[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:59

Ik vond t nog te warm voor de 50 grams.
Nouja, zie t dinsdag dan wel weer..
Mijne is eigenlijk vooral aan staart en manen kriebelig.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:21

Muze schreef:
Ik heb de enorm vieze lap eraf gehaald en dan maar bloot.

Ik heb de vieze, geperforeerde, lap (protector) ook afgelaten.
Die van mij had vooral nog last van die zwarte vliegen die de laatste twee weken er ineens veel ware . Gelukkig zijn die nu echt een stuk minder, eindelijk!

Heb de protector en regenliner nog liggen, maar verwacht dat het nu eerder een regendeken gaat worden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:21

Ja ik moet maar even een ongevoerde bestellen, heb alleen nog een 50 grams en dat vind ik net weer een tikkeltje warm.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:46

Heb alles nog om gelaten, vooral erg grappig dat de vacht zo goed als droog was na de zoveelste plensbui en de deken zeiknat. Deken is wel ontzettend vies en stinkt echt verschrikkelijk.

Afbeelding

Trof haar dus zo aan vanmiddag. Kap blijft niet lekker meer zitten doordat ie vies en zwaar is. Zag er wel komisch uit..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:06

Die geur aan die eczeemdekens zijn idd niet te harden.

Laten jullie de eczeemdekens wassen voor volgend jaar? Ik gooide mijn (relatief) goedkope altijd weg, maar dat vind ik bij die dure Bucas nogal zonde. :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:54

Ik laat de mijne inderdaad wassen! En de vliegenkap was ik thuis zelf. De dekens gaan echt veel langer mee als je ze wast heb ik gemerkt :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:56

Ja, alle dekens die geen waterdichte coating hebben gooi ik in de wasmachine bij het tankstation. Fris-ish de kast in en dan volgend jaar weer op.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:06

Ik was de deken elke maand. Deze gaat dus zeker straks gewassen worden en schoon de kast in.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:41

Ik was ook gewoon zelf na het seizoen. Op lage temperatuur is dat hier altijd goed gegaan.
Daarna wel even 2 keer het trommel reinigingsprogramma draaien :r

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:50

Zelf wassen in eigen wasmachine ga ik niet doen, daar vind ik die deken echt te ranzig voor.
Ik ga even kijken voor wassen bij tankstation en anders maar eens bij EJ of Welkoop navragen.
Bedankt voor de reacties.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:56

Wij hebben een wasmachine voor paarden zooi. Ik gooi hem 2-3x in de was tijdens het seizoen. Ik wil niet elke dag zo’n ranzige stink deken in mn handen, dus als het te erg word gaat die in de was. Is ook zo weer droog. V

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:58

Ik heb de dekens nu alleen op stal op ter voorkoming van open plekken. Lijkt tot nu toe oké, vannacht voor het eerst weer op stal. Dus ben benieuwd hoe de “schade” morgen is

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:13

Oh die deken op t plaatje is nog relatief netjes.
De mijne was pikzwart. Heeft er echt mee in de modder gelegen. Dat was dus simpelweg niet meer te doen.
Heb m afgedaan en meegenomen, ik ga m wassen bij de pomp.

Edit: weet iemand een Pyama model die ook nog redelijk sterkte stof heeft of bestaan die niet?
Voor bv reserve volgend seizoen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:48

Muze schreef:
Oh die deken op t plaatje is nog relatief netjes.
De mijne was pikzwart. Heeft er echt mee in de modder gelegen. Dat was dus simpelweg niet meer te doen.
Heb m afgedaan en meegenomen, ik ga m wassen bij de pomp.

Edit: weet iemand een Pyama model die ook nog redelijk sterkte stof heeft of bestaan die niet?
Voor bv reserve volgend seizoen

Ik zweer qua pyama bij de Snuggy. Was hier all vliegendekens en eczeemdekens gewoon zelf, en daarna idd even met azijn op de 90 graden de machine schoonmaken. Nooit gedoe mee gehad.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:09

Hier zijn de RSIH en protector vandaag gewassen bij het tankstation.
Gister was helaas de staart al wel weer geschuurd :(
Maar goed nieuws, in de nacht van vrijdag op zaterdag gaat het vriezen *\%/* *\%/* *\%/*

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:19

Ik heb maar een hals aan de regendeken gedaan tegen het schuren. Stomme hoop ook dat het wel goed zou gaan :+

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 06:22

prugelpiet schreef:
Ik heb maar een hals aan de regendeken gedaan tegen het schuren. Stomme hoop ook dat het wel goed zou gaan :+

Balen zeg! Een hals aan aan de regendeken werkt hier altijd goed. Even afkloppen, maar de afgelopen nachten heeft ze op stal zonder hals gestaan en niet geschuurd.

