Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EdskoTakens schreef:Echte vrouw, probeer a.u.b. dat van die magnesium toch maar eens aan mij uit te leggen. Heb zelf veel merken voer vergeleken en kom ook tot de conclusie dat in het standaardvoer magnesium te weinig en zeer verschillend per merk aangeboden wordt.
Ook heb ik op "paard natuurlijk" gelezen dat je juist dat clelaat moet hebben. Hoe zit het nu?
Citaat:Magnesium is een belangrijk mineraal voor het spier- en zenuwstelsel, de botten, de water- en energiehuishouding en de stofwisseling. Magnesium zorgt voor de signaaloverdracht naar de spieren. Magnesium is nodig voor de opname van calcium in de botten en voorkomt ophoping van calcium in andere weefsels. In voedingssupplementen wordt magnesium in veel verschillende vormen gebruikt. De ene vorm is beter opneembaar dan de andere. Goed opneembare vormen zijn o.a. magnesiumoxide (70% opneembaar) en magnesiumchelaten (verbindingen met aminozuren, zoals magnesiumaspartaat, magnesiumglycinaat en magnesiumlycinaat). Magnesiumchelaten worden beter door het lichaam opgenomen maar de werkelijke hoeveelheid magnesium in deze verbindingen is veel lager dan de hoeveelheid in bijvoorbeeld magnesiumoxide of magnesiumsulfaat. Ter illustratie: 5 gram magnesiumlysinaat bevat maar 0,3 gram opneembaar magnesium, terwijl 5 gram magnesiumoxide het lichaam 3 gram opneembaar magnesium biedt.
Citaat:Het was een losse hals voor een regendeken van bucas. Niemand snapte hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, het zag er veilig genoeg uit en lenig is Ino ook niet. Dat jaar had hij nog geen last van ZE die ellende is dit jaar begonnen en hij staat notabene pal naast de zee.
Jitske_ schreef:Wat paardendrogist over magnesium zegt is ook nog wel interessant:Citaat:Magnesium is een belangrijk mineraal voor het spier- en zenuwstelsel, de botten, de water- en energiehuishouding en de stofwisseling. Magnesium zorgt voor de signaaloverdracht naar de spieren. Magnesium is nodig voor de opname van calcium in de botten en voorkomt ophoping van calcium in andere weefsels. In voedingssupplementen wordt magnesium in veel verschillende vormen gebruikt. De ene vorm is beter opneembaar dan de andere. Goed opneembare vormen zijn o.a. magnesiumoxide (70% opneembaar) en magnesiumchelaten (verbindingen met aminozuren, zoals magnesiumaspartaat, magnesiumglycinaat en magnesiumlycinaat). Magnesiumchelaten worden beter door het lichaam opgenomen maar de werkelijke hoeveelheid magnesium in deze verbindingen is veel lager dan de hoeveelheid in bijvoorbeeld magnesiumoxide of magnesiumsulfaat. Ter illustratie: 5 gram magnesiumlysinaat bevat maar 0,3 gram opneembaar magnesium, terwijl 5 gram magnesiumoxide het lichaam 3 gram opneembaar magnesium biedt.
zweetvos schreef:henny_w ik meen te hebben gelezen dat jij vlak bij de grens woont en je voer in Duitsland haalt.
Is Hippolyt nergens in Nederland te koop?
Sorry, ik ben zeer slecht in mn talen dus wordt niet echt wijs uit die site..
Verder was ik al van plan om magnesium(oxide) te gaan voeren. Na jouw uitleg ben ik daar alleen maar meer van overtuigd.
Nu nog kijken hoe ik dat bij dat beest naar binnen ga krijgen.
EdskoTakens schreef:Wat ik wel weet over magnesium en kalk is dat ze op dezelfde manier worden opgenomen door het paard. Als de verhouding niet goed is door bijvoorbeeld een overmaat aan kalk, wordt er geen magnesium meer opgenomen aangezien het kalk/magnesium vakje al vol zit.