Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:47

ik lees al een tijdje mee, en na een paar dagen twijfelen reageer ik toch maar, vooral omdat het jullie zo goed doet om te horen hoeveel mensen er wel neit meeleven!

maar wát een wonden, echt vreselijk! er zit idd. een aardig diep gat in! gelukkig komt er zeker vooruitgang in! ik duim nog steeds vol mee voor jullie!!

gr eva

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:52

Jeetje wat een wonden, arm paard!
Ik heb dit jaren geleden ook eens gezien bij een buurtpaard waar ze zo een hengst bij hadden gezet. De hele hals lag ook open van het dier, maar wat nog het allerergste was dat de merrie haar heup op 2 plaatsen had gebroken en moest worden ingeslapen.
Echt zo erg, die hengst bleef er achteraan zitten totdat de merrie dwars door de omheining vloog. Dus het komt wel eens vaker voor.

Veel sterkte met je paardje, hopelijk komt ze er weer bovenop!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:03

Die laatste foto's en je update zijn zeker wel hoopvol, hoe schokkend het ook blijft. Nog even een flinke lading knuffels voor jullie!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:41

Pfff... de foto´s zijn nog steeds shocking, maar .... jouw berichtjes klinken iig niet meer zo hopeloos :) !
Ik blijf voor jullie duimen dat de genezing doorzet!
Een dikke :(:) voor je merrie en een héle dikke :(:) voor jou!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:51

wow. de wonden zijn groter dan ik dacht! (ben niet de enige)
pfff wat een ellende maar ik blij te zien dat ze gras staat te eten! ze kan haar hals wel goed bewegen dus.!!

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:27

Ben blij te lezen dat er weer goed nieuws te melden is :D en dat al je TLC niet voor niets is geweest. Ik heb nog steeds diepe bewondering voor je +:)+

Nu je de foto's ziet waar ze op staat de grazen zie idd pas goed hoe groot en diep de wonden zijn. Ook ik vind dat de wonden er nu rustiger uit zien.

Meid ga zo door jullie komen dr wel.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 02:00

Cowgirl schreef:
Ik heb nog een tip tegen vliegen in de stal, ik hoorde deze tip van de week zelf:

Hang zakjes water aan de stal(gevulde boterhamzakjes). Mijn stalhoudster heeft ze bij de deur hangen en bijna geen vlieg meer binnen. Haar man is veehandelaar en heeft een klant die zijn hele stal vol heeft hangen met cd's....en wederom amper vliegen.

Vliegen schijnen niet tegen de schittering te kunnen. :D

Dat klopt ja! Nou je het zegt, dat hebben wij in de zomer ook altijd bij ons vakantie huis, omdat wij daar in de bossen zitten hebben we ook zo'n last van insecten. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb!!
Maar dat werkt inderdaad verbazingwekkend goed!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:14

Man wat een wonden!! Wat de manier niet kan aanrichten??!!
Ik heb me merrie ook laten dekken maar geloof mij toen ze aan het 'schouwen' waren zou ik NO WAY mijn merrie bij die hengst op de weide hebben gezet. Schrok er van hoe een hengst zo kan brullen... Ze stond gewoon vast aan de muur voor te dekken, Als hij begon te bijten in hals of dom te doen stond de bazin er bij om direct hem te terug te nemen als hij te 'enthouist' werd.
Hoop dat de wonden snel genezen want het jammer zo mooi pony te zien met zo'n gaten in der lijf.
Vind persoonlijk ook dat de eigenaar van de hengst zijn verzekering erbij zou mogen nemen. Want denk dit nog iets gaat zijn van veel centjes....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:00

Wow, ik zie inderdaad met de laatste foto's pas goed de omvang van de wonden! :wow: Echt groter dan ik in mijn hoofd had :\
Maar super fijn dat het zo gaat, hoop echt van harte dat het zich zo doorzet!! Heel veel sterkte, blijf vechten allebei!

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:11

misschien heb ik er gewoon overheen gelezen maar is deze hengsthouder hier niet voor verzekerd. zou ik me namelijk best wel eens voor kunnen stellen. anders is er denk ik geen mogelijkheid om alle kosten op hem te verhalen. misschien hopen op sam-sam. het is belangrijk om dit soort dingen van te voren op papier te zetten, wat als er wat gebeurd, wiens verantwoordelijkheid is het dan etc etc. maar ja das altijd achterafgeklets natuurlijk en je gaat er vanuiit dat het gewoon allemaal goed gaat.

heel veel sterkte nog met je mooie paardje!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:22

de wonden zijn nog steeds verschrikkelijk groot uit maar ik heb wel het idee dat het er stuk rustiger uitziet?..netjes schoon..en dat hapje gras is natuurlijk gewoon geweldig nieuws!!!...