@slmt9, woon je niet in nl dan? Want hier gaat het dit weekend helaas echt niet vriezen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:52

Wij gaan onze Nobel verhuizen naar een andere stal, waar hij enkel buiten komt in het daglicht en niet in het donker/schemer.
Als dit niet helpt (en dan heb ik het vooral over volgend jaar, het seizoen is nu bijna voorbij) hebben we besloten hem volgend jaar in te laten slapen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:12

Och, zo naar dat niets helpt ;(
Ik hoop voor je dat de verhuizing de oplossing gaat bieden!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:19

Balou_k schreef:
Wij gaan onze Nobel verhuizen naar een andere stal, waar hij enkel buiten komt in het daglicht en niet in het donker/schemer.
Als dit niet helpt (en dan heb ik het vooral over volgend jaar, het seizoen is nu bijna voorbij) hebben we besloten hem volgend jaar in te laten slapen.

Ik woon in Drenthe. De temperaturen zijn inmiddels iets bijgesteld tot 0 graden. Ik kijk vooruit via buitenradar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:45

Balou_k schreef:

Wat heftig. Mijn haf heeft jaren bij mijn ouders op de boerderij gestaan en ging altijd voor zonsondergang op stal en na zonsopgang naar buiten. Hij had toen geen deken op en geen jeuk, dat is ontstaan bij 24/7 buiten.
Hopelijk werkt het voor jullie paard ook.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:42

Even een vraagje en misschien weet iemand wat het zou kunnen zijn. Paard stond vandaag te stampen met zn achterbeen. Probeerde ook in zn kootholte te bijten, maar dit lukte niet en begon gelijk weer te stampen.

Gevoeld of er wondjes of korstjes zaten, maar dit was niet het geval.

Wel bij aanraking gemerkt dat het jeukt. Hij ging gelijk met zn lippen wiebelen dat het lekker was.

Ik had nog Neemolie wat tegen mijten en dergelijke zou werken gesmeerd, geen idee of t ook echt werkt, maar hierna was het stampen wel over.

Komt dit iemand bekend voor en een idee wat de jeuk veroorzaakt?

Het is een 6 jarige NRPS'er. Weinig behang.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:22

DinaxUllie schreef:
Even een vraagje en misschien weet iemand wat het zou kunnen zijn. Paard stond vandaag te stampen met zn achterbeen. Probeerde ook in zn kootholte te bijten, maar dit lukte niet en begon gelijk weer te stampen.

Wel bij aanraking gemerkt dat het jeukt. Hij ging gelijk met zn lippen wiebelen dat het lekker was.

Ik had nog Neemolie wat tegen mijten en dergelijke zou werken gesmeerd, geen idee of t ook echt werkt, maar hierna was het stampen wel over.

Staat hij ook op gras? Ik heb hier op mijn warmbloeden keer een mijt besmetting gehad (vermoedelijk grasmijt). Heb ze toen wel echt behandeld met sebacil om ervan af te komen. Deden toen ook regelmatig krabben aan hun voeten en Koot holtes en kregen op gegeven moment wel ook korstjes door het bijten…

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:55

darkadia schreef:
DinaxUllie schreef:

Staat hij ook op gras? Ik heb hier op mijn warmbloeden keer een mijt besmetting gehad (vermoedelijk grasmijt). Heb ze toen wel echt behandeld met sebacil om ervan af te komen. Deden toen ook regelmatig krabben aan hun voeten en Koot holtes en kregen op gegeven moment wel ook korstjes door het bijten…

Heeft wel elke dag op het gras gestaan. Vandaag was het een heftige reactie, laatste 2 dagen zag ik hem zn been optrekken en 1 keer stampen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:12

Hebben jullie de eczeemdekens inmiddels af met dit vieze weer of nog op?