Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Geryon schreef:Het kán zeker. Er zijn genoeg gevallen waarin het langer duurt voor er echt verbetering is.
Maar over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dan als er na een week geen verbetering is, maagzweren waarschijnlijk niet de oorzaak zijn. Maar het hoeft geen verbetering van dag en nacht te zijn.
Wat ik in het nederlands nog niet zoveel ben tegen gekomen maar in het engels des te meer, is over gevallen waarin het geen maagzweren blijken te zijn maar iets met de darmen. Dan helpt de omeprazole niet en wordt er dan een supplement voor de hindgut gegeven en verdwijnen alle problemen wél als sneeuw voor de zon.
Chesss schreef:Geryon schreef:Het kán zeker. Er zijn genoeg gevallen waarin het langer duurt voor er echt verbetering is.
Maar over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dan als er na een week geen verbetering is, maagzweren waarschijnlijk niet de oorzaak zijn. Maar het hoeft geen verbetering van dag en nacht te zijn.
Wat ik in het nederlands nog niet zoveel ben tegen gekomen maar in het engels des te meer, is over gevallen waarin het geen maagzweren blijken te zijn maar iets met de darmen. Dan helpt de omeprazole niet en wordt er dan een supplement voor de hindgut gegeven en verdwijnen alle problemen wél als sneeuw voor de zon.
Heb je ook een idee wat voor supplement?
Geryon schreef:Het kán zeker. Er zijn genoeg gevallen waarin het langer duurt voor er echt verbetering is.
IngridM schreef:Bedankt Geryon!
Zou na 16 dagen zijn.
Maar misschien was het toeval hoor, dat zal komende dagen blijken.
Denk dat ik de kuur toch maar helemaal af ga maken.
Geryon; heb je een voorbeeld van een supplement voor de hindgut?
Is dat zoiets:
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... ezondheid/
Of:
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... vertering/
Chesss schreef:Geryon schreef:Het kán zeker. Er zijn genoeg gevallen waarin het langer duurt voor er echt verbetering is.
Wanderers schreef:Chesss schreef:
Ik denk en vermoed dat hier Sucralfaat bedoelt wordt .. ook bij Abler te koop onder de naam AbSulcrafate. In Nederland helaas, wederom, weinig mogelijkheden om aan Sucralfaat voor paarden te komen .. de menselijke variant wordt weleens aan paarden gegeven maar denk dat bestellen bij Abler dan eenvoudiger en beter is.
IngridM schreef:Geryon schreef:Het kán zeker. Er zijn genoeg gevallen waarin het langer duurt voor er echt verbetering is.
Denk het toch echt!
Al 3 dagen eet hij alles weer met plezier, laat de slobber niet meer uit zijn bekkie vallen en eet zelfs weer met smaak zijn glucobalance op.
En de bak weer netjes leeg na voeren door stal.
Ondanks dát het wat langer duurde denk ik nu toch dat het zeker aan is geslagen! Het kon ook bijna niet anders dan dat hij ze had.....
Dus als het zo blijft ben ik blij.
jillaroo schreef:Sassieja schreef:Houd je er ook rekening mee dat het beter werkt als de omeprazol zonder eten word gegeven of na een uurtje vasten? Ook niet ideaal vanwege de maag, maar ik merk wel verschil.
Ohhh, dat wist ik niet. Misschien toch maar even appelmoes in gaan slaan dan...