[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:00

Last van haar buik door de deken, of last van jeuk?

Storm en Wisse hebben beide jeuk aan hun navel en het vogelnestje zeg maar daar aan de voorkant van de buik, vlak achter de voorbenen. Op beide plekken zit natuurlijk ook geen haar, misschien dat dit de reden is.
Wil het vanaf nu gaan insmeren met Sudocrem.

Wisse heb ik eergisteren heel lang op de poetsplaats gehad trouwens en hij ging niet schuren aan zijn voorpluk, wat hij normaal wel doet.
Dat lijkt dus al beter te gaan.
Enige wat ik daar mee had gedaan is dus de vlooiendruppels, maar zijn hals waar ik het ook heb gedaan krabt hij nog wel en zijn staart jeukt ook als ik er aan zit dus ik denk niet dat het door de druppels komt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:15

Wat ik net toch weer had. Ik was aan het rijden. Ik heb geen bak dus rijdt altijd op een afgezet stuk weiland. Ik had de stroom uit gedaan en mijn shet stond gewoon te grazen. Ik had afgesproken met een vriendin dat haar dochtertje kwam rijden dus niet veel later kwamen ze er aan, maar blijkbaar had mijn shet Ulvy ze niet gezien en ze schrok zo hard dat ze dwars door de draden heen vloog. Wonder boven wonder had ze niks, maar ik heb nu wel afgebroken gespen aan mijn eczeemdeken. Heb het als nood even vastgezet met strotouwtjes. Weten jullie waar je die gespen kunt kopen? Het gaat om de gesp onder aan de buik (dat flapje wat je ook met klittenband vast zet)

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:34

aam_mic schreef:
xmelissax schreef:
mooie foto ;) wel leuk dat jouw paardje wel door het water durft 8)7

lekker weertje word het vandaag,, tijd voor een extra lange bosrit na de heide.
zijn er al dazen bij julllie.? ik heb namelijk de eersten al gesingaleerd hier |(

Durft jou paard niet door het water dan? Mijne is dol op zwemmen!

Mijn paard heeft nog steeds ontzettend veel last van haar buik, hebben meer mensen er last van? Verder heeft ze bijna nergens last. En ik doe regelmatig de deken af, ook voor een paar uurtjes.

de mijne gaat nog niet eens door een klein plasje >;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:17

deedee19 schreef:
Wat ik net toch weer had. Ik was aan het rijden. Ik heb geen bak dus rijdt altijd op een afgezet stuk weiland. Ik had de stroom uit gedaan en mijn shet stond gewoon te grazen. Ik had afgesproken met een vriendin dat haar dochtertje kwam rijden dus niet veel later kwamen ze er aan, maar blijkbaar had mijn shet Ulvy ze niet gezien en ze schrok zo hard dat ze dwars door de draden heen vloog. Wonder boven wonder had ze niks, maar ik heb nu wel afgebroken gespen aan mijn eczeemdeken. Heb het als nood even vastgezet met strotouwtjes. Weten jullie waar je die gespen kunt kopen? Het gaat om de gesp onder aan de buik (dat flapje wat je ook met klittenband vast zet)

Ik heb nog wat van die gespjes liggen, ze kosten E2,95 per setje.
De binnenmaat van de clipjes is 25mm.
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:03

Hey opisop! Die zocht ik dus eignelijk ook nog, maar ik heb het nu even anders opgelost. Heb je die altijd op voorraad?

Vanwege het pinkstergebeuren hier staan de paarden voor hun eigen veiligheid snachts nu binnen. Mooie gelegenheid om Vies de deken af te laten zodat hij onder de naaimachine kan!
Hopelijk zitten er niet teveel vliegjes op stal en valt de jeuk morgenochtend mee.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:06

Nee heb ze niet altijd op voorraad, heb een stuk of 6 setjes meebesteld laatst voor reserve maar heb ze zelf nog niet nodig gehad.

Annetje als je veel moet repareren is een lapje aan de onderkant vaak wel handig vind ik zelf, dat wordt toch sterker dan de gaatjes naaien alleen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:38

@opisop_shop: hoeveel clipsjes zitten in zo'n pakketje? Ik wil zo wel eentje als je er nog over hebt!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:00

deedee19 schreef:
liljebo schreef:
Ben ff geinteresseerd over de dekens aan het lezen. Heb er zelf geen ervaring in, maar wel een eczeemdeken nodig voor een minishet. Zijn rugmaat is echter maar 66 cm, dus het zou een deken moeten zijn met rugmaat 76. Maar zelfs de eczeemdekens voor minies (nog maar 1 kunnen vinden en die was heel duur) zijn 90 cm

Iemand goede tips??????

Everline al geprobeerd? Die gaan tot XXXXS dacht ik.

nee, nog niet- Zal es kijken....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:07

Ik heb een duidelijke foto proberen te maken van de beschadiging in mijn deken. Het zal wel voortkomen uit het strak zetten van de gespen, omdat de deken te groot is. Zo komt er denk ik teveel druk op te staan
Afbeelding
Links zit nog mooi de gesp en daarboven zit het nog nét vast. Aan de rechterkant is de gesp foetsie en is het stukje erboven ook losgegaan.

