Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ra_chel schreef:goede vraag jolliegirl , wanter rijden transportwagens door heel nederland om slachtpaarden op te halen ,trailer gaat open ,paard wordt opgeladen bij de rest , en de chauffeur loopt geintresserd nog een rondje door de stal ,aait een paardje , drinkt nog een kopje koffie mee, en rijdt vervolgens door naar zijn volgende adres.....
Jolliegirl schreef:Mag ik mij hier ook even melden.
Heb even een aparte vraag...(die ik momenteel niet aan de slager zelf kan stellen)
Hoe zit het met vervoer van paarden naar het slachthuis nu dit virus zich overal aan het verspreiden is?
Loop je op dat vlak ook risico op verspreiding?
Dit zijn natuurlijk ook gewoon mensen die van een manege/stalling komen met hun trailer + paard....
Bloodymary schreef:Nee, vervoer is geen risico op verspreiding. Alleen contact van paard tot paard en de paarden die hier vervoerd worden maken dit niet meer mee..
Bloodymary schreef:Het lijkt me wijs dat de mensen er om heen bij andere paarden uit de buurt blijven en dat de trailer/vrachtwagen waarin een geïnfecteerd paard heeft gestaan stevig wordt gedesinfecteerd vóór een volgend gebruik. Het zou mooi zijn als de slacht die mogelijkheid al zou bieden, dit geeft de minste infectie/doorgeefkans.Hoe zit het met vervoer van paarden naar het slachthuis nu dit virus zich overal aan het verspreiden is?
Loop je op dat vlak ook risico op verspreiding?
Dit zijn natuurlijk ook gewoon mensen die van een manege/stalling komen met hun trailer + paard....
Snackie schreef:@ jol, einde van de levende lijn, de vachten zijn er nog wel natuurlijk. weet niet wat daar mee gebeurd? of dat de bacterie naar verloop van tijd sterft?
it_is_me schreef:Hoe doen jullie dat met instructeurs, die bij jullie thuis komen? De komende weken dus even geen les of toch wel?
Ra_chel schreef:goede vraag jolliegirl , want er rijden transportwagens door heel nederland om slachtpaarden op te halen ,trailer gaat open ,paard wordt opgeladen bij de rest , en de chauffeur loopt geintresseerd nog een rondje door de stal ,aait een paardje , drinkt nog een kopje koffie mee, en rijdt vervolgens door naar zijn volgende adres.....
FlairS schreef:Ik denk dat ook deze mensen strenge instructies meekrijgen.En bovendien: Ik heb hier de afgelopen 20 jaar best wel eens een dood paard gehad maar heb de chauffeur nog nooit een paard zien aaien !
Borahlover schreef:Welke dan officieel?
Jolliegirl schreef:Snackie schreef:@ jol, einde van de levende lijn, de vachten zijn er nog wel natuurlijk. weet niet wat daar mee gebeurd? of dat de bacterie naar verloop van tijd sterft?
Vraag ik me ook af.
Dit gaat namelijk gewoon mee met de leerlooier, wordt opgehaald en gaat allemaal in 1 kar.
Evenals het vlees... wáár zit Rhino in?
Ik ben hier echt benieuwd naar..
Ook het ontsmetten van wagens gebeurt vrijwel nooit.
Jolliegirl schreef:FlairS schreef:Ik denk dat ook deze mensen strenge instructies meekrijgen.En bovendien: Ik heb hier de afgelopen 20 jaar best wel eens een dood paard gehad maar heb de chauffeur nog nooit een paard zien aaien !
Als bij ons de handelaar uitlaad, komt ie in contact met de paarden die er al staan.
Ook mensen die hun paard wegbrengen staan soms achter wel eens te koekeloeren bij de paarden, en te aaien.
Ik heb vanuit het slachthuis nog niets gehoord over het Rhino.