Je doet het echt super hoor!!!..petje af!

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:35

volhouden! :(:)
die foto's net na het ontbijt waren geen goed idee...
maar, ik zie er toch evolutie in, ziet er echt al veel beter uit!
zo goed van je om ze thuis te houden, heeft ze niet de stress van een vreemde omgeving en ze krijgt ongetwijfeld massa's liefde van je (en je familie)

om vliegen te vangen is dit een aanrader: rescue vliegenval ( moet maar es googelen)
wij hebben die al jaren, en helpt echt!

veel sterkte nog, hier ook een kaarsje voor je supperponietje

KimHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:38

Ik heb dit topic met open mond gevolgd. wat fijn dat het iets beter gaat, ik hoop op een goed herstel!!!!

De wond doet me een beetje denken aan een jonge hengst die ik ooit in een aflevering van Animal Cops in Houston ( animalplanet). Dat Paardje had ook een gapende wond in de hals. Die is uiteindelijk helemaal genezen. ( je zag nog wel een deukje zitten).

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:45

Jeetje, die laatste foto's laten inderdaad wel zien hoe grooooot de wonden zijn, en wat voor gapende gaten het zijn.

Leef met je mee, fijn dat je wordt gesponsord. Ben je nog langs de hengstenhouder geweest? En is het pakketje al binnen?

Succes!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:47

Wat een wonden... jeetje, ik schrik ervan!

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:58

Ik heb dit topic al een paar dagen stilletjes gevolgd.

Maar ik moet gewoon even zeggen wat een bewondering ik voor jou heb!!
Vind het errug knap dat jij zelf de wonden verzorgd en gewoon niet opgeeft! Ga zo door!!
Met jouw verzroging komt het vast allemaal weer goed! ;)

(en jezus wat een wonden zeg :\ )

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:32

Ik hoop dat je dit positieve gevoel kunt vasthouden en dat het de goede kant uit blijft gaan. Veel kundige en liefdevolle verzorging (die ze zo te lezen krijgt) zal haar goed doen. Sterkte!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:01

Nog een stille meelezer die meeleeft met jouw paardje en met jou natuurlijk :(:) Keep up the goog work en hou de moed erin!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:06

@ TS: Hoe gaat het met haar vandaag:)?
BEn je al begonnen met dat zalfje:)?

Gaat helemaal goedkomen +:)+
Jullie zijn met zijn beiden zoo sterk, Hou de moed erin! :(:)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:18

Tjonge jonge, jou paardje is er flink tussen genomen zeg. Vreselijke wonden, dat zal nog veel tijd en aandacht kosten.
Is het geen idee om zo'n heel fijnmazige vliegendeken op te doen zodat de kans op maden beperkt blijft ?

bo_cristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:46

zo wat een nachtmerrie, maar goed dat je bent wezen kijken...
Ik hoop dat het nu wat beter gaat met je merrie.

Wel een heel leuk hoofdje zeg!
:(:)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:54

Hier ook een stille meelezer. Goed dat er al vooruitgang in zit!

En die tips met zakjes water/cd's tegen de vliegen zijn geniaal! Had er niet opgekomen maar het werkt idd wel (meteen uitgeprobeerd ook natuurlijk :D ).

Zou een vliegendeken geen pijn doen op de wonden als het paardje beweegt? Het is te proberen natuurlijk, hij is er ook zo weer af, maar ik zou er voorzichtig mee zijn, en niet standaard op laten liggen omdat dan misschien korsten erin vast gaan zitten en je de wonden weer opentrekt met het afhalen van de deken.
Ik weet dat bij mensen soms het wondgaas in de wond groeit als het er te lang opzit en dan moet je het weer open gaan snijden, schiet je ook niks mee op.

Iig heeeeeel veel sterkte met je meisje, en idd keep up the good work! (blijf meelezen om te horen hoe het met haar gaat)

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:52

Hoe gaat het vandaag met haar?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:18

Jeetje wat een wonden, het zijn gewoon gaten, echt bizar!

Fijn dat je iig gesponsord wordt, ik hoop dat alles zo goed werkt als die brandwondenzalf!

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:23

Wat een wonden zijn echt groter dan ik had verwacht , wat fijn om te lezen dat er al vooruitgang in zit !
Heb echt respect voor jullie , ga zo door +:)+ Ik blijf voor jullie duimen !