Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sadira schreef:Mijn merrie heeft het ook niet in haar bloedlijnen zitten, dus het was voor ons ook een verrassing die op kwam zetten rond dat ze 2,5 was.
In het lopende seizoen hebben we er niks meer mee gekund toen, heeft ze alles kapot geschuurd tot bloedens toe en leek het onoplosbaar.
Het seizoen erna zijn we in februari al begonnen met een deken en met smeren (in mijn vorige berichten in dit topic vertel ik wel wat ik precies gebruik), en sindsdien gaat het goed. Ze houdt de deken op tot oktober meestal, dus ze heeft echt lange tijd de deken op en dat is ook echt nodig.
Dit jaar heeft ze alleen een plukje manen achter de oren kwijtgeraakt door verstikking van deken + vliegenkap over elkaar heen, en een beetje voorpluk, maar verder zijn haar manen momenteel prachtig lang tot onder haar hals, en ook erg dik. Elk seizoen heeft ze nog wel haar oren stuk, dat is toch waar ze de meeste jeuk heeft, maar ik vind dat in vergelijking tot veel eczemers nog best minimaal en goed onder controle.
Er is dus zeker hoop, maar het werkt echt het beste als je begint vóordat de jeuk ontstaat