaas heb ik geen foto gezien van zijn achterkantje.....

ik gun hem net zo´n leven als onze Fonzie.....

heb je trouwens dat artikel over die ezel nog gelezen...

die is helemaal behandeld

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 03:18

Oke genoeg nu ik ga temmen dit topic gaat straks gelsoten worden ivm sjeik zijn misplaatste opmerkingen.. Misschien vind jij dit niet belangrijk en wil jij niet graag weten hoe het allemaal verder gaat maar derest van de bokkers wel dus als je een uitgelaten mening heb wat offtopic is gebruik je pb knop dan AUB

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:18

Yatooch3x schreef:
ok, ik was even in de veronderstelling dat het nu ging over de pony van lotus
ik had het even over die pony nl ( janflicka)

Ik denk dat iedereen in de veronderstelling was dat het over de pony van Lotus ging want daar ging de discussie op dat moment over en daarvan werd gezegd dat het een poepie was.
En daarop kwam volgens mij de vervelende reactie van meneer S.

Prissey hiermee geef je alleen maar sjeik zijn zin. Of je moet dit topic zelf zat zijn??

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 03:19

jaa idd natuurlijk heb ik dat gelezen.. intressant daarom wilde ik hem ook goed laten checken voor er een spuit in gaat

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:19

@ Prissey
Ik hoop met je mee!
Zou toch geweldig zijn.

ik vindt het goed wat je doet!!

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:20

Je hoeft geen meneer te zeggen, verder zijn bepaalde posters gewoon tegen inslapen zelfs als dat moet. Alles wat zielig is vinden ze skattig en lief en mooi en daar zijn ze weg van. of het nou paardwaardig is of niet zover kijken ze helaas niet.
En ben je het er niet mee eens dan schelden ze je pb box vol.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:22

doe maar temmen aangezien ik nu lastig gevallen word door meneer S

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:24

Lotus83 schreef:
doe maar temmen aangezien ik nu lastig gevallen word door meneer S

Je kunt niet temmen over pb's en daar hoeft dit topic ook niet voor op slot hoop ik.

Als iedereen nu gewoon weer on topic gaat en ophoudt hierover is er misschien een kans dat dit topic open kan blijven.

Binky_Zephyr

@ lotus ... moet er aan de benen van jou kleine nog wat gedaan worden ? hoe oud is jou beesie ? kan dit nog veranderen (erger of minder worden ) als hij ouder word ?

janflicka

sjeik schreef:
Je hoeft geen meneer te zeggen, verder zijn bepaalde posters gewoon tegen inslapen zelfs als dat moet. Alles wat zielig is vinden ze skattig en lief en mooi en daar zijn ze weg van. of het nou paardwaardig is of niet zover kijken ze helaas niet.

Ben in zoverre wel met je eens....dat inslapen word gezien als groot dierenleed,terwijl inslapen in sommige gevallen voor het diertje gewoon een verlossing moet zijn!
Ook in dit geval lijkt het me onmogelijk om het diertje pijnvrij te houden(zeker als het straks volwassen is).
Daarom vind ik ook de oplossing van Zoetje een perfecte,er word eerlijk naar het diertje gekeken,en gedaan wat nodig is,en snel ook!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 03:26

jaa ben eigelijk ook wel heel benieuwd naar de toekomst mij DA zei vanmiddag dat zodra de groeischrijven sluiten en de pony uitzwaard hij heel erg veel klachten kan krijgen. hij heeft de pony dan niet gezien dus weet niet hoe erg de klachten nu al kunnen zijn

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:26

we kunnen ook lekker gaan slapen en dan morgen in een nieuw Topic lezen over hoe het is gegaan?
met z'n allen met een frisse ( uitgeslapen) blik er weer tegenaan kijken? is dat wat?
:D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:26

janflicka schreef:
Ben in zoverre wel met je eens....dat inslapen word gezien als groot dierenleed,terwijl inslapen in sommige gevallen voor het diertje gewoon een verlossing moet zijn!
Ook in dit geval lijkt het me onmogelijk om het diertje pijnvrij te houden(zeker als het straks volwassen is).
Daarom vind ik ook de oplossing van Zoetje een perfecte,er word eerlijk naar het diertje gekeken,en gedaan wat nodig is,en snel ook!

Ik ben het ook eens dat niet laten inslapen in sommige gevallen bijna dierenmishandeling is.
Bij dit veulen heb ik ook mijn twijfels en ik denk dat inslapen ook de beste oplossing zal blijken.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:27

Omdraaien kan ik ook, ik geef je tekst en uitleg waarop je reageert met een "hou je harses".

Jan Flicka, inslapen is in veel gevallen het meest humane wat mensen kunnen doen.
Deze pony wordt nog zwaarder en groter dus meer belasting op de rug en voorbenen. Hij staat nu al met ondergeschoven achterbeentjes en de eerste tekens van vergroeien in de rug zijn al te zien.
dit wordt alleen maar erger en Zoetje heeft dat gezien.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 03:27

janflicka schreef:
sjeik schreef:

wat ik uit maar uit zoetjes haar eerdere berichten wil die ook eerst nader onderzoek neem aan dat ze het dier niet laat inslapen voor er gekeken is of er mogelijkheden zijn

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:28

Prissey schreef:
jaa ben eigelijk ook wel heel benieuwd naar de toekomst mij DA zei vanmiddag dat zodra de groeischrijven sluiten en de pony uitzwaard hij heel erg veel klachten kan krijgen. hij heeft de pony dan niet gezien dus weet niet hoe erg de klachten nu al kunnen zijn

Gezien zijn misvormingen,en dwerggroei,is het vrijwel zeker dat hij klachten heeft,danwel gaat krijgen.
Ook het feit dat hij nu al amper wil lopen,geeft al aan dat hij lijd....dus voornaamste is dat hij heel snel geholpen word,op wat voor manier dan ook.(liefst morgen nog!)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:28

Damariis schreef:
@ lotus ... moet er aan de benen van jou kleine nog wat gedaan worden ? hoe oud is jou beesie ? kan dit nog veranderen (erger of minder worden ) als hij ouder word ?

de da en hoefsmid zijn erbij geweest

advies dierenarts bij onze pony niet mee aanklooien, laten groeien, genoeg laten bewegen voor spierontwikkeling etc, en vooral niet te zwaar laten worden

hij krijgt verder geen behandeling, maar ja dit is natuurlijk per dier verschillend.....

die van ons gaat er alleen maar op vooruit....

en ja, hij kan en zal waarschijnlijk eerder last krijgen van artrose

edit, wat er wel met regelmaat moet gebeuren is zijn hoeven behandelen zodat de pezen en spieren meer kunnen rekken zodat hij rechter op zijn voetjes gaat lopen.....
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 31-12-09 03:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:29

Ze kan ook niet anders. Een dierenarts gaat altijd eerst kijken voor hij de dodelijke spuit zet. je kan niet op bevel een gezond dier laten inslapen.

Een paard of pony die nog maar 5 meter kan lopen, die heeft al genoeg voor de kiezen gehad.