Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ethelate schreef:Zet ik haar in een paddock, staat ze in een hoekje weg te kwijnen, dus haar mentale gezondheid krijgt voorrang.
Pandora2 schreef:Hoe langer ik met ppid te maken heb, hoe minder ik ervan begrijp.
Maar da's een ander verhaal.
simongek schreef:Francis schreef:Weer niet welke body builder je voert tylando, maar veel merken bevatten vanalles wat je er weerniet in wilt, zoals graanproducten en druivensuiker. Coolstance copra is dan eenveel veiliger manier om eiwitten aan het dieet toe te voegen.
Mag ik vragen waar je dit haalt. Zag alleen buitenlandse shops.
Is misschien wat voor mijn paard. Krijgt speecibeet. Luzerne en cavalor fiberforce.
Wordt toch mager en meer ruwvoer voeren helpt niet. Laat hij liggen en smeert door zijn stal.
Meer krachtvoer is geen optie. Hij staat op rust trouwens.
Is grasbrok of lucernebrok dan niet iets voor jouw paard?
De mijne is van grasbrok flink opgeknapt.
Marije_jiplover schreef:Hoi mag ik advies van de kenners/ervaringsdeskundigen hier?
Mijn haf zat in oktober precies op de bovengrens toen ik hem heb laten testen.
Heb toen puur "preventief" getest, zowel ikzelf als de dierenarts zien geen symptomen bij hem, maar het blijft een oudje (30 inmiddels) en dus laten testen.
Zouden jullie hem nu wel of niet opnieuw laten testen?
Hij heeft nog steeds geen symptomen die ik aan ppid link, hij is fit en vrolijk, rent, bokt, steigers, daagt z'n veel jongere maatje uit en is die ook nog flink de baas als er gestoeid wordt.
Kortom, een heel fitte senior, die ondanks een beetje artrose her en der nog gewoon lekker mee doet, nog lichtjes aan het werk is, etc.
Wil ik nu zeker weten of die er onder zit, of wacht ik tot hij minder in zijn vel komt te zitten en test ik dan nog eens opnieuw?
Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
MissBonny schreef:Marije_jiplover schreef:Hoi mag ik advies van de kenners/ervaringsdeskundigen hier?
Mijn haf zat in oktober precies op de bovengrens toen ik hem heb laten testen.
Heb toen puur "preventief" getest, zowel ikzelf als de dierenarts zien geen symptomen bij hem, maar het blijft een oudje (30 inmiddels) en dus laten testen.
Zouden jullie hem nu wel of niet opnieuw laten testen?
Hij heeft nog steeds geen symptomen die ik aan ppid link, hij is fit en vrolijk, rent, bokt, steigers, daagt z'n veel jongere maatje uit en is die ook nog flink de baas als er gestoeid wordt.
Kortom, een heel fitte senior, die ondanks een beetje artrose her en der nog gewoon lekker mee doet, nog lichtjes aan het werk is, etc.
Wil ik nu zeker weten of die er onder zit, of wacht ik tot hij minder in zijn vel komt te zitten en test ik dan nog eens opnieuw?
Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Bij mijn pony is nu sinds een maand bekend dat ze cushing heeft, sindsdien opzoek naar ander voer en is de grote puzzel begonnen. Afgelopen week waa hier in de buurt een info avond vanuit Horsefood, zij hebben mij de Summermix aangeraden, laag in suikers en alle supplementen die ze nodig hebben zitten erin. Misschien is dat iets om te proberen?
superlotje schreef:Ze valt af en eet wel SP maar in beperkte hoeveelheden. Bovenlijn is erg schraal, vandaar dat ik dacht aan eiwitten toevoegen.
Ze is niet heel gevoelig voor HB, staat ook halve dagen op de weide.
Pandora2 schreef:[
Bodybuilder van Hippalgo. Te verkrijgen via Mijten.
Heeft mijne weer een bovenlijntje van een getraind paard van gekregen
superlotje schreef:Ze gaan nu al op de wei, alleen als het land echt te nat is niet. Wat dat betreft echt een geweldige plek. Niet dat er al heel veel gras staat, maar het lijkt te gaan groeien.
18plus klinkt ook als goed spul met idd wat meer eiwitten. Is het lekker?
Luzerne heb ik een heel pak van staan voor de liefhebber. Mot ze niet.
Fijn dat je meedenkt!
Maris schreef:Pandora2 schreef:[
Bodybuilder van Hippalgo. Te verkrijgen via Mijten.
Heeft mijne weer een bovenlijntje van een getraind paard van gekregen
Ha, nog een goede tip voor je superlotje !
Is Bodybuilder een beetje te vergelijken met pavo 18+ Pandora2 ?
edit : ik geloof dat bodybuilder meer een supplement is ? Ik snap alleen die rijstzemelen nooit, zitten daar dan zoveel eiwitten in ? Weet jij dat ?