Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Calanddra schreef:Enne, als mensen nou eens eerst het topic door lezen voordat ze een conclusie trekken
Dat heb ik gedaan, maar waar heb ik overheen gelezen dat mijn mening zou moeten bijstellen?
sillysoul schreef:Poe, ik heb vanavond toen ik terugkwam van mijn eigen viervoeter in vogelvlucht het hele topic doorgelezen.
Ten eerste erger ik me ook aan mensen die niet lezen en dan maar hun mening geven, zonder de pony in kwestie te kennen;
Ten tweede heb ik enorm veel respect voor Muiszje, als dit geen paardenliefde is dan weet ik het ook niet meer. Op de foto's die je van Pepper hebt geplaatst is wel heel duidelijk te zien dat ze lichamelijk achteruit gegaan is. En het is waar dat je op je dierenarts moet kunnen vertrouwen, maar voor langzaam achteruitgaande dieren is de eigenaar de tolk, die ziet het dier elke dag. Ik ben zelf dierenarts en wat ik vaak merk is dat wanneer de dieren wat ouder gaan worden, de eigenaar ziet wat het dier NIET meer kan, en zodra het einde nadert, valt alles op wat het beestje WEL nog kan. Dat betekent grenzen verleggen omdat je het dier niet kwijt wil maar ook niet wil laten lijden. De grens is nooit zwart-wit. En het is zo, de eigenaar VOELT wanneer het einde is gekomen. De beslissing doet pijn, maar je beste maatje zien lijden gaat door merg en been. Muiszje, heel veel sterkte voor HET moment, houden van betekent vaak ook dat je moet loslaten...
Calanddra schreef:Jesito: maar wat als je wel merkt dat je paard pijn heeft en niet meer happy is (in ts dr geval is dit zo)
wat zou jij dan doen!
Lovely schreef:Muisz, heeft Jeroen het er nog met je over gehad dat het makkelijker is om naast een muur of stevig hek je pony in te laten slapen? Hij kan haar dan langs de muur laten zakken als ze door haar knieën gaat, zodat ze niet hard omvalt.