Ook paard heeft door het schuiven van de deken wat beschadigingen opgelopen ben ik bang. Meer mensen hier last van? --> http://www.mijnalbum.nl/Foto-DAGDMFYZ.jpg De donkere vlek op het bovenbeen is van het stuk elastiek, daarboven op de schouder zit ook een schuurplek.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:08

op everline moet ik dus nog kijken, maar voor de rest zie ik alleen hele dure dekens in die maat. Zou niet erg zijn, als ik zeker wist dat het tenminste een tijdje heel bleef... Maar gezien shetje zelf en vriendje shet erge slopers zijn.... pffff... nou ja, heb nog wat goede tips gekregen

Worden bij jullie dekens niet gesloopt door paard zelf of andere paarden?

Billy vandaag goed ingesopt en uitgewassen met teatreeshampoo en vast behandeld met switch.
Ben benieuwd of dat al effect heeft.
Hij heeft behoorlijk geschuurd, dus het wordt hoog tijd.

Anders misschien ook eens befix proberen.

Pink horizon... knap paard hoor. Dunne manen... tja, dat zie ik niet op de foto. Ze ziet er mooi uit.

Verder allemaal bedankt voor de tips

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:07

Mijn paard heeft niet last van haar deken, echt van haar buik. Maar dat komt denk ik ook doordat haar uiers open zijn, daar word ze dan ook veel gestoken en daar heeft ze ook veel jeuk. Daar door trapt ze met haar benen en komt ze tegen de rest van haar buik aan, niet bij de uiers ;) Ze is nu ook zo lenig dat ze haar uiers open bijt. Het enige wat tot nu toe helpt is klei, maar dat kan je niet altijd op blijven smeren, het moet ook luchten.

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:18

een goede tip van een veearts: je moet zonnemelk halen, factor 30 en dat op je paard smeren, klinkt mss raar maar dan heb je deken niet nodig

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:19

Ik denk dat zonnemelk niet echt helpt tegen de vliegjes, of je moet minstens 3 flessen leesknijpen over je paard. Moet je natuurlijk wel elke dag herhalen omdat het mooi intrekt en dan de werking weg is.

Nee even zonder gekheid, waarom zou dat helpen tegen een allergische reactie op een beet van een instect?

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:22

Annetje schreef:
Ik denk dat zonnemelk niet echt helpt tegen de vliegjes, of je moet minstens 3 flessen leesknijpen over je paard. Moet je natuurlijk wel elke dag herhalen omdat het mooi intrekt en dan de werking weg is.

Nee even zonder gekheid, waarom zou dat helpen tegen een allergische reactie op een beet van een instect?

kwam da mee af, heb me ook al blauw gekocht aan producten, heb al 2 dekens die altijd maar scheuren en ik heb vliegenuitrijdeken gekocht

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:49

En nu heeft je paard geen last meer van eczeem?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:49

chipieke schreef:
@opisop_shop: hoeveel clipsjes zitten in zo'n pakketje? Ik wil zo wel eentje als je er nog over hebt!

Het pakketje is zoals op de foto hier afgebeeld; dus 1 gehele clip en een bijpassend schuifje.

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:53

opisop_shop schreef:
En nu heeft je paard geen last meer van eczeem?

heb het nog niet geprobeert hoor

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:57

oh oke, dat dacht ik ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:34

@opisop_shop: heb je nog zo'n pakketje liggen?

@annetje: mijn paard heeft ook last van zwarte plekken daar (haflinger) op haar borst, komt volgens mij door de deken. Op haar kont heeft ze het ook een beetje... Verder blijft de deken bij mij super intact!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:39

Ja heb ik , moet je maar ff pb'en met je gegevens enz!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:49

Tja, heb de Cavalesse in huis maar geef het nog niet..... Ik was zeer sceptisch over het Hugho voer maar heb het gegeven (baat het niet, dan schaadt het niet) en nu na drie weken, lijkt het te werken. Die van mij heeft het zo erg niet als ik lees bij die van jullie (alleen buik en iets manen) maar het lijkt beter te gaan....Ze heeft in ieder geval duidelijk meer glans dan de andere paarden die Havens krijgen!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:14

fijn te lezen dat het hugho voer werkt,bij ons komt die man een keer op stal om te vertellen over zijn voer enz.
(wel prijzig,maar een vriendin regeld het allemaal) ben wel benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:31

Heb even zitten googlen voor de sluitingen (lastig als je het officiele woord niet kent O:) ) En vond een site waar ze ze in allerlei maten hebben http://www.marcokleinvak.nl/ic_ect/defa ... 3=klikgesp

Ik ga dinsdag ook even bij onze schoenmaker kijken. Die verkoopt ook tassen en ik hoop dat hij ze heeft liggen. Tot die tijd heeft Ulvy nu haar deken van vorig jaar op. Die is eigenlijk wat te krap, maar het is beter als niks op met dit weer. Gelukkig rekt de stof goed mee.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:52

happytime schreef:
fijn te lezen dat het hugho voer werkt,bij ons komt die man een keer op stal om te vertellen over zijn voer enz.
(wel prijzig,maar een vriendin regeld het allemaal) ben wel benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft.

Ik ben ook heel erg tevrede over HugHo.
Mijn paard zit goed in zijn vel zijn energie is goed zonder dat hij heel heet of sloom is.

Voor mij voorlopig geen ander voer

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:57

Is er ook een site van dat voer?? Heb er nog nooit van gehoord :o