Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Graag gedaan hoor.
Bij mijn paard zag ik altijd na 2 weken op het voorjaarsgras al verschil in de bovenlijn. Nu zal er idd nog niet zoveel gras zijn, maar over een maand misschien wel. Dus ik weet niet wat je wilt, nog een maandje wachten op de eiwitten uit het gras of toch iets bijvoeren. 18+ van pavo is krachtvoer, denk dat de meeste paarden het wel lekker vinden idd. Maar goed ik weet dus niet of je krachtvoer wilt geven. Plus dat vaak een handje daarvan natuurlijk niet zoveel doet. Dus dan moet je er echt wel wat meer van voeren.
Pandora2 schreef:Dodson&Horrell CushCare is ook ideaal voer voor zulke problemen met de bespiering en de bovenlijn.
Ben er hier destijds mee gestopt omdat de dames iets te rond werden
Francis schreef:Caroline, dank voor je antwoorden. Wat de C4L betreft, dat zijn een paar handjes om de AbPrazole te geven. Is er een specifieke 'rede' dat je zegt dat het minder geschikt? Uiteraard voer ik zelf liefst zo simpel mogelijk en doe dat normaal ook, dan krijgt ze alleen een gehakseld voer. Eerder luzerne maar daar heb ik haar sinds deze zomer af gehaald om te kijken of dat nog uit maakte, toen kreeg ze esparcette, nu Fetura, maar ik wil naar iets wat droog te voeren is dus stap na deze zak over naar Leichtgenuss. Dit voer is puur om vitaminen (Victorious Secret) mee te mengen. Omdat ik nu Fetura heb wat 'nat' gegeven wordt, had ik vandeweek snel iets nodig wat droog gegeven kon worden. Inmiddels heb ik van Abler antwoord op m'n vraag of het ook in de (suikerarme) appelmoes kan bij de bute en dan kan mits zo snel mogelijk gegeven. Maar C4L heeft een suiker en zetmeel gehalte wat onder de 10% blijft en het helpt haar ook met blijven eten, dus ik zie daar op dit moment niet veel kwaad in. 't Is geen 'blijver' maar nu ze zich zo ellendig voelt moet eten wel lekker blijven. De Fetura alleen eten ze maar ze vallen er niet op aan en ze laat regelmatig wat staan.
Ja, ik ben homeopaat maar werk met andere middelen, ze staat op dit moment zelfs op een behandeling van een collega die volgens een andere methode werkt, daar reageert ze goed op. Ze staat momenteel (zeker nu met de vorst) permanent op hoefschoenen met dubbele vilten inlages, foampads e.d. hebben we gebruikt maar de voeten worden bij permanent dragen te vochtig en dus week, nu met de vilten inlages gaat dat goed, dat neemt het vocht op en is toch zacht genoeg om voldoende demping te geven. Jaap is mijn vaste bekapper en is er nu tijdens de hb inmiddels 2 x bij geweest, dat stuk is ook onder controle voor zover dat nu kan. Lid van de ECIR groep ben ik ook.
De IR ben ik al mee bezig zo lang ik haar heb, ik kocht haar met zwaar overgewicht. Dieet heb ik redelijk 'dicht' maar dat blijkt niet voldoende. Beweging is het stuk waar de grootste winst in zit, door eigen blessures en de locatie waar ze nu staat is daar de klad in gekomen. Daar ga ik zodra ze weer kan lopen dan ook fanatieker mee bezig.
Mijn vraag hier ging echt even over die uitslag van de prascend, ik heb daar ook op het ECIR forum geen antwoord op kunnen vinden (als in of ze PPID kan zijn terwijl ze een mooi lage uitslag laat zien).
Maar dank je voor het reageren, ik overweeg haar op de halve tablet waar ze nu op staat te houden, de dierenarts vond dat ik gelijk naar 1 moest maar dat was me echt te veel en te snel. Ik twijfel nog of ik na 6 dagen een halve tablet omhoog zal gaan maar laat dat denk ik afhangen van hoe ze dan is, vooral mentaal.
CarolineCF schreef:Iemand hier ervaring mee? Dengie Alfa Beet https://www.purepaardenvoeding.nl/producten/dengie-alfa-beet-15-kg-hydratatie-en-oudere-paarden-om-aan-zetten/ moet zeggen klinkt heel goed!
superlotje schreef:Ik ben afgelopen week gestopt met prascend. Kon het gewichtsverlies en het weigeren van eten niet meer aanzien. Pony eet nu met plezier alles op wat haar voorgezet wordt. Ik begrijp dat ik een risico neem. Eerst wat kilo's bijkomen en dan ga ik wel nadenken hoe nu verder.